کد خبر 701606
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
ارتش آمریکا

شبکه خبری المیادین از ورود ده‌ها تفنگدار آمریکایی به استان الحسکه سوریه خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک منبع ویژه به شبکه خبری المیادین گفت که بیش از ۱۰۰ تن از نیروهای تفنگدار آمریکایی وارد فرودگاه رمیلان در شمال شرق حسکه در سوریه شده‌اند.

وی با بیان این که ورود این تفنگداران به فرودگاه رمیلان در راستای آماده شدن برای نبرد آزادسازی رقه صورت گرفته است، گفت که تفنگداران آمریکایی در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه مستقر خواهند شد.

این منبع افزود: بیش از ۴۰ نفربر و تانک در مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه استقرار یافته است.

وی همچنین گفت که بیش از ۱۰۰ نظامی لهستانی، حدود دو هفته قبل وارد فرودگاه رمیلان در استان حسکه شده‌اند.

پیش از این روزنامه واشنگتن پست به نقل از برخی مسئولان در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که شماری از تفنگداران دریایی آمریکا برای کمک به عناصر مسلح مورد حمایت آمریکا به منظور (به زعم این روزنامه) آزادسازی شهر رقه از دست گروه تروریستی داعش وارد سوریه شدند.

این مسئولان افزودند: انتظار می‌رود که این نیروها در مواضعی در نزدیک شهر رقه برای حمایت توپخانه‌ای از نیروهای محلی در جریان عملیات آزادسازی این شهر مستقر شوند.

در همین حال، آدریان رانکین گالوای سخنگوی پنتاگون از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری کرد و به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفته بود: با توجه به ملاحظات امنیتی، نمی‌توانم اطلاعاتی درباره تحرکات و استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه ارائه دهم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس