نقشه میدانی دمشق - تصویر متحرک

در حال حاضر، تروریست ها آخرین تلاش های خود را از محله جوبر برای پیشروی در حومه شرقی دمشق انجام می دهند که تاکنون با پاسخ قاطع ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیدند.

به گزارش سرویس جهان مشرق، آخرین تحولات میدانی از حومه شرقی دمشق حاکیست، تلاش چند روزه تروریست ها برای اشغال مناطق جدیدی در حومه محله القابون در غوطه شرقی با شکست روبه رو شده است.

عناصر تروریستی جیش الاسلام، فیلق الرحمن، جبهه النصره (جفش) و اتحاد اسلامی الاجناد الشام در روزهای گذشته با انجام عملیات های سنگین درصدد بودند محاصره همقطارهایشان را در محله القابون بشکنند که با مقاومت نیروهای سوری ناکام ماندند.

 اگر چه تروریست ها با حملات غافلگیرانه به صورت موقت توانستند برخی مواضع ارتش سوریه را به اشغال خود درآورند اما در نهایت با ورود نیروهای تازه نفس پیشروی آنان متوقف و پاکسازی مناطق آلوده در دستور کار قرار گرفت.

در حال حاضر، گروه های تروریستی آخرین تلاش های خود را از محله جوبر برای پیشروی در حومه شرقی دمشق انجام می دهند که تاکنون با پاسخ قاطع ارتش سوریه به نتیجه ای نرسیدند.

تروریست ها در روزهای گذشته حتی مدعی شدند میدان العباسین را اشغال کردند که با پخش تصاویر زنده نیروهای سوری از این میدان مهم، جنگ رسانه ای آنان هم با شکست روبه رو شد.

قابل ذکر است عناصر تروریستی در هفته های گذشته در چندین مرحله آتش بس را در غوطه شرقی دمشق ( محله های برزه، القابون، حرستا و تشرین ) نقض کردند که در مقابل ارتش سوریه هم با عملیات های متعدد به این مسئله واکنش نشان داد اما تحرکات گسترده آنان با گمانه زنی های اخیر در خصوص تدارک برای انجام عملیات جدید تطابق یافت که نتیجه آن حملات غافلگیرانه روزهای گذشته بود  که البته چیزی شکست برای تروریست ها برجای نگذاشت.

در یک سال گذشته  بیش از 40 درصد غوطه شرقی دمشق از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده و فاصله نیروهای سوری با شهرک دوما، بزرگترین پایگاه ها تروریست ها به کمتر از 5 کیلومتر رسیده است.

در نقشه متحرک و مقایسه ای زیر، مناطق تحت کنترل تروریست ها را در حومه شرقی دمشق  در سال 2013 و 2017 مشاهده می کنید:

برای مشاهده اندازه اصلی نقشه، روی آن کلیک کنید
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    18 2
    اوضاع حما اصلا خوب نیست سناریوی ادلب اینبار تو حما میفته اگه کاری نشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس