کد خبر 701232
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
کاشانی

«لوی هندرسن» سفیر آمریکا در ایران در گزارش خود به وزارت امور خارجه آمریکا نوشت:آیت‌الله کاشانی و گروه افراطی تسلیم نظریات آمریکا نمی‌شوند و مخالف دخالت آمریکا هستند.»

به گزارش مشرق، مبارزات آیت‌الله کاشانی با آمریکا از دهه 20 آغاز شد و در دوران نهضت ملی نفت به اوج خود رسید. این مبارزات تا حدی وسیع بود که «لوی هندرسن» سفیر آمریکا در ایران در گزارش خود به وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: «در ایران دو گروه سازشکار و افراطی وجود دارد. گروه سازشکار طرفدار همکاری با آمریکا است. آیت‌الله کاشانی و گروه افراطی تسلیم نظریات آمریکا نمی‌شوند و مخالف دخالت آمریکا هستند.»


هندرسن در مورد آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی نوشت: «یک عامل مزاحم در این جریان [نفت] مداخله کرده و مانع از حل قضیه نفت به نفع آمریکا شده است. این عامل مزاحم که مانع تسلیم ایران به نظریات بانک بین‌المللی و ادامه همکاری بین ایران و آمریکا شده، آیت‌الله کاشانی است.» وی همچنین اظهار کرد: «آیت‌الله کاشانی برای منافع آمریکا و دول غرب در ایران عنصر خطرناکی است.»

مجله‌ "نیوزویک" وابسته به مقامات وزارت خارجه‌ آمریکا نیز در خصوص آمریکاستیزی آیت‌الله کاشانی نوشت: «کاشانی با روش تند و خشونت‌آمیز خود تمام اقدامات مصلحانه‌ دکتر مصدق را در راه حل مسالمت‌آمیز مسأله‌ نفت عقیم گذاشته است، آیت‌الله کاشانی علاوه بر تنفر به انگلیسی‌ها با آمریکایی‌ها نیز کینه و دشمنی مخصوص دارد و مخالف هرگونه سازش بین ایران و دول غربی است»

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تعریف افراطی از نگاه اصلاح طلبان IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    0 0
    گروه افراطی تسلیم نظریات آمریکا نمی‌شوند و مخالف دخالت آمریکا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس