کد خبر 701747
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
پهپاد کره جنوبی

در حالی که آرایش سامانه موشکی پیشرفته «تاد» آمریکا در کره جنوبی تکمیل نشده است، این کشور در حال استقرار جنگنده های بدون سرنشین خود در خاک کره است.

به گزارش مشرق، از زمانی که تنش ها میان آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با کره شمالی بالا گرفته، تجهیزات نظامی بیشتری از سوی واشنگتن به منطقه فرستاده شده است.
کره شمالی در سال گذشته میلادی 2 آزمایش اتمی انجام داد و بیش از ۲۰ فروند موشک بالستیک پرتاب کرد و همین بهانه ای برای آمریکا شده است تا ناوهای هواپیمابر و جنگنده های خود را وارد شبه جزیره کره کند.

یونهاپ روز سه شنبه به نقل از یک مقام نظامی کره جنوبی اعلام کرد، طبق برنامه پهپادهای بدون سرنشین «عقاب خاکستری» (گری ایگل) آمریکا در پایگاه «گونسان» در ۲۷۴ کیلومتری جنوب پایتخت این کشور مستقر می شود و اسکادران آن بتدریج در حال شکل گیری در این پایگاه است.

این جنگنده های بدون سرنشین همچنین به دلیل ویژگی های خاص خود قابلیت‌های بالای اطلاعاتی، مراقبت و شناسایی را به نیروهایی آمریکایی و کره جنوبی اضافه خواهد کرد.
آمریکا پیشتر قرار بود فقط در صورت درگیری با کره شمالی این هواپیماها را به منطقه اعزام کند.

کار اعزام هواپیماها که یگانی شامل ۱۲ فروند می باشد بر اساس این گزارش آغاز شده است و برای استقرار کامل آنها مقام های نظامی دو کشور در حال گفت و گو هستند.
سامانه هواپیمای بدون سرنشین عملیاتی «گری ایگل» آمریکا می تواند چهار فروند موشک هوا به زمین «هلی فایر» را حمل کند و به سامانه موقعیت سنجی برای هدایت بمب های هوشمند مجهز است.

بر این اساس از این هواپیما می توان برای هدف قرار دادن تاسیسات نظامی در خط مرزی شمالی میان دو کره استفاده کرد.این گزارش حاکی است که در صورت درگیری در منطقه با کره شمالی این هواپیماها قابلیت نفوذ به خاک آن کشور را برای هدف قرار دادن تاسیسات و تجهیزات گوناگون دارند.این هواپیما که برای حمله مورد استفاده قرار می گیرد می تواند تا ۲۸۰ کیلومتر سرعت داشته باشد و ۳۰ ساعت زمان عملیاتی آن است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیان IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    0 1
    به زودی دانشمندان موشکی ما سیستم موشکی تاد را طراحی و پیاده خواهند کرد و شگفتی دنیای نظامی را برمی انگیزند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس