استقلال

استقلال در یک بازی نسبتا برتر مقابل مهمان تاشکندی اش 3 امتیاز شیرین کسب کرد تا در روز تساوی دو رقیب دیگر همگروهی اش با 6 امتیاز در صدر گروه A جای بگیرد.

سرویس ورزش مشرق – حرکت رو به رشد تیم جوان علیرضا منصوریان همچنان ادامه دارد تا نمودار رو به بالای این تیم بدون توقف در لیگ داخلی و آسیایی طبق خواسته هواداران این تیم حرکت کند.

علی جباری، محسن گروسی، پرویز برومند و سیروس دین محمدی در گفت و گو با مشرق درباره بازی استقلال مقابل لوکوموتیو تاشکند صحبت کرده و به تحلیل خطوط مختلف این تیم و آینده ای که در انتظار این تیم است پرداختند.

متن صحبت های این 4 پیشکسوت استقلال در ادامه می آید:

برومند: لیگ آسیا جای لیز خوردن نیست

دروازه بان اسبق تیم های ملی ایران و استقلال درباره عملکرد مهدی رحمتی در دیدار با لوکوموتیو اظهار داشت: حریف استقلال در این دیدار نشان داد خیلی حرفی برای گفتن ندارد. البته این موضوع از قبل پیش بینی شده بود ولی با این همه در اندک موقعیت هایی که روی دروازه خلق کردند به شدت خطرناک ظاهر شدند. با این همه در سایر دقایق توپی داخل چارچوب رحمتی نیامد که او را به دردسر بیندازد.

وی ادامه داد: در نیمه اول استقلال دو بار تا آستانه گل خوردن پیش رفت. یکبار که توپ از روی خط جمع شد و یکبار هم که رحمتی هنگام زدن ضربه لیز خورد. نمی دانم چرا این اتفاق رخ داد ولی واقعا شانس آوردیم چون ممکن بود با گل شدن یکی از آن دو اشتباه، حریف در دفاع جمع شده و حتی بازی را واگذار کنیم. آسیا جای لیز خوردن نیست چون یک اشتباه در تورنمنت 4 تیمه ممکن است به حذف یک تیم منجر شود.

برومند اضافه کرد: دروازه بان حریف هم با اینکه از تبار روس ها بود که همواره به مهارت داشتن شهر هستند روی دو ضربه یک شکل گل خورد و نشان داد در دور برگشت هم می توان به او از بغل به زاویه مخالف گل زد. با این همه استقلال نتیجه فوق العاده ای گرفته و فکر می کنم الاهلی هم برای ما حریف گلوگیری نباشد و در تهران این تیم را هم شکست می دهیم. منصوریان و کادر فنی اش با کمی دقت و حفظ شرایط این تیم می توانند از حالا خودشان را در دور بعد ببینند.

دین محمدی: شانس آوردیم لوکوموتیو سرحال نبود!

سیروس دین محمدی از این برد خوشحال بود و به مشرق گفت: بازی با تیم های ازبکستانی همیشه دو حالتی است و حد وسط ندارد. یا آنها خیلی مقتدارنه می آیند یا قدرت ما از ابتدا بر آنها می چربد. در این بازی هم استقلال تقریبا توانسته بود تاکتیکش خودش را به حریف دیکته کند. آنها به محض شروع بازی به دیوار بسته خط هافبک استقلال برمی خوردند که پرس را از جلو آغاز می کردند.

وی تأکید کرد: البته آنها در چند صحنه توانستند خودشان را به درون محوطه 18 قدم ما برسانند که شکر خدا بی خطر هم تمام شد ولی متأسفانه دفاع استقلال کمی دستپاچه عمل می کند. همه وظایف شان را می دانند و جایگیری شان هم خوب است ولی به نظر می رسد وقتی توپ می آید هول می شوند. البته این را می توان پای جوانی تعدادی از این بچه ها گذاشت که در آینده حتما قابل تصحیح است.

بازیکن اسبق استقلال و تیم ملی گفت: این پیروزی شیرین بود و باید به این تیم جوان بابت این همه انرژی که برای خوشحالی هواداران صرف می کنند تبریک گفت. البته این را هم بگویم که شخصا انتظار داشتم لوکوموتیو سرحال تری را در این بازی ببینم ولی با توجه به اینکه لیگ آنها هنوز درست و حسابی شروع نشده و فکر می کنم دو، سه بازی بیشتر انجام نداده اند به این خاطر است که می کویم شانس آوردیم و کمی کار در دور برگشت می تواند برای استقلال سخت تر باشد. قطعا این سه امتیاز برای ما خیلی ارزشمند است و باید در دور برگشت در تاشکند بازی سختی را انتظار بکشیم.

جباری: این استقلال دوستداشتنی است

پیشکسوت استقلال از برد این تیم در دیدار با نماینده ازبکستان دو حس متفاوت داشت و به مشرق گفت: هم خوشحالم هم امیدوار. این استقلال دوستداشتنی شده است و قطعا هم دلیلش بودن این همه جوان آینده دار در دل این تیم است. استقلال استقلالی بازی می کند. امیدوارانه تا دقیقه آخر. تیمی که دقیقه 84 هم به گلزنی فکر می کند یعنی فوتبال را درک کرده و فقط به بازی کردن با یک توپ فکر نمی کند.

هافبک گلزن اسبق استقلال درارتباط با بازی لوکوموتیو بیان کرد: اینکه نماینده تاشکند ضعیف بود را قبول ندارم. قطعا هر تیمی به این رقابت ها راه یافته لیاقتش را داشته است. لوکوموتیو قهرمان فصل قبل لیگ کشورش است. آنها فوتبال روسی بازی می کنند و هم از نظر تاکتیک تیمی در سطح بالایی هستند هم قدرت بدنی. نباید ارزش کار این بچه ها را با این موضوعات که حریف خوب نبود پایین آورد. اگر یکی دو اشتباه می کردیم و بازی را می باختیم همه عکس این حرف را می زدند.

جباری درباره هافبک های استقلال تأکید کرد: ترکیب نورافکن و ابراهیمی تلفیقی از تجربه و انرژی جوانی است. آنها خیلی خوب کار می کنند و درست با حمایت از یکدیگر راه را برای حمله و دفاع باز می گذارند. دیگر هافبک های تیم هم در کار هجومی از میانه زمین تا اطراف 18 قدم حریف عالی هستند و با اینطرف و آنطرف بردن توپ هر حریفی را کلافه می کنند تا به خواسته شان برسند. این تیم قطعا به دور بعد صعود می کند و باعث افتخار ایران می شود.

گروسی: کاوه رضایی بدنسازی کند

گلزن اسبق استقلال درباره برد این تیم به مشرق گفت: شروع استقلال از ابتدای نیم فصل دوم نشان داد این تیم راه گم کرده اش در دور رفت را پیدا کرده و با جا افتادن مهره ها در پست هایی که برای آنها تعریف شده کم کم راه درست را می رود. نتایج خوب استقلال در لیگ و آسیا هم بیانگر این موضوع است.

گروسی ادامه داد: استقلال مانند بازی های قبلی اش نتیجه گرا بازی می کرد. روشی که جواب هم داده است. استقلال با تفکر دفاع می کند و با پرسینگ خوبی که از جلو انجام می دهد راه را بر حریف می بندد. اینقدر اینکار را انجام می دهد تا تیم مقابل به اشتباه بی افتد و در نهایت از این برهم ریختگی تاکتیکی به سود خودش بهره می برد. کاری که منصوریان در نفت تهران در پایان فصل قبل با پرسپولیس کرد حالا در استقلال به خوبی اجرا می شود.

وی افزود: برد دو بر صفر به مراتب با ارزش تر از برد با گل خورده است. استقلال با این 6 امتیاز راهش را برای صعود هموار کرد و منصوریانی که با نفت تا جمع هشت تیم برتر آسیا بالا رفته می تواند با استقلال و حمایت هوادارنش تا جمع 4 تیم هم پیش برود. البته برای تمام کنندگی نباید فقط دلخوش به توان هافبک های هجومی و مهاجم دوم ها بود. کاوه رضایی اگر کمی بدنسازی بیشتر داشته باشد قطعا در گام آخر کم نمی آورد. او مقابل سایپا هم در لحطه تک به تک شدن با دروازه بان یک گام کم آورد و در این بازی هم در دقایق آخر باز هم همان اتفاق برایش تکرار شد.

پیشکسوت استقلال خاطر نشان کرد: با این همه فکر می کنم کادر فنی نباید در این ایام تیم را به حال خود رها کند. قطعا این جوانان تجربه حفظ کردن شرایط بدنی خوبی که الان دارند را نداشته و باید با مراقبت از آنها در تعطیلات پیش رو همین تیم با همین وضعیت را برای بازی 12 فرودردین با فولاد و پس از آن بازی دیگر لیگ آسیایی آماده کنند. برگزاری چند بازی تدارکاتی می تواند چاره کار در این مدت باشد در غیر اینصورت این تعطیلات برای این تیم سرحال مثل سم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس