کد خبر 700126
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱
موشک تاد

«گلوبال تایمز» نشریه ارگان حزب حاکم کمونیست چین تاکید کرد که پکن برای مقابله با سامانه موشکی پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» در کره جنوبی باید تسلیحات اتمی خود را تقویت کرده و بهبود بخشد.

به گزارش مشرق، این در شرایطی است که آمریکا و کره جنوبی اولین محموله از این سامانه موشکی را چند روز قبل وارد پایگاه هوایی «اوسان» در کره کرده اند و تا پایان ماه جاری میلادی بقیه این تجهیزات وارد می شود.

«گلوبال تایمز» که دیدگاه های رسمی دولتمردان چین را منتشر می کند، روز جمعه در گزارشی تاکید کرد که افزایش تحریم ها علیه کره جنوبی کافی نیست.این روزنامه می افزاید: چین یکی از اصلی ترین برنامه ها را باید روی تقویت ارتش و تسلیحات هسته ای و همچنین بالا بردن توان نظامی خود متمرکز کند.

رسانه کشور چین تاکید می کند که پکن باید هر اقدامی را صورت دهد تا آمریکا و کره جنوبی نتوانند با استقرار این سامانه و افزودن بر تجهیزاتی از این دست در اطراف مرزهای چین امنیت این کشور را به خطر بیندازند.

روزنامه چینی تحریم ها علیه کره جنوبی را یکی از حربه های دیگر تلافی جویی دانسته و خاطر نشان کرده است؛ باید کاری کرد تا کره جنوبی متحمل آسیب های دردناکی از این بابت شود و آمریکا نیز به اشتباه بزرگ خود پی ببرد.

گزارش می افزاید: چین حتی اگر قدرت راهبردی تسلیحاتی اتمی خود را به دلیل استقرار این سامانه آمریکایی در کره جنوبی افزایش دهد، باز هم دست به کار درستی زده است.
گلوبال تایمز می نویسد: وقتی آمریکا همه چیز را زیر پا می گذارد و سامانه های ضد موشکی در اطراف چین مستقر می کند واقعیت این است که چین و روسیه هم باید برای در هم شکستن این برنامه خود را آماده کنند.

سئول و واشنگتن تابستان سالجاری و به منظور مقابله با فعالیت های موشکی کره شمالی توافق کردند تا پایان سال 2017 سامانه تاد را در خاک کره جنوبی مستقر کنند.
ارگان حزب حاکم چین، در بخش دیگری از مطلب خود خواستار آن شده است که تبادلات با کره جنوبی در بخش های اقتصادی و فرهنگی کاهش یابد و تحریم چند گروه و شرکت کره ای را ناکافی دانسته است.

گلوبال تایمز نوشته است: ما بتدریج و گام به گام کاری خواهیم کرد که کره جنوبی دردهای ناشی از چنین اشتباهی را حس کند.انتشار این مطلب در شرایطی صورت می گیرد که سامانه «تاد» ظرف یک الی 2 ماه آینده به طور کاملا کاربردی و عملیاتی در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی آرایش داده می شود.

سیستم تاد که تولید شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا می باشد، یک برنامه تسلیحاتی زمین پایه با قابلیت تحرک و جابجایی است که برای نابودی موشک های بالستیک کوتاه برد و میان برد درست چند ثانیه پیش از برخورد با زمین طراحی شده است.

این سیستم یکی از آخرین لایه های دفاعی در برابر موشک های بالستیک است و نقش مهمی را در برنامه های دفاعی آژانس دفاع موشکی آمریکا دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس