سازمان توسعه ساحل

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: بر اساس بند ب تبصره 3 ماده 187 برنامه پنجم توسعه تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا برعهده دولت است که متاسفانه با پیگیری های متعدد نمایندگان هنوز اقدام مفیدی در این راه صورت نگرفته است.

به گزارش سرویس جامعه مشرق؛ عمر دولت یازدهم و به موازات آن برنامه پنجم توسعه کشور در حالی به آخرین روزهای خود نزدیک می شود که هنوز بخش ها و مواد قانونی بسیاری از این قانون برنامه پنجم توسعه بر زمین مانده است، قوانین مهمی مانند ساماندهی سواحل کشور که در برنامه پنجم توسعه با عنوان ایجاد "سازمان توسعه و عمران ساحل" به دولت تکلیف شد و حال در آخرین روزهای اجرای قانون برنامه پنجم، هنوز عملیاتی نشده است.

توسعه و عمران ساحل قانونی که بر زمین ماند

شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در خصوص کوتاهی دولت در ایجاد سازمان توسعه و عمران ساحل به مشرق می گوید:" بر اساس بند ب تبصره 3 ماده 187 برنامه پنجم توسعه تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا برعهده دولت است که متاسفانه با پیگیری های متعدد نمایندگان هنوز اقدام مفیدی در این راه صورت نگرفته است."

در قانون برنامه پنجم توسعه اینگونه آمده است که؛ «دولت موظف است نسبت به تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل، جهت مطالعه و اجرای طرح ‌های بهسازی و شنا زیر نظر وزارت کشور به ‌عنوان متولی اصلی ساماندهی سواحل و طرح‌ های شنا در سال اول برنامه، اقدام نماید. اساسنامه سازمان مذکور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد» البته این سازمان در اواخر عمر دولت دهم تشکیل شد و رئیس آن هم از سوی وزیر کشور تعیین شد؛ سازمانی که عملا کاری از پیش نبرد و با شروع به کار دولت یازدهم از حرکت ایستاد.

نجات غریق های دریایی متولی مشخصی ندارند

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی با گلایه از بلاتکلیفی سواحل کشور به ویژه سواحل پر گردشگر شمالی می گوید: نابسامانی در سواحل بیداد می کند. به عنوان مثال در بحث عملکرد نجات غریق های شاغل در سواحل شمال کشور هر ساله یک ارگان متولی امور این افراد می شود. از سازمان هلال احمر گرفته تا وزارت ورزش و جوان و فدراسیون نجات غریق. چنین مشکلی باعث شده تا استانداردهای لازم به کارگرفته نشوند و امنیت مردم برای شنا در سواحل به خطر بیفتد.

این نماینده مجلس مشکل دیگری که از ایجاد نشدن سازمان توسعه و عمران ساحل ایجاد شده را توسعه نیافتن زیرساخت های لازم برای توسعه گردشگری در سواحل می داند و می گوید: با ایجاد این ساحل، ضمن توسعه متوازن سواحل شمالی و جنوبی کشور، امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی نیز برای گردشگران ایجاد خواهد شد تا در نهایت از محل آن درآمدی برای استان های ساحلی ایجاد شود.

عفاف و حجاب مقوله ای فراموش شده در ساحل

به گفته این نماینده مجلس عفاف و حجاب یکی از موارد گم شده در سواحل کشور است که تنها با ایجاد سازمانی مشخص برای تولی گری امور سواحل به خوبی مدیریت خواهد شد. این درحالی است که به اذعان شریعت نژاد، دولت هر ساله بودجه مشخصی را از طریق استانداری ها در این بخش هزینه می کند اما حاضر به ساماندهی این بخش و تمرکز قوا، بودجه و فکر توسط یک سازمان مشخص برای حل این مشکلات نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    4 1
    دولت در چهار سال چه کاری رو انجاماد که این دومیش باشه ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس