کد خبر 702023
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
اس 400

رئیس شرکت فناوری های پیشرفته روسیه (روس تخ) اعلام کرد که ترکیه خریدار جدی سامانه پدافند موشکی اس-400 است.

به گزارش مشرق، سرگئی چمزوف امروز (سه شنبه) در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 گفت: ترکیه آمادگی دارد در صورت دریافت وام از روسیه، سامانه های پدافند موشکی اس-400 خریداری کند.


وی افزود: وزارت دارایی روسیه با ترکیه مذاکره می کند و براساس امضای موافقت نامه مربوطه در مورد میزان وام پرداختی به این کشور تصمیم گیری خواهد شد و پس از آن برای تحویل اس400 به آنکارا قرارداد امضا می شود.


فکری ایشیک وزیر دفاع ترکیه چندی پیش از مذاکره با روسیه برای خرید احتمالی سامانه پدافند موشکی اس400 خبر داده بود.به گزارش رسانه ها، وزیر دفاع ترکیه همچنین اعلام کرده که موضع روسیه در این باره تا کنون مثبت بوده است.


الکساندر فومین رئیس سازمان همکاری های فنی نظامی روسیه نیز چندی پیش با اشاره به این موضوع از قرار گرفتن آن در دستور کار نشست کمیسیون مشترک دولتی همکاری های روسیه و ترکیه خبر داد.


قرارداد فروش سامانه روسی اس-400 تاکنون فقط با چین امضا شده است و هند هم برای خرید این سامانه ها در حال مذاکره با مسکو است.چندی پیش هم ولادیمیر کوژین دستیار امور همکاری های نظامی و فنی رئیس جمهوری روسیه نیز اعلام کرد کشورهای زیادی علاقه مند خرید این جنگ افزار هستند.


اما با توجه به عضویت ترکیه در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به ویژه حضور گسترده و همیشگی نظامیان آمریکایی در پایگاه هوایی اینجرلیک، مهمترین مساله احتمال دستیابی غرب به فناوری جنگ افزار پیشرفته اس-400 است که براساس گزارش ها از نوع پاتریوت ساخت آمریکا هم برتر است.


اس 400 با توان شلیک همزمان 72 موشک و نابودی اهداف تاکتیکی و بالستیکی از پنج تا 60 کیلومتر فاصله و دو تا 27 کیلومتر ارتفاع از پیشرفته ترین سامانه های دفاعی در جهان شناخته می شود که توان نابود سازی اهداف آئرودینامیکی را در فاصله 3 تا 250 کیلومتری با ارتفاع از 100 متر تا 27 کیلومتر را دارد.


این سامانه متحرک زمین به هوا که در طول هشت دقیقه از حرکت به حالت استقرار و آماده باش شلیک می رسد، برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن مانند هواپیماهای پارازیت انداز، شناسایی و جاسوسی، راهبردی، بمب افکن و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر جنگ افزارهای پیشرفته کاربرد دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • زکی IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    69 6
    روسیه تسلحات پیشرفته رو به همه می فروشه غیر از ایران
  • رضا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    به نظر من غیرممکن است روسیه همچین کاری بکند چون ترکیه هم جنگنده سوخو 24 روسیه را درسوریه سرنگون کرد هم سفیر روسیه را در انکاراترور کرد هم با امریکا دشمن اصلی روسیه پیمان نظامی بسته است
  • حسن IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 0
    ترکیه ماهواره نظامی هم داره اگر اس 400 را خریداری کند قدرتمند میشه واروپا هم از این میترسد
  • من IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    روسیه تو بعد هواپیماهای رهگیر سالها از غرب عقبتره تنها امیدش برا دفاع هوایی همین اس 400 و احتمالا در آینده اس500 احتمالش ضعیفه بخواهد دو دستی همین رو هم تحویل ناتو بده
  • نويد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    براي روسيه متاسفم
  • مجید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 0
    بخاطر تحریمها اس ۳۰۰ به ما با کلی تاخیر دادن، ولی به ترکیه وام میدن تا بخره! امان از این کاغذ پاره ها!!!!!
  • حسن IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
    0 1
    ترکیه با داشتن ماهواره نظامی حالا هم اس400 میخرد وقدرتشو دو برابر خواهد کرد ما هم باید اس400 بخریم
  • حسین IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
    0 0
    ترکیه خیلی زرنگه باپول خود روسیه و وامش داره بهترین پدافندو صاحب میشه یه لیر هم نمیده .اینو میگن زرنگی نه مث ما ک از 4 میلیارد دلارخسارت صرف نظر کردیم و خریدیم با 200 ملیون گرونتر از قبل/ در صورتی ک بعد چندین سال در شرف رونمائی از باور بودیم ک بهتر از اس 300 هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس