رهبر

در سال ۱۳۷۶ برخی از چهره‌های شاخص و مبرز روحانی که نگران حاکم شدن تجدیدنظرطلبان بر مقدرات کشور بودند، به دنبال راه حلی بعد از انتخابات دوم خرداد بودند.

به گزارش مشرق، رهبر انقلاب اسلامی امروز در جوار حرم مطهر رضوی فرمودند:"بنده در انتخابات دخالت نمیکنم. یکجا فقط دخالت میکنم که کسانی بخواهند در مقابل رای مردم بایستند و رای مردم را بشکنند. در سالهای گذشته هم همینطور بوده است: در سال ۷۶، ۸۴، ۸۸ و ۹۲. بعضی جلوی چشم مردم بود و بعضی را مردم متوجه نشدند. در همه این سالها بنده ایستادم و گفتم نتیجه انتخاب مردم هرچه که هست باید تحقق پیدا کند."


اما شرح ماجرای این مساله به این گونه است که در مقاطع مختلف پس از انقلاب اسلامی انتخابات های مختلف بعضا با دشواری هایی از سوی رقبای باخته در انتخابات روبه رو شده است اما رهبر انقلاب به طور قاطع با آن ها برخورد کرده است. ایشان در یکی دیگر از سخنرانی های خود در این باره می فرمایند: «نباید کسی ادّعا کند که در این انتخابات خیانت شد یا تقلّب شد. یک وقتی - شاید این را من قبلاً هم گفته ام - در مورد انتخابات تهران در یک دوره ای، خیلی جنجال شد؛ سروصدا شد و اصرار شد بر این که این انتخابات ابطال بشود. بنده گفتم باید تحقیق کنید؛ در تهران دو سه میلیون از مردم آمده اند در انتخابات شرکت کرده اند، ما رأی این ها را به کلّی باطل کنیم؟ این چه حرفی است! باید تحقیق کنیم ببینیم چه جوری است. تحقیق کردیم، معلوم شد که نه این جور نیست. تحقیق مفصّل کردیم؛ بنده در آن سالها صریحاً نوشتم به شورای نگهبان که نخیر، انتخابات نباید دست بخورد. یعنی انتخابات حقّ مردم است، مال مردم است و ما نمی توانیم انتخابات را متّهم کنیم به این که مثلاً فرض کنید که این جور است یا آن جور است؛ نه، انتخابات انتخابات سالمی است، در همه ی دوره ها سالم بوده است.»

در سال ۱۳۷۶ برخی از چهره‌های شاخص و مبرز روحانی که نگران حاکم شدن تجدیدنظرطلبان بر مقدرات کشور بودند، به دنبال راه حلی بعد از انتخابات دوم خرداد بودند که با ایستادگی و پافشاری رهبر معظم انقلاب بر تنفیذ رای مردم، راه به جایی نبردند.

سال ۱۳۸۴ دو کاندیدای ناکام در مرحله اول و دوم انتخابات یعنی کروبی و هاشمی به دنبال طرح تقلب و ابطال انتخابات بودند که بار دیگر به دلیل ایستادگی رهبر انقلاب به نتیجه نرسید.

 سال ۱۳۸۸ یک جبهه قدرتمند سیاسی با حمایت خارجی به دنبال فتنه و ابطال رای مردم بود که با ایستادگی امام خامنه‌ای و مردم شکست خوردند.

در سال ۱۳۹۲ نیز رای ۰.۷ درصدی آقای روحانی تا حدی شکننده بود که گزینه هایی همچون بازشماری و هرگونه تشکیک می توانست انتخابات را دو مرحله ای کند؛ چنانچه برخی از مدیران دولت وقت نیز چنین نظری داشتند. اما ایستادگی امام امت حتی بر دویست و اندی هزار رای روحانی، جلوه ای تمام عیار از مردم‌سالاری دینی شد.
جهان نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ایرانی...با افتخار IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    تو این اوضاع ، فقط دلمون به شما خوشه آقا...در میان چند ده هزار مسئول رده بالا ، میانی و پائین دست ، شاید به تعداد انگشتان دو دست مسئول خدمت گذار و به فکر ملت نداریم ... فقط دلمون به شما خوشه و پشتمون به شما گرم... همیشه باش آقا جان.... زبانم لال ، جانم پیش مرگتان...اگر روزی خدایی نکرده ، سایه شما بر سر ملت و کشور نباشد ، از داخل و خارج ، یه هفته نشده این کشور و مردم می خورن...
  • اهوازی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    واقعا امام راحل زيبا و دقيق فرمود: ولايت فقيه ديكتاتوري نيست بلكه ولي فقيه آمده تا جلوي ديكتاتوری را بگيرد.
    • احمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
      0 1
      اشتباهی منفی دادم!! صددرصد درسته
  • سید علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    55 16
    فقط رهبر.مرگ بر ضدولایت فقیه.
  • علی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    50 14
    فرمایشات آقا صرفا تذکر و حرف معمولی نیست بلکه عین قانون و فتوای شرعی است و لازم است اجرا و رعایت شود.
  • مهدی IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    54 22
    قابل توجه دکتر روحانی، اگه رای نیاوردی رای مردم رو قبول کن...
    • محسن IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
      12 18
      و شما هم اگه دکتر روحانی رای آورد قبول کنین تا باز هم آقا مجبور نشن برای دفاع از رایِ مردم مداخله کنن.
    • محسن IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
      15 14
      طبیعیه که آقای روحانی رای مردم رو قبول میکنه، بخصوص که خودش برگزار کنندۀ انتخاباته و اگه قبول نکنه کارِ خودش رو زیر سوال برده. بنا بر این بنده معتقدم مقصودِ رهبری این بود که اگه آقای روحانی رای بیاره همه باید قبول کنن و کسی حق نداره مزاحمت ایجاد کنه. البته این برداشتِ بنده ست و هر کسی میتونه برداشتِ خودشو داشته باشه.
    • حسین IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
      19 8
      ما که ثابت کردیم به برتری نیم درصدی نامزد پیروز تمکین میکنیم ولی روحانی و همفکرانش سال ۸۸ در این مورد تجدید شدند شاید هم رفوزه.
  • H.n US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    47 14
    یعنی ارزوی ماست یکبار از نزدیک ببینیمت . خدا سای شما رو کم نکه از روی سر این مملکت . که معلوم نیست بعد از شما چه به سر این خاک میاد . اقا دعا میکنم 4ستون بدنت همیشه سلامت باشد . علی اقا یا علی
  • ناشناس IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    22 9
    درود بر ایت الله خامنه ای که واقعا تک است .یادمان نرود که عارف واصل یعنی ایت الله بهاالدینی می فرمودند که نگذارید اقای خامنه ای تنها بماند.ای کاش همه مسولین وهمه جناحها ایشان را الگو قرار می دادند.
  • سورنا سردار ایرانی IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    12 13
    در سال 92 مدیران دولت وقت برای چی باید در انتخابات تشکیک کنند؟ انها که خودشون برگزار کننده انتخابات بودند و تشکیک در انتخابات منجر به زیر سوال رفتن مدیرات دولت وقت میشد. از طرفی دیگه دولت وقت که هیچ کاندیدای در انتخابات نداشت که بخواد کاری کنه کاندیدای خودش انتخاب بشود. خیلی به این تحلیل های به ظاهراً محرمانه اما در اصل بی پایه و اساس نکنید.
    • حسام ZA ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
      3 2
      پس اشاره رهبر انقلاب به انتخابات سال 92 به چه دلیل بوده؟ چه موضوعی در مورد انتخابات آن سال اتفاق افتاده بوده؟
  • طلايي خالصي IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    17 12
    حتما روحاني رأي نمياره
  • بشیر ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    14 13
    اگر چشممون رو باز کنیم و یه آدم ولایت مدار انتخاب کنیم کشتی این مملکت از گلی که به اون نشسته بیرون میاد . در هر انتخاباتی بر اساس دل خودتون رای ندید بررسی کنید ببینید خواص و بزرگان ولایت مدار چه کسی رو برای انتخابات معرفی میکنند به اون اشخاص رای بدید
    • سیب IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
      9 5
      خیر، امام خمینی (ره) مختصات کامل مسئول رو بیان کرده اند. بروید صحیفه ی امام (ره) را بخوانید و بر اساس آن معیارها رای بدهید
  • علی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۲
    13 8
    جانی داریم ناقابل آقا جان سید علی آن هم فدای یک لبخندتو
  • محمد IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    6 5
    به کوری چشم ضد انقلابی ها داخلی و خارجی سرت سلامت سید علی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس