جهانگیری - کراپ‌شده

براساس آمارهای رسمی، یکی از حوزه‌هایی که دولت یازدهم در آن هیچ موفقیتی به دست نیاورده، حوزه مهم اشتغال است.

سرویس اقتصاد مشرق - اسحاق جهانگیری همچون سایر مسئولان ارشد دولت یازدهم، با سیاه نمایی درباره عملکرد دولت قبل، تلاش دارند عدم تحقق وعده‌های دولت یازدهم را لاپوشانی کنند.

یکی از حوزه‌هایی که دولت یازدهم در آن هیچ موفقیتی به دست نیاورده، حوزه مهم اشتغال است.

اما متاسفانه مسئولان دولت یازدهم به جای پذیرش ناکامی خود در ایجاد اشتغال، به ارائه آمارهای خلاف واقع خصوصا درباره عملکرد اشتغالزایی دولت قبل روی آورده‌اند.

در آخرین نمونه از این موارد، اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما گفت: در بازه زمانی ۸۴ تا ۹۲ میزان شغل خالص ایجاد شده در کشور صفر بوده زیرا در مقابل اشتغالی که ایجاد شده، افرادی نیز بیکار شده اند و این موضوع میزان اشتغال در این سال ها را صفر کرده است.

ادعای جهانگیری درباره صفر بودن اشتغالزایی در دولت قبل، کاملا خلاف واقع است. در این زمینه،‌توجه جهانگیری را به آماری که پیش از این چند بار توسط مسعود نیلی مشاور اقتصادی حسن روحانی منتشر شده، جلب می‌کنیم.

سوم اسفند ۱۳۹۴ مسعود نیلی در مطلبی درباره عملکرد اشتغالزایی دولت‌ها، نموداری منتشر کرد که طبق آن کاملا مشخص است در بهار سال ۱۳۸۴ و قبل از روی کار  آمدن دولت نهم، جمعیت شاغل کشور حدودا ۲۰٫۵ میلیون نفر بوده که این رقم در بهار ۱۳۹۲ یعنی پایان کار دولت دهم، این رقم به حدود ۲۲٫۲ میلیون نفر افزایش یافته است.

آمار مسعود نیلی نشان می‌دهد که خالص اشتغال دولت‌های نهم و دهم حدودا ۱٫۷ میلیون شغل (میانگین سالانه 212 هزار نفر) بوده است. بنابراین اظهارات افرادی چون جهانگیری درباره صفر بودن خالص اشتغال در آن دوره، کاملا کذب است.

آمار رسمی مرکز آمار هم مؤید نموداری است که مسعود نیلی منتشر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ali NL ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    33 5
    فوق لیسانس شیمیم بیکارم دولت امید چشمت روشن آقای روحانی من تبریک عیدتو نمیخوام کار میخوام
    • سید IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
      2 0
      اتفاقاً این آقای جهانگیری هم شیمی خوانده و کار دارد.
  • ابول IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    28 3
    بنده معتقدم ناکارآمد ترین فرد دولت همین آقای جهانگیریه که متاسفانه به نظر میرسه کل دولت رو داره اداره میکنه
  • کم حافظه IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    24 3
    جالب و مسخره اینکه خود جهانگیری زمانی دولت سابق را به خاطر استخدام 350000 هزار نفر در دستگاههای دولتی متهم می کرد! اما شما می دانیدچه کسی کم حافظه است.
  • کامران IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    25 2
    در دولت قبل 2 میلیون مسکن مهر ساخته شد که تعداد زیادی مهندس و معمار و کارگر و برقکار و جوشکار و مصالح فروش و غیره مشغول بکار شدند و آمار اشتغال آفرینی دولت قبل خیلی بیشتر از این ارقام بود.
  • مسعود IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    25 2
    آقای جهانگیری بهتر است بجای انتقاد از دولت قبل آمار ایجاد شغل واقعی در این دولت را اعلام فرمایند.
  • نادر IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    16 1
    کلا این دولت ضد اشتغال عمل کرده ادعای ایجاد این همه شغل در دوران رکود و روحانی متچکریم کاملا" مضحک و عوام فریبی است
  • یحیی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    6 1
    اگر در دولت آقای احمدی نژاد عده‌ای گذاشته بودند وچوب لای چرخ احمدی نژاد نمیگذاشتند خیلی بیشتر از این آمار اشتغال ایجاد میشد.کسی که خودش زجر فقر ونداری و بیکاری را کشیده باشد دلسوز مردم است.مثل احمدی نژاد و شهید رجایی
  • احمد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    3 0
    باور غلط تفکر و اعتقادی است که هیچ استدلال و منطقی را نپذیرد و برعکس لجباز و مصر بر تداوم ان پافشاری نماید . لذا هر چه استدلال ومنطق برای رد باور غلط اورده شود . ان را بد تر می کند . اصلاح باور غلط به زمان و خیلی ارام نشان دادن شواهدی عینی را می طلبد .
  • حسین IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    1 0
    دولت قبل کار ایجاد ام یازدهم شاید سه برابر دولت قبل که کار ایچاد کرده بیکار ی آفریده چون کارگر وبنا کاسب وکارگر کارخانهای صنعتی همه شهر ها باید عمکرد این دولت ناکار آمد را تو گینس نوشت
  • محسن IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    0 3
    رهبر معظم انقلاب در دولتِ قبل فرمودن در آمارهای رسمیِ کشور کسی نباید تشکیک کنه. به نظر شما سخنانِ ایشان تاریخ مصرف داره و از دولتی به دولتِ دیگه تاریخش منقضی میشه؟!
    • یگانه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
      1 0
      آمار رسمی با مقام رسمی فرق می کند. مقام رسمی مذکور یعنی جهانگیری استنادی به آمار رسمی کرده و حرف زده والا حرف که خرجی نداره اما در این گزارش به آمار رسمی نسبت داده است پس از بیان رهبری درست و بجا استفاده کن آقا محسن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس