کد خبر 704126
تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸
اردوغان ا بکشید

حاضرین در این کمپین «با شعار نه به اصلاحات، نه به رفراندوم» تلاش برای گسترش استبداد داخلی توسط اردوغان را موردانتقاد قراردادند.

سرویس جهان مشرق - در کمپین سیاسی مردم ترکیه در پایتخت سوئیس از شعارنوشته‌ای که حاوی عکس بزرگی از رئیس‌جمهور ترکیه بود و بر روی آن نوشته شده بود «اردوغان را بکشید»، رونمایی شد.

در این کمپین سیاسی که با حمایت احزاب سبز سوئیس برگزارشده بود شعارهای فراوانی بر ضد اردوغان مطرح شد. حاضرین در این کمپین «با شعار نه به اصلاحات، نه به رفراندوم» تلاش برای گسترش استبداد داخلی توسط اردوغان را موردانتقاد قراردادند.

فعالان در این کمپین با رونمایی از این شعارنوشته که در آن اردوغان با یک کلت کمری هدف قرار داده‌شده بود، رئیس‌جمهور ترکیه را به ترور تهدید کردند؛ هم‌چنین مردم با دادن شعارهای «اردوغان تروریست» و «اردوغان دیکتاتور» انزجار خود از تلاش‌های اردوغان برای گسترش استبداد را موردانتقاد قراردادند.

رسانه‌های ترک‌زبان با مرتبط کردن این کمپین سیاسی به حزب کارگران کردستان (pkk) تلاش کردند تا ضمن بی‌اثر کردن پیام این کمپین، آن را هشداری علیه اردوغان بدانند.

این رسانه‌ها همچنین با بسط این خبر در داخل ترکیه، این اقدام را تلاشی برای ترور اردوغان توسط حزب کارگران کردستان (pkk) دانسته ، به نیروهای امنیتی این کشور هشدار دادند.

ترکیه از زمان تأسیس خود با چالش‌های فراوان قومیتی ازجمله تلاش‌های تجزیه‌طلبانه اقوام کرد این کشور رو به رو بوده است. البته این اقدامات پس از گسترش حملات نظامی ترکیه در مناطق کردنشین عراق و سوریه و کشتار مردم مظلوم کرد در این نواحی، شدت گرفته و حالتی تلافی‌جویانه به خود گرفته است؛ به‌گونه‌ای که اکثر مناطق جنوبی و کردنشین ترکیه دارای وضعیت قرمز و فوق‌العاده بوده و نیروهای امنیتی ترکیه مشغول نبرد با کردها در این نواحی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 182 IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    5 0
    انشاء الله به امید خدا بدست کردها به هلاکت میرسد.
  • مرگ بر اردوغان IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    4 0
    مرگ بر اردوغان
  • نادر IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    3 0
    از کلت موجود تو تصویر مشخصه که میخان اردوغان رو حذف کنن
  • نادر IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    شعار دهندگان به انگلیسی شعار دادند یا به ترکی مشرق اینارو مشخص کن نذار ابهام بمونه
  • حمید رضا IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    1 3
    این پ ک ک هم واسه خودش معرکه هست در هر کشوری بازیچه شده فکر میکنند با این کارها ترکیه تجزیه میشه هزار سال کشور نداشتند هزارسال دیگر هم کشور نخواهند داشت
  • رسول IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    1 2
    اروپای فاشیست از پ ک ک دوباره داره استفاده تبلیغاتی میکنه
  • مسعود IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    1 2
    این تظاهرات کار کردهاست که از اردوغان هم فاشیست ترند نتیجه ی این کارشون هم کاملا به نفع اردوغانه
  • جواد IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    1 0
    این عکس منظور که کشتن فیزیکی نیستش بلکه کشتن و نابودن کردن اردوغان در زمینه سیاسی هستش که با دادن رای خیر محقق می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس