مرتضی میرباقری

مرتضی میرباقری گفت: باید به تولید مجموعه‌های نمایشی نگاهی فرامرزی داشته باشیم و ساخت سریال‌های مشترک با کشورهای همجوار و دوست را در دستور کار قرار دهیم.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- مرتضی میرباقری معاون سیما امروز از پشت صحنه دو سریال «پرواز در ارتفاع صفر» و «بی نمک» بازدید کرد و از نزدیک روند تولید این دو مجموعه را دنبال کرد. در این بازدید میرباقری با قدردانی از تلاش‌های برنامه‌سازان از رونق برنامه‌های نمایشی در سال پیش رو خبر داد. وی در جریان بازید مجموعه نمایشی «پرواز در ارتفاع صفر» که علیرضا برازش وی را همراهی می کرد، گفت: تولیدات سیما روند رو به رشدی دارد، به طوری که هم اکنون مجموعا 100 مجموعه نمایشی در دست تولید است. 50 سریال در مرحله فنی هستند و تقریبا نیم دیگر در بخش نگارش یا پیش تولید قرار گرفته‌اند.

وی معیشت عوال تولید را از اولویت‌های سازمان دانست و گفت: اگر حال برنامه ساز خوب باشد، حال آنتن هم خوب است. رسانه با این اعتقاد تلاش می‌کند تمامی عوامل تولید برنامه‌های تلویزیونی را به کار گیرد. میرباقری با اشاره به پیشرفت پروژه «پرواز در ارتفاع صفر» تاکید کرد: در زمینه تولیدات نمایشی کنداکتور شبکه‌ها تا پایان سال ۹۶ بسته شده است. بیش از 90 درصد تصویربرداری پروژه «پرواز در ارتفاع  صفر» به پایان رسیده است. این سریال برای پخش در ایام دفاع مقدس آماده شده است.

وی اضافه کرد: این برنامه‌ریزی‌ها به شبکه‌ها امکان می‌دهد کیفیت کارها را بالا ببرند و با فراغ بال و وسواس بیشتر کار را دنبال کنند. معاون سیما در ادامه بازدیدهای پایان سال خود به همراه علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سه سیما در پشت صحنه پروژه «بی نمک» حاضر شد و ضبط صحنه هایی از این سریال را دنبال کرد. وی در جمع بازیگران و عوامل این سریال به تشریح چشم انداز تولیدات نمایشی سیما پرداخت و گفت: امروزه استانداردهای تولیدات تلویزیونی در کشور ما در سطح خوبی قرار دارد. باید به تولید مجموعه‌های نمایشی نگاهی فرامرزی داشته باشیم و ساخت سریال‌های مشترک با کشورهای همجوار و دوست را در دستور کار قرار دهیم. میرباقری اضافه کرد: باید از امکانات و ظرفیت های موجود نهایت استفاده را کرد و به بازارهای جهانی اندیشید.

معاون سیما با اشاره به استقبال بینندگان تلویزیون از سریال‌های نمایشی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها تعداد بینندگان بهترین فیلم‌های سینمایی خارجی از علاقمندان به سریال‌های ایرانی در سراسر کشور کمتر است و این نقشه راهی برای ماست تا به تولیدات نمایشی در شبکه‌ها توجه بیشتری کنیم. وی با تشریح ظرفیت‌های متعدد ساخت سریال‌های نمایشی از قبیل تاریخ معاصر، دفاع مقدس، تاریخ اسلام و... اضافه کرد: شبکه های سیما باید در کنار مناسبت‌های ملی و مذهبی برای موقعیت‌های متعدد همچون تابستان برنامه‌سازی کنند. معاون سیما در پایان با قدردانی از تمامی دست اندرکاران تولید ابراز امیدواری کرد سال 96 سالی پرکار و شاد برای بدنه تولید سازمان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس