کد خبر 704213
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
ز

تیم های کشتی ایران در سال ۱۳۹۵ موفق به کسب ۳۳۳ مدال طلا، نقره و برنز از مسابقات المپیک، جهانی، قاره ای و بین المللی شدند که از نگاه آماری، عملکرد مطلوب و قابل قبولی بود.

به گزارش مشرق، کشتی ایران در سال ۹۵ افتخارات متعددی کسب کرد که مهمترین آن کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز در المپیک ۲۰۱۶ ریو و همچنین عنوان قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان در رقابتهای جهانی بود.

کشتی ایران در سال ۹۵ در دو رشته آزاد و فرنگی در ۶ رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و در کنار آن در کشتی‌های سنتی،  شامل کشتی‌های ساحلی، پهلوانی، آلیش و گراپلینگ در بخش مردان و آلیش و گراپلینگ در بخش بانوان با تایید کمیته بین المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی در میادین مختلف شرکت کرد.

تیم های ایران در سال ۹۵ با توجه به حجم بالای فعالیت ها در رده ها و رشته های مختلف بر مبنای برنامه ای مشخص و با موافقت هیأت رئیسه، سمینار روسای هیأت های کشتی سراسر کشور و در نهایت موافقت شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان ۵۹ اعزام برون مرزی داشت.

در مجموع با حضور در این میادین مختلف آسیایی و جهانی توانست ۱۵۳ مدال طلا، ۶۲ مدال نقره و ۱۱۸ مدال برنز کسب کند. بر این اساس در مجموع یک مقام قهرمانی، یک مقام نایب قهرمانی و دو مقام سومی در مسابقات قهرمانی آسیا، چهارعنوان قهرمانی، دوعنوان نایب قهرمانی و دو مقام سومی در رقابت های قهرمانی جهان در رده های سنی مختلف بدست آمد.

ضمن اینکه علاوه بر آن تیم کشتی آزاد ایران برای اولین بار در برزیل، نایب قهرمان المپیک شد و تیم‌های آزاد و فرنگی کشورمان نیز سه بار به مقام قهرمانی جام جهانی و یکبار به عنوان سومی رسیدند.

همچنین ۵۹  مسابقه داخلی اعم از قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، مسابقات لیگ و رقابت های بین المللی در کشور در رشته های کشتی مختلف برگزار شد که ۱۰ مسابقه آن مربوط به رقابت های بین المللی اعم از جهانی، قاره ای و تورنمنت های بین المللی بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس