کد خبر 700612
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
کتاب دور و نزدیک

شقایق مردایان نژاد عکس هایش را درباره شهیدان مدافع حرم در کتابی با عنوان «دور و نزدیک» منتشر کرد که در خانه هنرمندان رونمایی شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب عکس «دور و نزدیک» با محوریت خانواده، همسران و فرزندان شهیدان مدافع حرم است. در این کتاب که دارای ۱۲ فصل است تصاویری از خانواده، همسران و فرزندان شهدای مدافع حرم شهرهای مشهد، تهران، ورامین، اصفهان، قم، نیشابور، کاشمر و … منتشر شده است. این کتاب با حضور سردار کاظمینی، پسر ارشد شهید همت، رجبی معمار، رییس خانه هنرمندان، پیرهادی، قناعنی، سردار ذوالقدر، سردار ریوندی، مسعود ده نمکی، گلعلی بابایی و جمعی از هنرمندان چون داریوش ارجمند و … به همت نشر 27 بعثت رونمایی شد.

سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در مراسم رونمایی از کتاب «دور و نزدیک» طی سخنانی با بیان اینکه دغدغه بنده بعد از جنگ، تهدیدات دشمنان نبود، اظهار کرد: آنچه که دغدغه مرا بعد از جنگ به عنوان کسی که صحنه‌های جنگ و ایثارگری‌های کسانی مانند همت‌ها، باکری‌ها، متوسلیان‌ها و هزاران شهید دیگر را دیده بودم، این بود که اگر مجددا جنگی بر ما تحمیل شود آیا جوانان امروز مانند آن جوانان دیروز رشادت و فداکاری خواهند کرد؟ آیا صحنه را مانند «کربلا5»، «والفجر8»، «بیت المقدس» و «خیبر» اداره خواهند کرد؟
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) افزود: ما بعد از هشت سال دفاع مقدس با تدبیر رهبر معظم انقلاب از چند جنگ عبور کردیم، تا اینکه در سوریه و عراق این اتفاقات افتاد و ما شاهد پدیده‌ای به نام «مدافعان حرم» برای تاریخ انقلاب اسلامی ایران و تاریخ ملت ایران شدیم.

سردار کاظمینی تأکید کرد: وقتی که بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که واقعا جوانان امروزی به همان صورت و یا حتی بهتر از گذشته، با شناخت بیشتر و عاشقانه‌تر و با ایمانی راسخ‌تر در صحنه‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) اولین شهید مدافع حرم بود، افزود: شهدای مدافع حرم حقیقتا از حریم ولایت دفاع کردند نه فقط از ساختمان حرم.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) خاطرنشان کرد: انسان وقتی فرزندان شهدای مدافع حرم را می‌بیند، می‌گوید که این‌ها نیز حتما مانند پدرانشان مدافعان حرم و مدافعان ولایت خواهند بود.

سردار کاظمینی، همچنین اظهار داشت: تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم در عرصه‌های مختلف یک کار ویژه‌ای است و ما برخود یک تکلیف می‌دانیم که از این از خود گذشتگی و ایثار تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه اهمیت کار خانم مرادیان گردآورنده کتاب «دور و نزدیک» این است که یک کار داوطلبانه و اعتقادی است، افزود: خانم مرادیان، خانه شهید مدافع حرم را با سختی فراوان در اهواز پیدا کرده و چندین ساعت وقت گذاشته تا بتواند چند فریم عکس از فرزندان شهید مدافع حرم بگیرد تا به نسل‌های آینده بگوید که بچه‌های شهدای ما در این سن و سال بودند که پدرهایشان برای اسلام و مذهب و ولایت در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر ایثار کردند تا تشیع، انقلاب اسلامی و راه امام و شهدا پایدار بماند.

همچنین نمایشگاه عکس های این کتاب در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان برگزار شد. این گالری شامل ۲۷ تابلو از عکس های مرتبط با این کتاب است که به نمایش عمومی در آمد.

شقایق مرادیان نژاد در بیانیه این نمایشگاه نوشته است: «اینجا سرزمین زنان پاکدامنی است که بیت بیتِ غزل همسری برای سربداران و مادری برای شهیدان را چنان عاشقانه سروده اند که زین پس شرافت و مردانگی را به عظمت زنان ایرانی سوگند خواهند داد. من از ایران وطنم، از سرزمینی می گویم که مردان بلند قامتش در غیرت و مردانگی، مرگ را جانانه نوشیدند تا مادران و خواهرانشان از گزند دست و نگاه بیگانه محفوظ بمانند…»

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا روز پنج شنبه ۲۶ اسفند از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به خانه هنرمندان ایران به نشانی تهران، خیابان طا لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس