دعایی پرچم شیر و خورشید

سید محمود دعایی درحالی بر جنازه یکی از اعضای جبهه ملی نماز میت خواند که بر روی آن پرچمی با نماد شیر و خورشید نقش بسته بود.

سرویس سیاست مشرق - متأسفانه در میان برخی شخصیت‌های جریان سیاسی خاص رفتارهای ساختارشکنانه‌ای باب شده است که نه به تیپولوژی و شخصیت این افراد می‌خورد و نه به عقبه‌ای که آنان امروز از آن اعتبار گرفته‌اند.


تناقض این افراد در جایی مانند نمازخواندن حجت‌الاسلام سید محمود دعایی بر جنازه‌ای که روی آن پرچمی با نقوش شیر و خورشید و نماد سلسله‌های شاهنشاهی قبل قرارگرفته با بدشکلی خاصی بیرون می‌زند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز بر جنازه ادیب برومند رهبر جبهه مرتد ملی با پرچم ایران در دوران رژیم پهلوی نماز خواند و این سؤال را به وجود آورد که فردی مانند وی که خود را منتسب به امام و انقلاب می‌داند و لباس روحانیت را به تن دارد چرا به خود اجازه می‌دهد بر تابوتی نماز اقامه کند که پرچم رژیم پهلوی روی آن انداخته‌اند.

درباره اینکه جبهه ملی چه خیانت‌هایی کرده است و چگونه مقابل اسلام و احکام اسلام ایستادگی کرده است، سؤال و ابهامی نیست، درباره اینکه ادیب برومند نیز چه شخصیتی داشته و چه کرده است هم  اینجا قصد بحث نداریم، قطعاً امثال دعایی آن‌قدر می‌دانند که جبهه ملی چه بوده و چه کرده است، اما سؤال این است، دعایی متوجه می‌شود که پرچم شیر و خورشید نماد  چیست یا نه؟

پرچم شیر خورشید یعنی مراجع و علمای اسلامی نمی‌فهمند و این اعضای جبهه ملی هستند که می‌فهمند لایحه قصاص یعنی لایحه غیرانسانی.

پرچم شیر و خورشید یعنی حکومت پهلوی و طاغوت بر حق است و جمهوری اسلامی ایران ضد حق.

پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه 37 سال از انقلاب گذشته و هنوز آقایان جبهه ملی این انقلاب را قبول نکرده‌اند.

پرچم و شیر خورشید یعنی اینکه اعضای جبهه ملی امام خمینی ره و حکم تاریخی ارتداد جبهه ملی را قبول ندارند.

پرچم شیر خورشید یعنی اینکه لایحه قصاص که نص صریح قرآن کریم است، غیرانسانی است.

پرچم شیر و خورشید یعنی اینکه امثال دعایی هنوز هم بعد از سال‌ها از اعلام ارتداد جبهه ملی، این پرچم و این نماد و آن تشکل مرتد را قبول دارند.

پرچم شیر و خورشید در زمان حاضر، یعنی دشمنی، عناد و نماد ضد انقلاب و منافقین.

پرچم شیر و خورشید در یک کلام، یعنی نفی امام خمینی  ره و نفی میراث ارزشمندش یعنی انقلاب اسلامی ایران.

آقای دعایی شما که هر جا می‌روید ادعای همراهی با امام خمینی ره را دارید، می‌دانید بر پرچم شیر و خورشید نمازخواندن یعنی انکار حقانیت امام؟ اگر می‌دانید و این اقدام زشت و غیرقابل‌قبول را انجام داده‌اید که هیچ حرفی وجود ندارد و به نظر می‌رسد شما دیگر صلاحیت مسؤولیت ندارید، اگر نمی‌دانید که این اقدام چه معنا و پالسی به دشمنان می‌دهد، بازهم آنچنان از تقصیر شما نمی‌کاهد.

آقای دعایی مردم باید بدانند شما پرچم شیر و خورشید را قبول دارید یا پرچم جمهوری اسلامی ایران را، شاید آقای دعایی هر دو نماد را قبول دارد و با تسامح و جذب حداکثری می‌گوید هم این پرچم درست است و هم آن پرچم.

جبهه ملی که رویکردی لیبرال داشت در مقابل لایحه قصاص که برآمده از قرآن و شریعت بود، ایستاد و مردم را  به یک راهپیمایی در مسیر خیابان انقلاب به سمت دانشگاه تهران در بعدازظهر روز 25 خرداد 1360 فراخواندند. امام در واکنش به این فعالیت‌ها که در واقع قیام در مقابل قرآن دانسته می‌شد، موضع شدیدی گرفتند و «ارتداد» جبهه ملی را اعلام کردند تا این جبهه برای همیشه با حضور مردم در خیابان‌ها از صحنه سیاسی کشور حذف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 23
  • غیر قابل انتشار: 50
  • نیما IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    از دست بوسی عفت مرعشی تا ... کدام عقبه ؟!
    • علی IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      نمادها مهم هستند، بک روز این نماد پرچم حق طلبی بوده است درست، ولی در حال حاضر نماد ضدیت و دشمنی با نظام اسلامی است و توسط مخالفین استفاده می‌شود، بنا بر این در حال حاضر یکی از نمادهای فتنه و دشمنی، همین پرچم است
    • مصطفی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
      12 42
      بک روز این نماد پرچم حق طلبی بوده است؟؟؟؟!!!!!!!! یاللعجب!!!!! کدوم حق طلبی؟ حق اسرائیل و آمریکا حتما منظورت هست؟؟؟!!!
  • ناشناس IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    بالاخره یکی باید نماز میت رو میخوند،اونها که پرچم رو عوض نمیکردند ولی خوب این آقا میتونست نماز رو نخونه،حالا که خونده باید پای لرزش هم بشینه
    • ..... IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      سوال اینه جرا یک روحانی شناخته شده و صاحب منصب مثل دعایی اینکار رو کرد .
    • فروهر NL ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      37 15
      زمانی که تاج بر سر شیر باشد نشانه شاهنشاهی پهلوی است. و بدون تاج پرچم ملی ایران است. بدون هیچ وابستگی ب حزب و حکومت خاصی.
    • عبدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
      7 13
      این ادا و ادوارها چیه کسایی که حکم صریح قران قبول ندارن چطور به نماز میت اعتقاد دارن... اینا بیشتر التقاطی و نمایشی هستند وای به حال ما که توی دام اینا می افتیم
  • ایرانی IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    من در تایید یا تکذیب پرچم شیر و خورشید نمیخوام حرفی بزنم. فقط میخوام بگم این نقش ربطی به رژیم پهلوی ندارد. قبل از آنها بوده
    • بنیامین IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      حق با شماست اما در حافظه ی ذهنی ملت ایران و ادبیات سیاسی ،این پرچم متعلق به رژیم طاغوتی است.
    • جمع بین ضدین IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      66 70
      چند پرچم که نداریم . این نشانه انکار و رد نظام جمهوری اسلامیست و چرا کسی که آنهمه ادعا دارد ، عملا مهر تایید بر باور طاغوتی گذاشته است ؟ نمی شود هم خدا را خدا دانست و هم خرما را خدا بدانیم . جمع ضدین محال است و نشانه مثبت دادن به طاغوت فقط با دوری از خدا قابل تفسیر است .
    • علی IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      47 45
      نمادها مهم هستند، بک روز این نماد پرچم حق طلبی بوده است درست، ولی در حال حاضر نماد ضدیت و دشمنی با نظام اسلامی است و توسط مخالفین استفاده می‌شود، بنا بر این در حال حاضر یکی از نمادهای فتنه و دشمنی، همین پرچم است
    • مهدی ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      22 66
      هموطن عزیز! آقا یا خانم ایرانی! در پاسخ به پیام جنابعالی که مرقوم فرمودید: «من در تایید یا تکذیب پرچم شیر و خورشید نمیخوام حرفی بزنم. فقط میخوام بگم این نقش ربطی به رژیم پهلوی ندارد. قبل از آنها بوده» باید عرض کنم که نباید فراموش کنیم این پرچم از اول هم نماد پادشاهی و سایه خدا!!! به عنوان نماد طغیان و مفت خوری و چپاول بوده است.
  • علی IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    لعنت خدا بر منافقین
  • صادق IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    پرچم شیر و خورشید در زمان حاضر، یعنی نماد مخالفت؛ دشمنی و عناد با جمهوری اسلامی ایران
  • عارف IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    90 51
    هنوز تصاویر و اخبار دستبوسی های وقت و بی وقت ایشون رو هضم نکرده بودیم که دست گل جدید اب دادن . دعایی هست دیگه سخت نگیرید عادت کرده به این کارها. اما بیشتر از همه دلم برای ادیب برومند سوخت که مرد و تازه بعد از مرگ متوجه شد که یک عمر به اشتباه بر عقایدش پافشاری میکرده . آگاهی حقیقی پس از مرگ وحشتناکه چون فرصت جبران وجود نداره. خدا عاقبتمون رو بخیر کنه.
  • sirous IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    دمش گرم. خوب حالتونو گرفت.
    • سهیل IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      53 84
      ذهن بسته و کوچکی داری
    • با چه و که همراهیم ؟ IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      29 44
      تایید انحراف یعنی شراکت در آن . چنین چیزهایی سوغاتیهای خوبی برای جهان جاوید نیستند .
    • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      58 34
      حال ما را نگرفت، حال عقبه سیاسی خودشو گرفت، دمش گرم نیست، بلکه سرده.
  • اق IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    پرچم شیر و خورشید نشان همیشگی مردم ایران است و نه به پهلوی و نه هیج حکومتی ربطی ندارد چیزی که از مردم برخواسته دوباره به مردم باز می گردد
    • سینا IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      38 76
      نخیر . اسم خدا قوی تر از هر چیزی است
    • نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      19 46
      خودت هم میدونی بازخورد چنین حرکتی ربطی به اصل مردم نداره فقط داری ماستمالی میکنی
    • ملاک IR ۰۶:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      14 19
      نشانه های قومیتی اگر متضاد و متعارض با نمادهای دینی و الهی نباشد تنها نشانه ای برای تمایز و شناخته شدن در میان دیگر اقوام است و نه چیز دیگر . اسباب گرامی شدن پیش خداوند مهربان ، ایمان است و تقوی . حتی دانشمندی هم با آن دو محک ارزشمند است . حتی داراییهای اخلاقی هم بدون عناصر مانند ایمان و تقوی چندان کارایی در دستگاه حضرت حق تعالی ندارد ، حاتم طایی با آنهمه مهمان نوازی به خاطر بی ایمانی کمیتش در آخرت لنگ است و نهایت تاثیر کارش تخفیف دوزخیست اما بهشت و حشر با بندگان خدا و استفاده از انواع نعمات بهشتی را خودش از خودش محروم کرده است . تازه آن ریاکار که به ظاهر اظهار ایمان و تقوی می کرده است ، هم وضعش آنجا خراب است . باید به خدا پناه ببریم که هر چه بیراهیست آدمی را به بیراهگی می برد .
  • امیر IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    89 28
    پرچم نماد ماست ج الله اکبرش و چ شیر و خورشیدش واسه همین شیر وخورشید میرزا کوچک خوان جلو انگلیسا مردم تبریز جلو روسا واستادن حالا چون پرچم نمادش شیر وخورشیده پدر بزرگای ما باید بشن شهید طاغوتی؟ چشمامونو رو همچی نبندیم متوفا هم 1 مبارز بوده خدا میدونه حق بوده یا باطل
    • علی IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      20 42
      نمادها مهم هستند، بک روز این نماد پرچم حق طلبی بوده است درست، ولی در حال حاضر نماد ضدیت و دشمنی با نظام اسلامی است و توسط مخالفین استفاده می‌شود، بنا بر این در حال حاضر یکی از نمادهای فتنه و دشمنی، همین پرچم است
    • نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      18 6
      نمیشه که دو تفکر از یه پرچم استفاده کنند گذشته این نماد ربطی به الانش نداره انگار چشمهای خود شما بسته است
  • سینا IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    43 71
    لعنت بر ضد انقلاب
    • محمد IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      18 37
      اصل حرف ومحتوا را زدید مرحبا
  • ناشناس IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    20 44
    بادیدن این عکس به یادضدانقلاب افتادم که درآمریکا وکشورهای اروپایی تضاهراتی راباهمین پرچم برگذارمی کنندوشایدنمازراهمانجا خوانده اند! آنهم توسط یک روحانی معتمدوانقلابی !
  • حمید ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    48 37
    دوست داشته اینکار رو انجام بده به شما چه ربطی داره!!؟
    • مهرام عسگری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      18 51
      اتفاقا به تنها کسی که ربطی نداره شمایی که سهمی در این نظام و انقلاب نداری ... وطنفروشها از دیدن این تصویر دارن از ذوق می میرن
    • رحمان ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      20 38
      قرار نیست هرکس هرغلطی دوست داشت انجام بده . وگرنه نمیشه مملکت رو کنترل کرد . اگر قرار بر دوست داشتن هست من هم دوست دارم . . . . . . . . . . . . . . .
  • محمد بهرامی ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    22 47
    متاسفانه ایشان در فتنه 88از سردمداران فتنه بود ومحکم جلو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاد
  • مهرداد IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    29 42
    کسی که خم شده چادر عفت مرعشی رو ماچ میکنه یقینا زیر پرچم طاغوت هم خواهد رفت.. شک نکنید.به شهید علامه فضل الله نوری گفتن بیاید و به سفارت انگلیس پناهنده بشید تا در امان باشید گفتند: آیا رواست كه من پس از هفتاد سال كه محاسنم را برای اسلام سفید كرده‌ام حالا بیایم و زیر پرچم بیگانه بروم!
  • ابراهیم IT ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    4 44
    بعضی وقتها ادم متوجه این جزئیات مسئله نیست. دعایی هم متوجه نبوده. والا دعایی ادمی نیست که ندونه. حتما بعدش پشیمون شده وتوبه کرده.
  • نیسح IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    34 4
    خدا انشاالله ایشان را با محبان و دوستداران خود محشور کند .
  • یکی US ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    20 65
    این شیر و خورشید پرستها یه نگاهی تو گوگل و ویکیپدیا بندازن و دنبال شیر یهودا یا Lion of Judah بندازن تا بفهمند ریشه این شیر از کجا آب میخوره بلکه بفهمن این هم سال چه چیزی رو بعنوان نشان ملی بهشون قالب شده! بقول مولوی: خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید در حدیث دیگران! سالهاست که بعضیها این کشور را محل توله کشی و پرورش شیر خودشان کرده اند و مدح شیر خود را از زبان ما شنیده اند. واژه ایران هم در عبری به معنی شیر ماده است، یعنی آنها نطفه شیر نر خود را در فرهنگ و تاریخ این ملت تلقیح مصنوعی کرده اند تا تمام فرزندانی که از این خاک برون میآیند مانند فته گران 88 سربازآن و وفاداران به آنان باشند! اگه خواستید، بگید تا توضیح مبسوط و کامل با درج منبع خارجی از زبون خودشون بزارم!
    • سین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      7 10
      بذار لطفا
  • بابک IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    11 52
    هرکی پرچم حق و قبول ندارد سرو کارش با حق یعنی خداست.
  • سورنا IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    26 19
    حالا شما دارید گیر میدید به آقای دعایی ساییتون دیگه از زرد هم اونطرف تر رفته
  • آرش IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    58 22
    این پرچم زمانی هم در دست مبارزان و آزادیخواهانی مثل ستار خان و باقرخان بوده
    • نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      12 39
      اون زمان گذشت
    • معیار IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      9 22
      اینها معصوم بودند و همه کارهایشان مهر عصمت دارد ؟ تنها کسانی که همگی زندگیشان بلا استثنا الگوست معصومان علیهم السلامند و لا غیر .
    • مهدی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      3 13
      بله این پرچم دست وطن پرستان وضد طاغوتایی چون ستارخان ها وباقرخان ها و میرزاکوچک خان بوده ولی خب الان وقتی کشور ما پرچم دیگه ای داره استفاده پرچم سابق نشانه مخالفت با جمهوری اسلامی حساب میشه ! درضمن اقای معیار شما هم تند نرو برادر!استفاده این پرچم در گذشته عادی و نشانه وطن پرستی و ایراندوستی بوده پس نباید بگی اون مردم اشتباه میکردند نه اقتضای زمان بوده برادر
    • م IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۱
      1 5
      نه در دست اونها نبوده
  • حسن IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    41 25
    مشرق جان فکر نمیکنید خودتونو با این خبرها از چشم مخاطبان میندازید.یکم فکر کنید در مورد خبرتون ببینید خودتون خندتون نمیگیره ااا
    • ناشناس IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      10 29
      خنده بابت چی؟!!!!!خود متن بسیار گویاست ، جز اینکه برخی مثل کبک سرشونو زیر برف کنند.، وضعیت جبهه ملی و گذشته آن قابل انکار نیست، وقتی کسی که خود را منتسب به امام (ره) می داند چنین کاری انجام می دهد، قطعاً این کار جای انتقاد دارد.
    • ارجینی IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      9 20
      حسن خان! خبر به این مهمی رو میگی خنده دار ... خواهشا کمی مطالعه بفرمایید و بعد بیاید سایت و کامنت بذارید. مشرق جان،خدا قوت...
    • چشمها IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
      8 16
      اولا سعی کنیم از چشم خدا نیفتیم که چشم تایید و مهر دیگران چه بسا در دار قرار به چشم تکذیب و قهر مبدل شود . ثانیا مردم مسلمان نمادهای اسلامی و مروجان آن را مایه چشم روشنی خودشان می دانند نه نمادهای طاغوت که آنها برای همیشه از چشم خدا باوران افتاده است .
  • میم IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    8 30
    بس که اینا اسگلند. هیچی دیگه، تو قرن 21 ام دوباره برگردیم به پادشاهی... نه که خیلی تحفه بود! همه دنیا دنبال پیشرفتن، اینا پیِ پَسرفت! احمق ها
  • محمدرضا IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    6 28
    بنده خدا چش وچارش ضعیفه فرق شیروخورشیر را با آرم پرچم تشخیص نداده
  • صحرا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    45 10
    مشرق جان حرفت را می فهم اما نشان شیر و خورشید ارث پهلوی نیست بلکه مال خود ما ایرانی هاست و میراث باستانی ماست. به فرض جناب دعایی نماز نمی خواند کسی دیگر نمی خوند. در ثالث این ملی مذهبی درسته مرامشون به ما نمی خوره ولی در خارج چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیتی ضد امنیتی و ملی و مذهبی نکردند. مشرق دوست داررررررررررریم خدایش بیامرزد جناب ادیب و یادشان گرامی
  • علی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    21 45
    من نمی دونم چرا حوزه علمیه و یا آقایان مراجع تقلید هیچ واکنشی نشان نمی دهند ؟؟؟؟؟؟ آنها می توانند این فرد را بایک فتوا از روحانی بودن و ضربه زدن به لباس و اسلام باز دارند !!! همان طور که امام این جبهه ملی رو مرتد اعلام کرد . واقعا چرا هیچ واکنشی نشان نمی دهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ناصر IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    2 16
    سلطنت گراها و طرفداران اسراییل آنقدر که داخل مشرق لایک می زنن من داخل سایت های اصلاح طلب فقط می بینم!!
  • حسن IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    6 23
    لعنت به بر آل پهلوی ملعون
  • من IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    2 14
    من موندم اینا که اسلام رو قبول ندارن پس نماز خوندن بر این جنازه دیگه چه معنایی داره
  • ایران IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
    1 6
    مشرق وجدان رسانه ای داشته باشید اقای دعایی فرمودن در حال نماز بودن که پرچم رو روی جنازه انداختن و مصلحت نبود نماز رو قطع کنند
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
    1 0
    برو دوغتو بنوش
  • مهدی سیمری IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    مرتد خواندن یک شخص نیاز به قاضوت داره که کار هر کسی نیست چه برسه به یه گروه . هر چند اشتباه کرده باشند این ادبیات و مرتد کردن ها و تکفیر کردن ها در شیعه ولایی جایی نداره و کار داعش و امثال اونه. یک انتقاد رو چرا با ادبیات بد خراب میکنید؟؟!!!!
  • ahmad hoseini IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    شیر و خورشید نماد ملی است و هیچ ربطی به سلطنت ندترد
  • به تو چه IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    0 0
    ساندیسی ها ببین. فکر کردین فقط تو نظام شما ملت ایران شهید دادن ینی تو حکومت های دیگه شهید ندادیم؟ فقط شهدای حکومت شما به بهشت میرن؟ میرزا کوچک خان٬رییس علی دلواری٬ستارخان باقرخان و ۳ شهید پاسدار مرز ایران که ۴۸ ساعت جلوی روس ها مقاومت کردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس