کد خبر 700161
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
پنتاگون

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد که پیمانکار پنتاگون علاوه بر سرقت اسناد محرمانه دولتی، دختران کم و سن و سال را در کشور «هندوراس» مورد آزار جنسی قرار داده بود.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» امروز در گزارشی نوشت که یکی از پیمانکاران پنتاگون اسناد دولتی را ربوده است.

این گزارش اینگونه آغاز شد که «کریستوفر رنی گلن» زمانی به عنوان پیمانکار پنتاگون در کشور «هندوراس» مشغول به فعالیت بود و چندین سال بعد به واسطه سرقت اسناد محرمانه دولتی به زندان ا فتاد.

این پیمانکار پنتاگون، دختران جوان از روستاهای فقیرنشین را به استخدام درمی‌آورد تا بعنوان مستخدم وی کار کنند و به آنها وعده داده بود که مبالغ زیادی به خانواده‌هایشان پرداخت کند.

طبق این گزارش، وی دختران را وادار می‌کرد که به این باور برسند که خانواده‌هایشان به گلن اجازه ازدواج با آنها را داده‌اند و مراسمات صوری ازدواج نیز برگزار می‌شد.

سوابق دادگاه نشان می‌دهد که گلن سپس به این دختران قرص‌های خواب‌آور می‌داد و زمانیکه به خواب عمیق می‌رفتند، آنها را مورد آزار جنسی قرار می‌داد.

یکی از قربانیان پرونده، زمانیکه گلن را دیده بود، 16 سال داشت و گلن دو برابر او سن داشت و یکی دیگر از قربانیان، 14 ساله بود.

گلن که هم‌اکنون 37 سال سن دارد، روز چهارشنبه، به چندین مورد جرم محکوم شد که شامل قاچاق جنسی و آزار جنسی دختران کم و سن سال نیز می‌شود.

بنا به گزارش دفتر دادستانی آمریکا در فلوریدا، گلن بعنوان مدیر سیستم‌های شبکه‌های رایانه‌ای در پایگاه هوایی «سوتو کانو» فعالیت می‌کرده است.

گلن که در فلوریدا زندگی می‌کرد همچنین به علت سرقت اسناد محرمانه در زمانیکه به عنوان پیمانکار پنتاگون فعالیت داشته است نیز در بازداشت به سر می‌برد.

وی در سال 2014، به چندین اتهام از جمله نقض قانون جاسوسی بازداشت شده بود. او گناهکار شناخته شد و در سال 2015 به تحمل 10 سال حبس محکوم شد.

بنا به گفته اداره دادگستری آمریکا، گلن بدون مجوز به شبکه محرمانه وزارت دفاع دسترسی داشته است و اطلاعات محرمانه دفاع ملی از جمله گزارشات مربوط به اطلاعات محرمانه و برنامه‌ها نظامی را از وزارت دفاع و فرماندهی جنوبی آمریکا بیرون برده بود.

نیویورک‌تایمز گزارش کرد که گلن فایل‌های مربوط به این اطلاعات محرمانه را پنهان می‌کرد و آنها را در دستگاه ذخیره‌سازی شبکه قابل دسترسی در اینترنت که در مقرش در هندوراس بود، قرار می‌داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس