مرضیه دستجردی

به اعتقاد پدید آورندگان جبهه مردمی آنچه که در حال حاضر وجود دارد باید تغییر کند و این تغییر جز با حضور مردم وحدت نیروهای انقلابی که هر روز به حواشی کشانده می‌شوند امکانپذیر نیست.

سرویس سیاست مشرق - مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، طی یادداشتی به تشریح مبانی تشکیل این جبهه پرداخت. در ادامه متن این یادداشت را می خوانید.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی برای بازگشت به ارزش‌ها و مردم تشکیل شد. این جبهه با توجه به مشکلات اساسی، تهدیدات منطقه ای و بین‌المللی، تأکیدات، سفارشات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری و هشدارهای مکرر ایشان تشکیل شده است بنابراین تشکیل این جبهه، پیام و پاسخی به دغدغه‌های رهبری و در جهت وحدت جریان انقلابی بود.

به اعتقاد پدید آورندگان جبهه مردمی انقلاب اسلامی آنچه که در حال حاضر وجود دارد باید تغییر کند و این تغییر جز با حضور مردم، مشارکت و وحدت نیروهای انقلابی که هر روز به حواشی کشانده می‌شوند امکانپذیر نیست. امروز مشکلات مردم اعم از بیکاری جوانان، رکود در کشور و آسیب‌های شدید اقتصادی را شاهد هستیم که راه‌حلی برای آنها اندیشیده نمی‌شود بر همین اساس باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را در سیستم اجرایی غیرچابک و ناکارآمد با کمک مردم و روحیه انقلابی‌گری حل کنیم.

در مسیری که پیش روو داریم ما در الزامات رسیدن به وحدت و تبیین نقش گروههای مختلف ارزشی برنامه دوگانه را تعریف کرده ایم، اول اینکه وحدتی بین نیروهای مردمی که معتقد به ارزش‌های انقلاب و حضور مردم هستند ایجاد کنیم و این تشکل برای آینده نیز باقی بماند و رویکرد دیگر اینکه در انتخابات شرکت گسترده‌ای داشته باشیم و کاندیدایی که در نهایت معرفی می شود بتواند مطالبات مردم را به ظهور برساند و اجرایی کند.

نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی «نه» قاطع به وضع موجود اجرایی کشور است، چرا که سیستم اجرایی کشور در شأن مردم نیست و همتی که برای رفع مشکلات مردم وجود داشته باشد دیده نمی‌شود بر همین اساس ما قطعا برای اصلاح این وضعیت نهایت تلاش خود را خواهیم کرد و این تلاش به این معناست که اگر به کسی آری گفته شد در واقع نه گفتن به وضع موجود است و آری به کسی است که بتواند وضع موجود را اصلاح کند.

در مورد رابطه انقلابیگری با حفظ وحدت در میان جریان ارزشی باید گفت در حال حاضر همه تشکل‌های ارزشی و مردمی که معتقد به اهداف جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هستند اعم از روحانیون، علما و شخصیت‌های برجسته و نمایندگان مجلس تاکنون از این جبهه اعلام حمایت کرده‌اند. همچنین اکثریت کاندیداها موافقت خود را با خط‌مشی جبهه اعلام کرده‌اند.

در ادامه روند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی هم روال به این صورت است که شورای مرکزی به‌مدت یک سال راهبری جبهه مردمی انجام خواهد داد و ان‌شاءالله این تشکیلات حفظ خواهد شد، چرا که ما نیاز به یک تشکیلات جدی و منسجم برای افراد ارزشی و نیروهای مردمی و انقلابی در کشور داریم و این موضوع را من شخصا تضمین می کنم و انشالله با کمک خوداوند این وحدت و ساز و کار به یک سر انجام خواهد رسید.

در رابطه با تفاوت های ساز و کار جدید وحدت با ساز و کارهای گذشته هم باید گفت اولین تفاوتی را که در این جبهه می‌توان لحاظ کرد، این است که اعضای هیئت مؤسس برای خودشان هیچ کیسه‌ای ندوخته‌اند. در روز پنجم اسفند اعضای هیئت مؤسس در معرض انتخاب قرار گرفتند که وارد شورای مرکزی شوند و اعضای هیئت مؤسس خلاف جریانات سابق هیچ‌گونه ادعایی مبنی بر کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارند و مسئله دیگر اینکه هیچ درگیری و اختلافی را شما در این جبهه ملاحظه نمی‌کنید، چرا که ما سعی می‌کنیم چتر مهربانی، دوستی و همزبانی را در این جبهه بگشاییم.

در مورد تاکتیکهای جریانهای سیاسی برای ممانعت از وحدت اصولگرایی هم باید گفت که شما شاهد بودید که نسبت به جبهه مردمی برخی نامهربانی‌ها و حرف‌های نادرست زده شد، اما هیچ‌گاه از طرف هیئت مؤسس نسبت به پاسخگویی به این قبیل مسائل چیزی دال بر پاسخ دادن آنها نشنیده‌اید، چرا که مبنای ما بر دوستی و تعامل با یکدیگر بوده و حتی کسانی هم که مخالفتی می‌کردند، اعضای هیئت مؤسس سعی داشتند با آنها گفتگو کنند تا با تعامل مسائل خود را حل کنند.

ما در محدوده نیروهای انقلابی و ارزشی کشور نیاز به یک وحدت داشتیم؛ همان‌طور که می‌دانید ما طی سال‌های گذشته در برخی از انتخابات‌های ریاست‌جمهوری دچار اختلافات و تفرقه‌های زیادی شدیم و واقعاً نیاز به یک تشکل که بتواند در کل کشور وحدت را میان نیروهای ارزشی و انقلابی ایجاد کند، داشتیم و اکنون با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی وحدتی پایدار در کشور میان نیروهای اصولگرا ایجاد شده است.

همه تلاش ما این است که این جبهه مردمی برای نیروهای انقلاب، رسیدگی به مطالبات مردم و حضور در انتخابات مختلف ماندگار و مانا باشد. همچنین همه احزاب و گروه هایی که معتقد به وجود مسائل و مشکلات کشور در سیستم اجرایی هستند حرکت این جبهه مردمی را تأیید و آن را امضا کرده‌اند. به هر صورت ما امروز در برهه حساس از کشور و دفاع از ارزش های اسلامی قرار داریم لذا وظیفه ما بسیار سنگین تر است چرا که دشمن با برنامه ریزی بیشتر به صحنه می آید چرا که استکبار جهانی سیلی بزرگی خورده و لذا نباید از دشمن غافل شد بلکه باید بیدار بود.

نکته ای که نباید از آن غفلت کرد این است که امروز بیش از همیشه به بودن در صحنه و اتحاد نیاز داریم چرا که میبینیم که چه توطئه هایی برای مسلمانان و افرادی که اهل خرد هستند آماده می کنند و مسلمانان را به نام اسلام به جان هم انداختند لذا تاکید بنده این است که همه صاحب این جبهه و انقلاب و ارزش ها هستیم و باید این ارزش ها را حفظ کنیم و در ادامه هم این ارزش ها را به نسل آینده بدهیم.

امروز ما نباید ساکت بنشینیم، ما باید صدای مردم و خون هایی که ریخته شده باشیم؛ در صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به این زحمت کشان است حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان معلوم نیست کجاست و حتی دریغ از یک شکایت، لذا باز هم تاکید دارم که ما نباید ساکت باشیم و امروز احساس خطر جدی در مسائل اجرایی کشور می کنیم. ما مسیر را می بینیم که به انحراف می افتد و نباید ساکت بنشینیم؛ جایی که مردم باشند ما پیروزیم اما جایی که با افراد بی تدبیر اداره می شود شکست ها را یکی پس از دیگری می بینیم و جز حرف چیزی برای بهبود نمی بینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
    1 0
    چرا سایتتون یه جوری شده خلوت شده یکی دو هفتس ؟؟؟ خوشم نمیاد دلم میگیره میام اینجا برگردونین حالت قبل
  • سعید IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
    0 0
    خداوند انشالله این جبهه را یاری نماید و ااز خداوند هم می حواهم به اصولگراها هم بصیرت بدهد و متحد و احساس تکلیف نکنند که باید کاندید شوند احساس تکلیف کنند که مصلحت کدام است . فقط اتحاد . اتحاد
  • علی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۸
    0 0
    چرا برچسپ ها منظم نیست!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس