آنجلینو آلفانو

وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد، رژیم تحریم‌های ضدروسی قرار است به زودی مورد بازبینی قرار گرفته و فرایند لغو تحریم‌ها آغاز شود.

به گزارش مشرق، «آنجلینو آلفانو» وزیر امور خارجه ایتالیا ابراز امیدواری کرد که چهارچوب گروه هشت با بازگشت روسیه و شرکت این کشور در این اجلاس برگزار شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آلفانو قرار است امروز دوشنبه به مسکو سفر کند. وی ضمن این سفر ابراز امیدواری کرد که رژیم تحریم‌ها علیه روسیه به زودی مورد بازبینی قرار گرفته و فرایند لغو تحریم‌ها که به توسعه روابط دوجانبه اقتصادی و تجاری خواهد انجامید، به زودی آغاز شود.

وزیر امور خارجه ایتالیا در گفت‌وگو با اسپوتنیک تأکید کرد: «حقیقتا ما امیدواریم که این لحظه [بازنگری در تحریم‌ها] خیلی زود فرا برسد و فرصت‌های جدیدی در اختیار شرکت‌ها و اقتصاد دو کشور قرار گیرد».

وی در ادامه تصریح کرد که مدت زمان برقراری تحریم‌های ضدروسی به اجرای توافقنامه مینسک با محوریت اوکراین بستگی دارد که البته تلاش‌های سازنده محض برای دستیابی به این هدف قطعا مسیر بازنگری در تحریم‌ها را باز خواهد کرد. «تحریم‌ها یک ابزار هستند و به خودی خود هدف نیستند».

آلفانو ادامه داد، روسیه می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در رفع بحران سوریه ایفا کند بویژه با نفوذی که مسکو در میان طرفین درگیری سوریه دارد. «روسیه می‌تواند و باید نقشی حیاتی در احیای آتش‌بس در سوریه و رفع بن‌بست دسترسی به کمک‌های بشردوستانه در مناطق تحت کنترل دولت سوریه نیز ایفا کند».

همزمان با شدت گرفتن درگیری‌ها و ناآرامی‌ها در اوکراین در سال 2014 میلادی، آمریکا و کشورهای غربی با متهم کردن روسیه به حمایت از جدایی‌طلبان در شرق اوکراین، تحریم‌هایی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند.

آمریکا به تازگی تحریم‌های جدیدی را نیز علیه روسیه وضع کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس