کد خبر 703130
تاریخ انتشار: ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
دزدی

شهروندان مشخصات لوازم خانگی ارزشمند خود ازقبیل لوازم صوتی وتصویری ، فرش وعتیقه جات را یادداشت وحتی الامکان ازآنها عکس تهیه تا درصورت وقوع سرقت شناسایی و دستیابی مجدد به آنها امکانپذیر باشد.

به گزارش مشرق؛ «غلامرضا باغ شیرین» رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان،  در تشریح راهکارهای پیشگیری از وقوع سرقت در ایام نوروز گفت: با عنایت به خالی شدن منازل مسکونی درایام عید به واسطه سفرهای نوروزی، اغلب سارقین، سرقت از منازل را دراین ایام مدنظرقرار می‌دهند.  
 
شهروندان نسبت به تعویض قفل‌هایی که کلید یدکی آن گم شده یا برای مدتی در اختیار دیگران بوده سریعاً اقدام کنند واگر افرادی به عنوان ماموران سازمان‌های حاکمیتی به منازلشان مراجعه کنند قبل از شناسایی کامل و رویت کارت ومدارک شناسایی از ورود وی اکیداً جلوگیری کنند.  
 
با توجه به این امر که در ایام نوروز اکثر شهروندان به مسافرت رفته ومنازل خالی می‌شود ، حتماً منازل مسکونی خود را با هدف پیشگیری از سرقت به آشنایان وهمسایگان مورد اعتماد واگذار کنند.
 
شهروندان مشخصات لوازم خانگی ارزشمند خود ازقبیل لوازم صوتی وتصویری ، فرش وعتیقه جات را یادداشت وحتی الامکان ازآنها عکس تهیه تادرصورت وقوع سرقت شناسایی و دستیابی مجدد به آنها امکانپذیر باشد .همچنین توصیه برآن است تا درصورت رفتن به مسافرت در ایام عید، اشیاء قیمتی خود را به اقوام مورد اطمینان بسپارند.
 
وی گفت: نزد افراد بیگانه از میزان دارایی واموال موجود در منزل صحبت نکرده و زمان رفتن به مسافرت را به افرادی که نیاز به دانستن ندارند بازگو نکنید.
 
رئیس اداره پیشگیری های امنیتی و انتظامی دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان سازماندهی وطراحی محیطی وافزایش سطح نظارت طبیعی، نورپردازی و روشنایی کافی در منازل ، افزایش خطوط دید واز بین بردن خطوط کور منزل وساماندهی فضای خالی اطراف منزل را از راهکارهای موثر در خصوص پیشگیریهای وضعی از سرقت برشمرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس