صدیقی

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه مشکلات به دلیل ضعف مدیریت‌ها هنوز ادامه دارد، گفت: باید مدیران انقلابی، متدین، کارآمد، شجاع و پرکار در رأس امور قرار گیرند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با تأکید بر تقوای الهی، مقابله با گناه و مبارزه با هوای نفس، گفت: مسأله آمدن فصل بهار و حیات زمین بعد از مرگ، کلاس معارف، خداشناسی و معادشناسی است.

وی با اشاره به اموری که سبب زنده کردن دل انسان می‌شود، افزود: بر اساس روایت از امام جعفر صادق(ع)، خداوند زمین و زمینیان را با حضور حضرت حجت(ع) زنده می‌کند و دل‌های مرده با حضور حضرت حجت(ع) حیات پیدا می‌کنند.

صدیقی اظهار داشت: همچنین امام علی(ع) فرمودند فکر نیز حیات قلب انسان است؛ موعظه نیز از اموری است که دل را زنده می‌کند، یاد مرگ و عاقبت اندیشی نیز دل را جلا می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه جامعه ما تهدید به بی اخلاقی و کفر می‌شود، گفت: شبکه‌های مجازی و آسیب‌های اجتماعی خطرهای جدی است و حوزه‌های علمیه دارالشفاء هستند، فرزندانتان را به حوزه‌های علمیه بفرستید تا بیشتر با قرآن و حدیث آشنا شوند.

صدیقی در ادامه بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال را سرنوشت ساز و اثرگذار برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری حکیم و دیدبان هستند و مسائل مهم مملکت را با بصیرت درونی خودشان که معلول تقواست ارزیابی می‌کنند و با کارشناسان نیز صحبت می‌کنند، نظر ایشان نظر یک شخص نیست، نظر دین شماست، نظر کارشناس خبره است.

وی افزود: مقام معظم رهبری موشک‌های فرهنگی و اقتصادی دشمن را که کاری‌تر از موشک‌های نظامی آن‌هاست رصد می‌کنند، دشمن تشخیص داده که اگر فشار اقتصادی بیاورد مردم را خسته می‌کند و به همین دلیل مقام معظم رهبری چند سالی است که بر مساله اقتصادی تاکید کردند و امسال هم مسیر را خوب ریل‌گذاری کردند و مساله اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بخصوص اشتغال جوانان را سرلوحه کار قرار دادند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری از مردم تشکر کردند که در سال گذشته در برابر یاوه‌گویی‌های آمریکا عکس‌العمل در تراز انقلابی نشان دادند، دشمن ما این هدف را دارد که در ابتدا القا کند مردم و نظام مشکلات قابل حلی دارند و با ادامه تحریم‌ها قدرت ادامه زندگی ندارند، دشمن می‌خواهد بگوید انقلاب و نظام ناکارآمد است.

وی افزود: باید ببینیم آیا نظام در این سی و چند سال دچار رکود بوده؟ آیا در مقایسه با قبل انقلاب صحنه‌هایی را فتح نکرده است؟

صدیقی گفت: حضرت آقا فرمودند قدم‌هایی برداشته شده ولی باید ملموس باشد و چشم مردم ببیند کدام خلاها پر شده است، پیشرفت در مسائلی مانند راه، دانشگاه، سدها، محصولات فولاد، 20 برابر شدن ظرفیت بنادر، مخابرات مشخص است و همه تائید می‌کنند که رو به رشد بودیم ولی مشکلاتی که مقام معظم رهبری رنج می‌برند، رکود و تورم و بیکاری جوانان است که باید برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه مشکلات به دلیل ضعف مدیریت‌ها هنوز ادامه دارد، گفت: باید مدیران انقلابی، متدین، کارآمد، شجاع و پرکار در رأس امور قرار گیرند.

صدیقی با بیان اینکه از نظر منابع انسانی دارای 5 میلیون دانشجو و 10 میلیون دانش‌آموخته تشنه و منتظر کار هستیم، گفت: اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد برون‌زا، درون‌نگر و دانش‌بنیان است که ما با داشتن منابع طبیعی و نیروی انسانی کارآمد باید بتوانیم آن را تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: از نظر منابع نفت و گاز در مقام نخست قرار داریم ولی از نظر مسکن و اشتغال پس‌رفت داشتیم، باید به ظرفیت‌ها توجه داشت. باید اقتصاد مقاومتی را به مردم سپرد، جنگ اگر دولتی بود به یقین با شکست مواجه می‌شد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برای تولید داخلی باید صحت عمل تولیدکنندگان را افزایش داد، گفت: در یکی از شهرها فروشگاهی برای خوراک و پوشاک قرار دارد که تمام محصولات این فروشگاه تولید کشور چین است. چرا برای کالای ایرانی چنین فروشگاهی وجود ندارد؟ دولت باید این مسأله را مدیریت کند، تعیین یک کانون و گماردن کارشناسانی برای افزایش تولیدات داخلی که قابل مقایسه با کالاهای کشور چین نیست ضرورت دارد.

وی افزود: آنها کالاهای بی‌کیفیت می‌آورند و قدرت رقابت را از کالاهای داخلی سلب می‌کنند در حالی که ما باید مسأله بیمه، گمرک و بانک‌ها را اصلاح کنیم تا تولیدکننده داخلی قدرت رقابت داشته باشد.

صدیقی در رابطه با انتخابات، گفت: انتخابات برای ما یک رکن اساسی است، نظام ما نظام مردم‌سالاری دینی است  اگر چارچوب دین قانون وضع کند و روابط بین‌الملل دارد ولی مردم انتخاب می‌کنند و مسأله انتخابات، استمرار مردمی بودن نظام است و باید مردم که صاحب انقلاب هستند همیشه صاحب کار باشند. هر چند که مردم صاحبان مظلومی هستند که خواسته‌هایشان گاهی در نظر گرفته نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران، خاطرنشان کرد: مردم و مقام معظم رهبری به عنوان صاحبان انقلاب می‌خواهند که عزت و استقلال بین‌المللی، دیپلماسی اثرگذار غیرمنفعل و شجاعت کارگزاران را در همه جا در تراز انقلابی ببینند، حضور مردم در انتخابات یک سرمایه برای خودشان است که می‌توانند مسئولان را انتخاب کنند بنابراین حضور حداکثری مردم هویت انقلابی آنها را تحکیم می‌کند.

وی با بیان چند توصیه انتخاباتی خطاب به مردم ایران، گفت: باید با خدا معامله کنید، دنیا چه امسال و چه در سال‌های گذشته بنای نفوذ دارد و می‌خواهد کسانی انتخاب شود که تحت نفوذ بیگانه باشند و از آنها خط بگیرند، کسانی که به فرهنگ، به دین مردم بی‌اعتنا بوده و توان داخلی را باور نداشته باشند و احساس وابستگی و  احتیاج به بیگانه کنند ولی شما با خدا معامله کنید و کسانی را در نظر بگیرید که خط شهدا را مدنظر گرفته و توکل دارند. 

صدیقی ادامه داد: مگر در جنگ وسایل مدرن داشتیم؟ شهید همت کجا کم آورد؟ نیروهای متدین و انقلابی انتخاب کنید، بصیرت شما همیشه کارساز بوده و در انتخابات امسال نیز خود را نشان می‌دهد. 

امام جمعه موقت تهران خطاب به برگزارکنندگان انتخابات، گفت: عمل به مُرّ قانون توصیه ما است، کسی که می‌خواهد حافظ قانون باشد نباید قانون‌شکنی کند، باید به رأی مردم تمکین کرد نه مثل سال 88 که با بی‌حیایی و اردوکشی خیابانی به آرای مردم بی‌احترامی شد، آرای مردم هر چه که هست باید همه تمکین کنند.

وی اضافه کرد: اگر اشخاصی از رسانه‌ها و بوق‌های بیگانه حمایت می‌شوند نقاط منفی است، نفوذ زور و زر نباید باشد، برخی در موضع قدرت هستند و امکانات دارند و اینکه رقیبشان این امکانات را ندارد نوعی بی‌عدالتی است، باید کسانی را انتخاب کنیم که توان مقابله با فساد را داشته باشند و به دنبال کسانی که نمی‌خواهند تولید داخلی رشد کند نرویم.

صدیقی اضافه کرد: مسأله تبعیض امروز یکی از مسائل ایضایی جامعه ما است، کسی باید روی کار باشد که با تبعیض مقابله کند، فقر مردم را لمس کند، خودش مرفه نباشد و بداند که کارگر چگونه کرایه خانه می‌دهد، کسانی باید روی کار باشند که متن جامعه بوده و درد مردم را کشیده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ... IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    2 3
    مدیر با متخصص باشه نه چیز دیگه ای
  • . IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    2 3
    مدیر انقلابی کمیاب شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس