سردار - آزاده - سید علی اکبر مصطفوی

موضوع دیگر که در جامعه کم رنگ است بصیرت در نفاق شناسی است. دشمن شناسی مهم است اما نفاق شناسی اهم است. چون منافق است که از پشت خنجر می زند.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - آزاده سرفراز و ممتاز، سردار سید علی اکبر مصطفوی، حدود 10 سال از بهترین سالهای عمرش را در زندان های مخوف رژیم بعث عراق گذراند و در این مدت، مأمن و پناهگاهی برای دیگر اسرا بود. این آزاده غیرتمند در این سال ها با نوشتن خاطراتش از دوران جنگ و همچنین یادداشت هایی درباره مسائل جاری کشور، به فرهنگ ایثار و جهاد، خدمت می کند. آنچه در ادامه می خوانید، یادداشتی از این سردار خستگی ناپذیر است که به تازگی به دست مشرق رسیده است...

دوست و دشمن اذعان دارند که ملت ایران بر اساس پایبندی به اسلام، تحت امر ولایت فقیه، انقلاب کرده و38سال است بر همان مبنا در دفاع از اسلام، میهن، نظام اسلامی، مظلومان و مستضعفین جهان، در حد توان در اوج اقتدار و عزتمندی به استکبار ستیزی خود ادامه می دهد و در این راه تاکنون صدهاهزار شهید وایثارگر تقدیم نموده است.

البته این جانفشانی ها برای ملت دستاوردهای ارزشمند و فراونی را در پی داشته است؛ یکی از آن ها، همین امنیت است که در این منطقه ی ناامن غرب آسیا، بحمدالله در کشور حاکم است. باتمام این تفاصیل این سئوال در اذهان جامعه مطرح است: چرا نظام مقدس جمهوری اسلامی که در برابر ابر قدرت جهانی و حامیانش با اراده و شجاعت از مظلومان در اقصی نقاط جهان حمایت و دفاع می کند. ولی متاسفانه در دفاع از حق و حقوق مظلومان و رنج کشیده های کشور خودمان ضعیف عمل می کند!

البته مجازات قانون شکنان مهم است. امامهمتر از آن این است که چرا باید عده ای جرأت کنند و به خود اجازه دهند قانون را زیر پا بگذارند، خون شهدا و رهنمودهای خداپسندانه ی رهبر معظم را نیز نادیده بگیرند؟ این افراد با گستاخی تمام به قانون شکنی ادامه داده و هزاران میلیارد تومان سرمایه های ملت را به یغما می برند.  آن هم در این وضعیت اقتصادی کشور. بعد هم، تمام افتخارات  نظام و ملت را به سخره می گیرند.  شکی در این نیست این جرأت و اطمینان را کسانی به آنان می دهند که در مسئولیت های کلیدی کشور قرار دارند و بطور مستقیم و یا غیر مستقیم حامی قانون شکنان و غارتگران هستند.

در واقع آنان شریک دزد و رفیق قافله اند. درد دیگر جامعه این است که برای بسیاری از افراد اختلاس، رِبا، رشوه ورابطه بازی و...یک شغل شده وامنیت شغلی هم دارند و عده ای هم نه دزدند و نه شریک دزد اما رطب خورده اند « رطب خورده را منع رطب چون کند»؛ یعنی آنان بدون تهذیب نفس و خودسازی، امرکنندگان به معروف ونهی کنندگان از منکرند. البته نصایح و ارشادات آنها آب در هاون کوبیدن است. ناگفته نماند تنها راه اصلاح کاراطاعت پذیری عملی از ولایت فقیه است.اطاعت پذیری عملی، با دنیاطلبی و مصلحت اندیشی هایی که بر خلاف رضای خداوند است، سازگاری ندارد، جز اینکه دلسوزان و وفادران به نظام مقدس و میهن عزیز، خصوصاخانواده های شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان با تهذیب نفس بیشتر اراده کنند کمر همت ببندند تا اینکه به یاری خداوند، رهنمودهای مقام معظم رهبری را در جامعه نشر داده وجامه ی عمل بپوشانند.

موضوع دیگر که در جامعه کم رنگ است بصیرت در نفاق شناسی است. دشمن شناسی مهم است اما نفاق شناسی اهم است. چون منافق است که از پشت خنجر می زند. شایان ذکر است نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر چنانچه علف های هرزی را که آفتِ جامعه هستند به موقع ریشه کن نکند، ضمن اینکه مانع رشد و پیشرفت کشور در زمینه های مختلف می شود از سوی دیگر به افتخارات گذشته و دستاوردهای درخشان نظام مقدس، آسیب جدی خواهد زد.

با کمال تأسف بعضا تصور می کنند سکوت مردم خصوصا خانواده های شهدا، ایثارگران و رزمندگان در مقابل قانون شکنان، دلیل بر ناآگاهی، ترس، ضعف و یا تأیید کارهای خلاف آن هاست، در صورتی که این چنین نیست بلکه به خاطر اطاعت پذیری از ولایت فقیه و احترام به قانون است.تا کی باید از متانت، صبر ونجابت رهبری و ملت سوءاستفاده شود؟
درحقیقت آسیب پذیری نظام ما بیشتر از جانب کسانی است که به ظاهر طرفدار نظام، ولایت فقیه وملت هستند اما در عمل بذر بدبینی را علیه نظام مقدس در جامعه می پاشند و دشمنان را خوشحال کرده و آب در آسیاب آنان می ریزند. مطمئن باشید در نظام مقدس خیانتی بدتر از این نیست که برای کسب جایگاه و متاع فریبنده دنیا با نیرنگ و فریبکاری و وعده های دروغین آن هم با نام اسلام، ولایت فقیه و شهدا از حسن نیت، صداقت واعتقاد ملت سوء استفاده شود واهانتی نیز بدتر از این نیست که با صحبت های غیر عقلانی وغیر منطقی و فریبکارانه، شعور جامعه نادیده گرفته شود.

درخاتمه یاد شهدا توأم با عمل به پیام شهدا می تواند تضمین کننده ایجادعدالت ، رفاه اجتماعی و وحدت باشد. در واقع یاد شهدا و راه شهدا، دو بال پرواز هستند که فرهنگ جهاد و شهادت را در رسیدن به کمال انسانی ترویج می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس