اردوغان پشیمان

بیان این اخبار از سوی رسانه‌های رسمی ترکیه که می‌تواند تأثیر مستقیمی برجذب گردشگر و اقتصاد توریستی ترکیه داشته باشد؛ بیانگر بحران عظیم امنیتی ترکیه است و این نکته را القا می‌کند که ترک‌ها در عرصه‌های امنیتی مستأصل شده‌اند.

سرویس جهان مشرق - ترکیه کشوری توریستی و اقتصادمحور است که در سال‌های اخیر به ویژه پس از دخالت‌های نادرست و نسنجیده در مسائل و بحران‌های منطقه‌ای با چالش‌های امنیتی فراوانی مواجه شده است. در این راستا نه‌تنها تلاش ترک‌ها برای ایجاد ثبات در کشور به نتیجه‌ای مطلوب نرسیده بلکه روزبه‌روز بر دامنه‌ فعالیت‌های تروریستی و ناامن کننده در ترکیه افزوده شده است.

بنا بر اخبار ت.ر.ت خبر ترکی از 5 مارس (15 اسفند) تا 8 مارس (18 اسفند) تنها در استان دیار بکر ترکیه بیش از 19 تروریست با نیروهای پلیس درگیر و کشته‌ شده‌اند.

بنابراین این حجم از فعالیت‌های تروریستی در ترکیه و تنها در یک استان از آن نه‌تنها بیانگر اوضاع وخیم امنیتی این کشور بلکه نمایشگر شکست سیاست‌های منطقه‌ای آن‌هاست. چراکه ترک‌ها با مداخلات منطقه‌ای خود، از یک‌سو باعث طولانی‌تر شدن بحران‌های منطقه‌ای (ازجمله عراق و سوریه) شده‌اند و از سوی دیگر با هزینه کرد منابع چیزی جز کاهش ضریب امنیتی خود در منطقه را به دست نیاورده‌اند و الآن مجبورند برای تأمین امنیت خود بیش‌ازپیش سرمایه‌گذاری نمایند.

لیکن لازم به ذکر است که فعالیت‌های تروریستی در ترکیه فقط به استان دیار بکر خلاصه نمی‌شود بلکه تمام استان‌های ترکیه را در برگرفته و حتی استانبول و آنکارا (به‌عنوان قلب اقتصادی و سیاسی ترکیه) را نیز در امان نگذاشته است. درنتیجه ترک‌ها که تا همین اواخر خود را تنها سردمدار حل بحران‌های منطقه‌ای می‌دانستند هم‌اکنون ناچارند برای تأمین امنیت و حفظ اقتصاد خود، دست به دامان متحدان فرا منطقه‌ای و سایر کشورهای منطقه شوند، چراکه هرلحظه ممکن است منطقه‌ای از ترکیه شاهد وقوع عملیات گسترده تروریستی باشد. البته در همین راستا لازم به ذکر است که اذعان رسانه‌های رسمی ترکیه به درگیری بیش از 19 تروریست در طول چهار روز نشانگر ضعف و بحران امنیتی در ترکیه و امکان تشدید آن در روزهای آتی است و تصریح می‌کند که ممکن است در روزهای آینده خبرهای بیشتری از وقوع فعالیت‌های تروریستی شنیده شود.

در هیمن راستا، بختیار اسدزاده، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول که خطاب به هموطنانمان می‌گوید: «اینجا نیایید!» و در توضیح می‌افزاید: «ترکیه، ترکیه سابق نیست، تغییر کرده  و نا امن شده است، اگر کار ضروری ندارید به ترکیه سفر نکنید. وضعیت ترکیه بعد از کودتای نافرجام آن به شدت ناامن شده و افرادی از داعش هر ازگاهی اقدام به بمب گذاری می کنند.»

به‌عبارت‌دیگر بیان این اخبار از سوی رسانه‌های رسمی ترکیه که می‌تواند تأثیر مستقیمی برجذب گردشگر و اقتصاد توریستی ترکیه داشته باشد؛ بیانگر بحران عظیم امنیتی ترکیه است و این نکته را القا می‌کند که ترک‌ها در عرصه‌های امنیتی مستأصل شده و توان اداره اوضاع و بحران‌های امنیتی را ازدست‌داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • صادق IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    60 7
    این آتشی که در سوریه و عراق شعله ور شد ترکیه نقش مستقیم را بازی کرده آرزو دارم در دنیا این ظلمی که او ترکیه بر سر مردم ترکیه آورده به خودش در دنیا برگردد تا همه عالم بدانند این سنت الهی است هرچه کنی به خونی گرچه نیک و بد کنی!
  • خادم ولایت IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    1 1
    این عکس آقا زرنگه یعنی خردوغان است که توی گل مونده چه پشتش سوار بشی و چه پشتت سوار کنی مثل افساد طلبان برایش فرقی ندارد فقط منافع کوتاه مدت به هر قیمتی برایش مهم است حتی شراکت با پست ترین آدمها یعنی داعش ؛ امیدوارم شامل ومکرو و مکراالله والله خیرالماکرین در اسرع وقت گردد انشاالله ای مردم قهرمان ایران به احترام خون کودکان سوری کالاهای ترک که در با بیگاری وحشتناک کودکان سوری بدست می آید شدیدا امتناع فرمائید تا شریک نامردی های اردوغان در عراق و سوریه نشوید ؛با تشکر
  • Parsa US ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    33 1
    خود کرده را تدبیر نیست. خون شهدا و بی گناهان بی جواب نخواهد ماند.
  • محسن IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
    4 1
    امیدوارم خون به ناحق ریخته شده مردم مظلوم سوریه و عراق دامن رژیم جنایتکار ترکیه و حامیان و طرفداران پر و پا قرص کردوغان رو بگیره... انشاءالله نابودی حکومت فاشیستی ترکیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس