کد خبر 703611
تاریخ انتشار: ۳ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷
روادید

وزارت خارجه آمریکا خبرهای منتشر شده در زمینه معاف کردن شهروندان کویتی از اخذ روادید ورود به ایالات متحده را تکذیب و بر ادامه سیاستهای قبلی خود در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در کویت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: متقاضیان روادید آمریکا باید همانند گذشته اقدام به اخذ روادید نمایند و آنچه در رسانه های گروهی پیرامون موافقت دونالد ترامپ با معافیت اتباع کویتی و 15 کشور برای ورود 180 روزه به خاک آمریکا بدون اخذ روادید منتشر شده است صحت ندارد.

پیش از این نیز شرکت ملی هواپیمایی کویت اعلام کرده بود مصوبه دولت آمریکا در مورد ممنوعیت حمل دستگاه‌های الکترونیکی را اجرا خواهد کرد.

این شرکت در هفته چند پرواز به مقصد نیویورک دارد که با توقف کوتاه در لندن انجام می شود.

شرکت هایی چون 'امارات ایر' و هواپیمایی اتحاد و قطر ایرویز، اجرای تصمیم دولت ترامپ مبنی بر ممنوعیت حمل لب تاپ، تبلت و سایر تجهیزات الکترونیکی بزرگتر از تلفن همراه را به مقصد آمریکا آغاز کرده اند.
در همین حال شرکت هواپیمایی کویت، اعلام کرده است که از اجرای این قانون در پروازهای لندن معاف شده است.

براساس تصمیم دولت انگلیس که به دنبال دستور دولت آمریکا صورت می گیرد، مسافرانی که از برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا قصد سفر به انگلیس را دارند، حق نخواهند داشت لب‌تاپ، تبلت و یا دیگر وسایل الکترونیکی بزرگتر از یک تلفن همراه معمولی را در داخل هواپیما به همراه داشته باشند.

این اعمال محدودیت ناشی از افزایش ترس از استفاده تروریست‌های مرتبط با القاعده از این وسایل الکترونیکی برای بمب‌گذاری در داخل هواپیماها است.
این کشورها شامل ترکیه، لبنان، اردن، مصر، تونس و عربستان سعودی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس