خانم روح افزا.jpg

سند ٢٠٣٠ بحثی دارد تحت عنوان محیط زیست که این مساله به دلیل آن است که ما کنترل جمعیت داشته باشیم، یعنی به نوعی این سند در همه مسائل کشورمان تضاد ایجاد می کند.

به گزارش مشرق؛ رونمایی و امضا سند 2030 یکی از اتفاقات تعجب برانگیز سال 95 بود چرا که این سند که جنبه بین المللی دارد بدون هیچ اطلاع رسانی قبلی و بدون حضور اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و در غیاب رسانه ها رونمایی شد، حال آنکه بندهای سند مذکور هم دارای نواقض و منافذی است که می تواند خطراتی را برای کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته باشد.


فرشته روح افزا عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده در گفتگو با خبرنگار مشرق در همین خصوص اظهار داشت: سند ٢٠٣٠ که رییس جمهور آن را در نیویورک امضا کردند هیج نوع تعهدی برای ایران ندارد اما ١٧ مفاد و مورد در خود دارد که برای ١٥ ساله آینده جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی می کند، در حقیقت برنامه ای 15 ساله برای آینده کشورمان در نظر گرفته شده است. سازمان ملل این برنامه را توسط یونسکو طراحی کرده و در قسمت هایی از آن ایران موظف به اجرای برنامه هایی است.


وی با بیان اینکه  بند پنجم این سند مربوط به حوزه زنان است، افزود: بندهایی از سند 2030 در خصوص حوزه هایی همچون بهداشت، اقتصاد مقاومتی و ژنتیک است، این در حالی است که ما در همه این زمینه ها برنامه ای مدون داریم و معلوم نیست که چرا ما باید برنامه دیکته شده سازمان ملل را در ایران اجرایی کنیم. این بحث باید تبیین شود که سند ٢٠٣٠ به دنبال سند توسعه هزاره نوشته شده است و آنها سعی داشتند در ١٥ سال آن برنامه را در کشور ما عملیاتی کنند.


عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده تصریح کرد: به اعتقاد من چندان جالب نیست که بسیاری از اطلاعات داخلی کشورمان را به بیگانگان بدهیم و یا در رابطه با آموزش بخواهیم برنامه های آنها را اجرایی کنیم و یا در حوزه زنان، بهداشت و یا حتی ژنتیک، بانک های اطلاعاتیمان را در اختیار بیگانگان قرار دهیم و به نظر می رسد از لحاظ امنیتی چنین اقدامی به ضرر امنیت ملی ما هم بوده و خطرات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در پی دارد.


وی با بیان اینکه بند توسعه پایدار اقتصادی سند ٢٠٣٠ با نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد، افزود: از سویی بند مربوط به حوزه زنان این سند با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت دارد؛ همچنین بحث هایی که در این سند در رابطه با کودکان مطرح شده است، مغایر با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و اسناد بالادستی می باشد؛ تعجب آور است در حالی که ما در آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین داریم پس چه نیازی است که سند تحول بنیادین را اجرا نکرده و بخواهیم به اجرای سند ٢٠٣٠ که یک سند غربی است بپردازیم که مخصوص خود غربی هاست و با رویکرد فرهنگی غربی نوشته شده است.


روح افزا در ادامه بیان کرد: برای ما هیچ الزامی برای اجرایی کردن این برنامه ها وجود ندارد و هیج مشکلی هم پیش نمی آید که این سند در کشورمان اجرایی نشود و لازم است مردم نسبت به مفاد این برنامه آگاه شوند، این سند بحثی در مورد co2 و آلودگی هوا دارد که اصلا مشکل کشور ما نیست و ما جزو آن کشورها نیستیم که باید در این مورد تعهد بدهیم اما به هر حال و متاسفانه این سند امضا شده است و الزام آور نیست و ما می توانیم این مساله را تبیین کنیم و امیدواریم که مردم ما آگاه شوند و در این خصوص مطالبه گری کنند که سند ٢٠٣٠ در کشور به اجرا نرسد.


وی ادامه داد: سند ٢٠٣٠ بحثی دارد تحت عنوان محیط زیست که این مساله به دلیل آن است که ما کنترل جمعیت داشته باشیم، یعنی به نوعی این سند در همه مسائل کشورمان تضاد ایجاد می کند، چنانچه این سند را بررسی کنیم متوجه می شویم که هدف از بحث محیط زیست این نیست که محیط زیست و هوا را از آلاینده ها پاک کنیم بلکه اهداف پشت پرده آن دست بردن در سیاست های کنترل جمعیت نظام ما است.


این فعال فرهنگی حوزه زنان و خانواده با تأکید مجدد بر لزوم آگاه سازی مردم از جزئیات سند 2030 گفت: بهتر است افراد آگاه جامعه نسبت به سند ٢٠٣٠ عکس العمل نشان دهند و در صدد تصویب و اجرایی کردن این سند نباشیم چراکه این سند چالش‌هایی را برای ما در بسیاری از مسائل بین المللی به بار می آورد و حتی ممکن است در برخی بخش ها با تحریم ها هم روبه رو شویم اما بهتر است که به هیچ عنوان اجرا کننده سند ٢٠٣٠ نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • دلواپس IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
    9 3
    متاسفانه کو گوش شنوا علما و نخبگان باید به پا خیزند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس