کد خبر 698452
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸

رییس ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان در سال 94 گفت: سران اصلاحات چندی پیش لزوم وجود چند نامزد در سایه برای انتخابات سال 96 را به آقای روحانی ابلاغ کرد‌ه‌اند.

به گزارش مشرق، علی صوفی رییس ستاد اصلاح‌طلبان در انتخابات 94، درباره آخرین تحرکات اصلاح‌طلبان برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بر روی حمایت از آقای روحانی به‌عنوان کاندیدای اصلی بحثی ندارند و وی کاندیدای اصلی این جریان در انتخابات سال 96 خواهد بود.

وی افزود: اصلاح‌طلبان بنا دارند در انتخابات سال 96 چند کاندیدای در سایه به همراه آقای روحانی داشته باشند و این قضیه با رییس‌جمهور هماهنگ شده است.

صوفی در پاسخ به این پرسش که حزب اعتدال و توسعه معتقد است که نیازی به کاندیدای پوششی برای انتخابات وجود ندارد، گفت: طبیعی است که حزب اعتدال و توسعه باوجود آقای روحانی احساس نیاز به کاندیدای دیگری نکند. چراکه این حزب باوجود آقای روحانی دست بالا را دارد.

عضو سابق شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به‌عنوان نماد اصلاح‌طلبی در کشور حضور جبهه‌ای در انتخابات را ضروری می‌بیند و آنچه حزب اعتدال و توسعه اظهارنظر می‌کند اظهارنظر یک حزب است و نمی‌توانیم این را نظر اصلاح‌طلبان تلقی کنیم.

وی تأکید کرد: چندین کاندیدا باید در کنار آقای روحانی برای انتخابات حضورداشته باشند و وی را پوشش بدهند چراکه این به نفع آقای روحانی است.

صوفی در پاسخ به این پرسش که چه افرادی را برای پوشش دادن آقای روحانی در نظر گرفته‌اید، گفت: بحث بر روی افراد نیست اما اگر آقای روحانی صرفاً حضورداشته باشد تهدیداتی متوجه ایشان خواهد بود که به‌شدت اصلاح‌طلبان را آسیب‌پذیر می‌کند اما وجود چند کاندیدای دیگر این خطرات را از بین خواهد برد.

رییس ستاد اصلاح‌طلبان در سال 94 در تهران گفت: بنده اطلاع دارم که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم به این نتیجه رسیده که باید چند کاندیدای در سایه همراه آقای روحانی در سال 96 حضورداشته باشند.

به گفته وی، سران اصلاح‌طلب چندی پیش وجود چند کاندیدای در سایه در انتخابات سال 96 را به آقای روحانی ابلاغ کرده‌اند.

صوفی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به آقای مرعشی درباره لزوم وجود چند کاندیدای دیگر به همراه آقای روحانی در انتخابات 96 صحبت کرده بود و آقای روحانی را هم متقاعد کرده بودند که البته یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب چندی پیش این مسئله را رسانه‌ای هم کرد؛ بنابراین این نشان می‌دهد که این تصمیم جدی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس