سالک

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سوال اصلی این است که تحقق اقتصاد مقاومتی در سفره مردم که همان معیشت، بیکاری و ازدواج است چند درصد موفق بوده است؟

به گزارش مشرق، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی در گفت و گو با  بوتیا نیوز در خصوص میزان تحقق شعار سال 95، در دستگاه های اجرایی کشور گفت: مقام معظم رهبری 24سیاست اقتصاد مقاومتی را در سال 92 ابلاغ کردند و این مطلب تکلیف تمام دستگاه های اجرایی و دولت را در تحقق اقتصاد مقاومتی تعیین کرده است.

اقتصاد مقاومتی را باید در سفره مردم ارزیابی کرد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: دولت مدعی است که در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته است، ماهم این را قبول داریم اما سوال اصلی این است که تحقق اقتصاد مقاومتی در سفره مردم که همان معیشت، بیکاری و ازدواج است چند درصد موفق بوده است؟

سالک کاشانی در ادامه با بیان میزان بیکاری، تصریح کرد: دولت ادعا می کند در زمینه بیکاری در سال 95 ،700هزار شغل ایجاد کرده است این در حالی است که افرادی که در روز یک ساعت کار می کنند را نیز شاغل حساب کرده است و این مسئله قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: برای یک ساعت کار کردن نمی توان واژه اشتغال را به آن اطلاق کرد، بنابراین دولت در زمینه ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی ضعیف عمل کرده است چرا که بیکاری در جامعه و در قشر تحصیل کرده رشد داشته است.

نائب رئیس کمیسیون کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: هر سال 500 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی به جمع بیکاران کشور اضافه می شود که نیاز دارد برای آن ها سرمایه گذاری شود.

سالک کاشانی تاکید کرد: در حال حاضر روی سرمایه گذاری خارجی هم نمی شود حساب کرد چرا که با رای آوردن ترامپ کاسه و کوزه ی سرمایه گذاران خارجی به هم ریخت بنابراین اگر سرمایه گذاری هم می خواست به ایران بیاید با صحبت ترامپ این مسئله عملی نخواهد شد و به جای برون رفت از رکود اقتصادی به آن افزوده می شود.

رشد نرخ بیکاری سن ازدواج را افزایش داده است

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر سن ازدواج بالا رفته است، عنوان کرد: ما باید شاهد کاهش سن ازدواج باشیم ولی وقتی اشتغال نیست سن ازدواج هر روز بالاتر می رود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال95 توفیقات کلانی نداشته است، خاطر نشان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی فقط یک سری کارهای روتین انجام شده است ازجمله اینکه 16هزار میلیارد تومان برای راه اندازی واحد های صنعتی متوسط در سطح کشور به کار گرفته شد که امیدواریم این رقم بیشتر شود ولی هنوز مشکل بانک ها حل نشده است بلکه موانع سخت تر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • sos IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
    11 2
    پارتی بازی در استخدامی ها بردارید اجازه بدید دو نفر غیر خودی شما هم به آب و نون برسند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس