انتخابات شورای شهر

تا پایان روز ششم ثبت‌نام انتخابات شورای شهر تهران، ۲۹۳۴ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، هفتمین و آخرین روز ثبت نام از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت  ۸ صبح امروز در سراسر کشور آغاز شد.

ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تهران نیز از ساعت ۸ صبح امروز در محل فرمانداری تهران آغاز شده و طبق قانون تا ساعت ۱۶ ادامه خواهد داشت. طبق اعلام وزارت کشور ساعت اتمام ثبت نام در روز آخر ساعت ۲۴ خواهد بود.

به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام کرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و شخصاً با در دست داشتن اصل مدارک زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل و نهایی کنند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:

۱- اصل شناسنامه عکس دار و دو نسخه تصویر کلیه صفحات آن

۲- اصل کارت ملی و تصویر آن

۳- اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم برای مردان یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده ۱۰ قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن

۴- چهار(۴) قطعه عکس جدید ۴ × ۳

۵- ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یک نسخه تصویر مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت.

۶- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار

۷- کسانی که در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی که در همان محل کاندیدای عضویت در شورا باشند از شرط مدرک معافند .

۸- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولین ماده ۲۸ قانون.

۹- اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر

۱۰- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.

ثبت نام ۱۹۹۰ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا پایان روز ششم/ احتمال تمدید زمان ثبت نام

علی جنگروی رئیس کمیته  اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا پایان روز ششم ثبت نام انتخابات شورای شهر تهران تعداد ۱۹۹۰ داوطلب ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در روز ششم ثبت نام تعداد ۶۶۹ داطلب اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۴۲ نفر مرد و ۱۲۷ نفر زن هستند.

جنگروی تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده داوطلبین برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران احتمال تمدید ساعت ثبت نام وجود دارد البته تا به الان ساعت پایانی ثبت نام، ساعت ۱۶ است.

ثبت نام ۷۵۱۹ داوطلب در استان تهران برای انتخابات شوراها

سید شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران مستقر در ستاد انتخابات تهران از ثبت نام ٧٥١٩ داوطلب شامل ٨٩٧٧ زن و ٦٦٢٢٢ مرد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان تهران تا پایان ششمین روز خبر داد. وی افزود: ساعت ٢٤ امشب اخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان است.

وی افزود: از تمام کسانی که واجد شرایط و علاقمند به نامزدی در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سطح استان تهران هستند دعوت می کنیم تا ساعت ۲۴ امشب که آخرین مهلت ثبت نام داوطلبین عضویت در شوراها اعلام شده ثبت نام خود را به انجام برسانند.

وزیر کشور از ستاد انتخابات تهران بازدید کرد

 عبدالرضا رحمانی  فضلی وزیر کشور دقایقی قبل با حضور در فرمانداری تهران از ستاد انتخابات بازدید کرد.

ثبت‌نام بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب در انتخابات شوراها

رحمانی  فضلی وزیر کشور پس از بازدید از روند ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در نشست خبری اظهارداشت: بیش از ۲۰۰ هزار داوطلب تا الان برای انتخابات شورای شهر و روستا ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: داوطلبان حداکثر تا ساعت ۲۲ امروز با حضور در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های حوزه های انتخابیه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

فرماندار تهران از ثبت نام ۲۰۷۵ داوطلب برای انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۰ امروز خبر داد.

عیسی فرهادی فرماندار تهران از ثبت نام ۲۰۷۵ داوطلب برای انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت  ۱۰ امروز خبر داد.

وی همچنین گفت: تا ساعت ۱۰ امشب پذیرش از داوطلبان برای ثبت نام صورت می گیرد اما با توجه به اینکه ساعت ۲۴ امشب سامانه ثبت نام بسته خواهد شد داوطلبان باید قبل از ساعت ۱۰ ثبت نام خود را قطعی کنند.

نباید اجازه دهیم تنش های شورای چهارم در دوره پنجم شکل بگیرد

 پرویز سروری عضو  فعلی شورای شهر تهران درباره ارائه لیست خدمت و ویژگی های افرادی که در این لیست قرار می گیرند، اظهارداشت: در بررسی لیست خدمت اولین اقدامی که صورت گرفته اولویت های شهری است.

وی افزود: تلاشمان بر این است که افرادی را در لیست قرار دهیم که توانایی حل معضلات اولویت دار شهری را داشته باشند، علاوه بر این شایستگی های فردی افراد هم بررسی می شود از اینکه بتوانند کار جمعی و کارشناس  مدارانه انجام دهند و نگاه سیاسی شان را در شورا نیاورند تا بتوانند با نگاه کارشناسی در شورا حرکت کنند.

سروری تصریح کرد: نباید اجازه دهیم تنش هایی که در شورای چهارم با نگاه های سیاسی آن هم در سال آخر آن صورت گرفت دوباره در شورای پنجم شکل بگیرد.

عضو فعلی شورای شهر تهران در ادامه گفت: ما این نگرانی را داریم افرادی که در انحلال شورای اول نقش اساسی داشتند در زمره ثبت نام کنندگان هستند و این دغدغه وجود دارد که ممکن است بخواهند مجلسی همانند شورای اول را در دوره پنجم نیز به وجود آورند و زمینه های جنجال سیاسی را در شورای شهر رقم بزنند.

وی در پایان گفت: همه گروه ها نباید اجازه دهند افرادی که با نگاه های سیاسی می خواهند به شورا وارد شوند در لیست آنها قرار گیرند.مهمترین موضوعی هم که در لیست خدمت دنبال می کنیم این است که افرادی در لیست قرار نگیرند که بخواهند با نگاه سیاسی وارد شورا شوند.

برای شهرداری بی برنامه نبوده و نیستم/ تلاش می کنیم به لیست واحد برسیم

محسن مهرعلیزاده  فعال سیاسی اصلاح طلب پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم شورای پنجم شورایی متخصص که از وظیفه نظارتی خود بخوبی آگاه است، شکل بگیرد و بر شهرداری ناظر و هادی باشد.

وی افزود: باید در بدنه مدیریت شهری جوانان و زنان بیشتری حضور پیدا کنند. باز کردن راه برای جوانان و بکارگیری آنان نه تنها لطف نیست بلکه وظیفه است. چه دلیلی دارد به جوانان اعتماد نکنیم.

مهرعلیزاده اضافه کرد: اولویت اول در لیست انتخابات شورای شهر اصلاح طلبان جوانان و زنان هستند که تلاش میکنیم سهمیه ۵۰ درصدی آنان صورت گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: در شورای عالی اصلاح طلبان تعیین شاخص برای تدوین لیست صورت گرفته است. ابتدا امیدواریم شورای خوب و متخصص شکل گیرد.

وی درخصوص کاندیدای شهردار تهران بودنش نیز گفت: من برای شهرداری بی برنامه نیسته و نبودم، در سال ۹۲ برنامه ای تنظیم کرده بودم که آن را به روزرسانی کرده ام و آماده است.

مهرعلیزاده خاطرنشان کرد: شاخص هایی در شورای عالی اصلاح طلبان تصویب شده که بعد از پایان ثبت نام ها افراد با آن شاخص ها بررسی میشوند که بر اساس آن به لیست نهایی میرسیم.

وی ادامه داد:تابع خرد جمعی هستیم و تلاش میکنیم به لیست واحد برسیم. حزب اعتدال و توسعه همراه با شورای عالی اصلاح طلبان درباره لیست صحبت میکنند و این اسمش ائتلاف نیست بلکه همراهی برای لیست واحد است. 

جریان فتنه می خواهد به شورای شهر برگردد/ ۱۰ فرمان برای مدیریت شهر دارم

حسین الله کرم استاد  دانشگاه پس از ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اگر به اشرافیگری دوره هاشمی و مسائل ساختار شکنانه دوره اصلاحات اعتراض داشتیم، خیابان ها را به آشوب نکشیدیم.

وی افزود: احساس می کنم جریان فتنه می خواهد به شورای شهر برگردد و مانند شورای اول شورای شهر را به تعطیلی بکشاند. من آمده ام تا جلوی تعطیلی شورای شهر آینده را بگیرم.

الله کرم تصریح کرد: ما باید بتوانیم پارلمان شهری ایجاد کنیم. شهردار باید شورا محور و تهران باید شورای شهر محور شود. جریان فتنه می خواهد به شورای شهر برگردد و مردم با فتنه مخالف هستند و مقابل آنان با رای خود می ایستند. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با لیست جریان های انقلابی به میدان خواهم آمد، گفت: برنامه من شامل ۱۰ فرمان می شود ازجمله مهمترین آنها، سیاست گذاری در تولید فرهنگ اسلام انقلابی، ریشه کنی رشوه و فساد و حاکمیت پاکدستی، بکارگیری مدیریت انقلابی و متخصص است. 

وی در پایان گفت: نگاه محافظه کارانه غرب گرا را و مدیریت غیرانقلابی را بشکنیم.

ثبت نام ۲۴۴۱ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۶:۳۰ امروز/ ساعت ۲۲ درب فرمانداری بسته می شود

علی جنگروی رئیس کمیته  اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران خبر از ثبت نام ۲۴۴۱ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۱۶:۳۰ امروز خبر داد.

وی در جمع خبرنگاران افزود: تنها در روز آخر ثبت نام، تعداد۴۵۴ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۶۹ نفر مرد و ۸۵ نفر زن هستند.

جنگروی اضافه کرد: پذیرش داوطلبین برای ثبت نام در فرمانداری برای انتخابات شورای شهر تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد داشت و درب فرمانداری از ساعت ۲۲ بسته خواهد شد.

ثبت نام ۲۵۸ هزار و ۹۹ داوطلب در انتخابات شوراها تا ساعت ۱۹:۳۰ امروز

علی پورعلی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور از ثبت نام ۲۵۸ هزار و ۹۹۹ نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا تا ساعت ۱۹:۳۰ روز پایانی ثبت نام خبر داد.

طبق گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور  برابر گزارش دبیر ستاد انتخابات کشور، از این تعداد ثبت نام ها ۲۴۲ هزار و ۵۳۳ داوطلب مرد و ۱۵ هزار و ۶۶ نفر زن هستند.

در این گزارش آمده است: از مجموع نامزدها تعداد ۴۹ هزار ۸۶۲ داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کرده اند که شامل ۴۳ هزار و ۸۳۵ مرد و ۶ هزار و ۲۷ زن است.

طبق این گزارش داوطلبان ثبت نام شده برای شوراهای اسلامی روستا ۲۰۸ هزار و ۲۳۷ نفر هستند که ۱۹۸ هزار و ۶۹۸ داوطلب مرد و ۹ هزار و ۵۳۹ زن هستند.

درب فرمانداری تهران بسته شد/ ثبت نام ۲۸۵۰ داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت ۲۱:۳۰

عیسی فرهادی فرماندار تهران اظهارداشت: درب فرمانداری تهران به روی داوطلبان ثبت نام انتخابات شورای شهر بسته شد، ثبت نام قطعی داوطلبانی که در فرمانداری حضور دارند تا ساعت ۲۴ به طول می انجامد به همین خاطر پذیرش افراد جدید نداریم.
۱۵۰ داوطلب در فرمانداری حضور دارند که باید عمل ثبت نام آنان انجام گیرد.
تا الان ۲۸۵۰ داوطلب انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کرده اند که به بالای ۳ هزار نفر نیز میرسد.

ثبت نام 2934 داوطلب در انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 22:30

علی جنگروی رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات شهرستان تهران با حضور در جمع خبرنگاران از ثبت نام 2934 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر تهران تا ساعت 22:30 امشب خبر داد.

وی افزود: کل ثبت نام داوطلبان در روز پایانی، تعداد 867 نفر است که از این تعداد 716 داوطلب مرد و 151 داوطلب زن هستند.

جنگروی تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به حضور داوطلبان در فرمانداری، تعداد ثبت نامی ها به بیش از 3 هزار نفر برسد.

اسامی برخی از داوطلبانی که در روز آخر ثبت نام شورای شهر به فرمانداری تهران آمدند به شرح زیر است: 

پرویز سروری (عضو فعلی شورای شهر تهران)
 احمد مسجدجامعی(عضو فعلی شورای شهر تهران)
احمد دنیامالی(عضو فعلی شورای شهر تهران)

احمد تیربند (مشاور مالی اسبق فرمانده نیروی دریایی ارتش)

فاطمه راکعی (نماینده سابق مجلس)

محسن مهرعلیزاده (فعال سیاسی اصلاح طلب)

حجت الاسلام ناصر نقویان (استاد دانشگاه)

منصور آرانی (نماینده سابق مجلس)

سید مناف هاشمی(معاون سایق اداری مالی وزارت ورزش)

مجید فراهانی(دبیرکل حزب ندای ایرانیان)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس