رئیس پلیس راه کشور

رئیس پلیس راه کشور گفت: استان‌های اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین آمار تصادفات در تعطیلات نوروزی را داشته‌اند.

به گزارش مشرق، سردار محمد حسین حمیدی بعدازظهر شنبه در حاشیه سفر به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در نوروز امسال علی رغم افزایش حجم سفرها تاکنون شاهد کاهش سه درصدی تصادفات بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره فوت ۱۷۰ نفر در تصادفات نوروزی بیان کرد: بیش از سه هزار نفر نیز در تصادفات نوروز امسال تاکنون مجروح داشته‌ایم.

وی عمده دلایل تصادفات در محورهای کویری را خستگی و خواب آلودگی اعلام کرد و افزود: در جاده‌های دوطرفه نیز سرعت و سبقت غیرمجاز موجب تصادفات رخ به رخ شده است.

سردار حمیدی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد تصادفات نوروزی در ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است، گفت: اصفهان، فارس و خراسان رضوی بیشترین آمار تصادفات نوروزی را داشته‌اند.

 وی بیان داشت: بالا بودن آمار تصادفات در محورهای این استان به دلیل پرتردد بودن جاده‌ها است که به دلیل خستگی و خواب آلودگی حادثه رخ داده است.

وی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در بعدازظهر و بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده است، لذا به رانندگان توصیه می کنیم مراقب باشند و در صورت خستگی رانندگی نکنند.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به علت حادثه زنجیره‌ای در اتوبان مشهد- باغچه گفت: عدم رعایت فاصله طولی دلیل اصلی این تصادفات بوده است.

سردار حمیدی بیان کرد: شرایط جوی استانهای کشور از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است واز رانندگان خواستاریم با توجه به شرایط جوی و لغزنده بودن محورها رعایت فاصله طولی را داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس