کد خبر 69848
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۷

سردار احمدی مقدم به طرح کنترل مرز اشاره کرد و گفت: امروز 9 فروند هواپیما برای کنترل و شناسایی در کویر داریم و به زودی 10 فروند دیگر نیز خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه از انواع کایت های موتوردار و جایروپلن استفاده می کنیم. به زودی شاهد استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی خواهیم بود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح امنیت اخلاقی در سواحل شمال کشور شاهد کاهش 30 تا 50 درصدی ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای طرح عفاف و حجاب شاهد بهبود ظاهر افراد بوده و ادارات نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده اند.

احمدی مقدم به وضع معیشت کارکنان نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون وضع معیشت کارکنان نیروی انتظامی بد نیست و ماموران ماهیانه در حدود یک میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. این درحالیست که حمایتهایی مانند پرداخت هزینه های اجاره و مسکن در دستور کار قرار دارد. همچنین سالانه با بهبود وضع معیشت ماموران با کاهش 9 تا 12 درصدی جرائم مواجه هستیم.

کاهش جرائم خشن در کشور

فرمانده نیروی انتظامی از کاهش وقوع جرائم خشن در کشور خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه در نیمه سال 88 تا 89، به دلیل بروز فتنه با افزایش جرائم روبرو بودیم اما با تلاش دستگاه ها و تقویت طرح ارتقاء امنیت روند وقوع جرم سیر نزولی به خود گرفت به صورتیکه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت مسلحانه 20 درصد، سرقت به عنف 10 درصد، سرقت طلا فروشی 19 درصد، راهزنی 50 درصد، آدم ربایی 27 درصد، قتل 7 درصد، شرارت 6 درصد و سرقت تحت عنوان مامور قلابی 21 درصد کاهش یافته است.

کشف 216 تن مواد مخدر در کشور

وی با اعلام کشف 216 تن انواع مواد مخدر در 6 ماهه نخست امسال اظهار داشت: امسال با تقویت مرزبانی 54 درصد کشفیات در مرزهای شرقی انجام شد. این در حالیست که 28 درصد کشفیات در استانهای حاشیه مرز و 18 درصد در سایر استانها کشف شد. خوشبختانه همزمان با کاهش ورود مواد مخدر به کشور کشفیات افزایش دو درصدی را نشان می دهد.

استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزها

سردار احمدی مقدم به طرح کنترل مرز اشاره کرد و گفت: امروز 9 فروند هواپیما برای کنترل و شناسایی در کویر داریم و به زودی 10 فروند دیگر نیز خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه از انواع کایت های موتوردار و جایروپلن استفاده می کنیم. به زودی شاهد استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی خواهیم بود.

جمع آوری ماهواره بدون حکم قضایی جرم است

فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد جمع آوری ماهواره بدون حکم قضایی گفت: گاهی اوقات ماهواره ها در حریم خصوصی یا مشاعات قرار دارند. در هر دو صورت ماموران باید با حکم قضایی وارد عمل شوند و حق ندارند بدون حکم اقدام به جمع آوری ماهواره کنند. در تهران و در بیشتر عملیات ها نماینده دستگاه قضایی نیز حضور دارد یا برای مشاعات حکم منطقه ای و عمومی صادر می کند. به ماموران توصیه کرده ایم برای جمع آوری ماهواره وارد حریم خصوصی و منازل افراد نشوند.

تصویربرداری از سطح شهر برای رصد وضعیت جامعه

وی با اعلام رصد وضعیت اخلاقی جامعه از طریق دوربین های شهری گفت: با تصویربرداری از سطح شهر در ماههای مختلف وضعیت اجتماعی را رصد می کنیم. اگرچه این کار اخلاقی نیست اما مجبوریم این کار را برای رصد وضعیت انجام دهیم.

بررسی مرحله دوم قانون راهنمایی و رانندگی در هیئت وزیران

فرمانده نیروی انتظامی از بررسی قسمت هایی از آیین نامه جدید راهنمایی و رانندگی در هیئت وزیران خبر داد و گفت: بخش هایی که مربوط به آیین نامه قانون جدید است هنوز تصویب نشده است و هیئت وزیران قول داده است که به زودی آن را بررسی کند.

حضور 12 هزار پلیس زن در نیروی انتظامی

سردار احمدی مقدم با بیان آغاز بررسی فعالیت پلیس زن بر اساس جغرافیا و کارکرد تاکید کرد: هم اکنون 12 هزار پلیس زن در کشور فعال هستند که بسیاری از آنها در جای خود قرار ندارند.

ساماندهی فروش لباس های نظامی

وی به ساماندهی فروش لباس های نظامی اشاره کرد و گفت: شورای امنیت کارگروهی را مامور رسیدگی بر ساماندهی فروش لباس های نظامی کرده است که به زودی با برگزاری جلساتی فروش لباس های نظامی ساماندهی می شود.

احمدی مقدم به برنامه های هفته ناجا اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم هفته ناجا همراه با نوآوری باشد و آخرین رویکردها و راهبردهای نیروی انتظامی در این هفته اعلام شود. نیروی انتظامی باید متحول و پاسخگوی مطالبات مردم باشند. امسال شعار سهم من در امنیت و آرامش را به عنوان شعار هفته نیروی انتظامی مطرح کردیم تا گفتمانی برای پیگیری معلول ها و علت ها و ریشه یابی امور باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه جرائم را کنترل نکرده و هیچ گاه به فکر پیشگیری نیستیم و پس از گذشت مدتی به فکر درمان می افتیم.

فرمانده ناجا افزود: خوشبختانه نیروی انتظامی به چنان شخصیتی دست یافته است که دستگاههای قانونگذار برای تصویب قانون به ما مراجعه کرده و مشاوره می گیرند. در گذشته نیروی انتظامی تنها مجری قانون های تصویب شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس