کد خبر 698285
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

کره شمالی اوایل روز دوشنبه بر اساس اعلام منابع خبری نظامی کره جنوبی اقدام به شلیک چهار فروند موشک بالستیک کرده است.

به گزارش مشرق، شلیک این موشک در حالی صورت می گیرد که آمریکا و کره جنوبی هم اکنون در حال بزرگترین رزمایش نظامی سالانه در منطقه شبه جزیره کره با پیشرفته ترین تجهیزات نظامی هستند.
 
ظاهرا شلیک این موشک ها از ساعت 7:36 دقیقه صبح (به وقت محلی) به سمت دریای شرقی (ژاپن) صورت گرفته که پس از طی مسافتی حدود 1000 کیلومتر به داخل دریا فرود آمده اند.
 
مقام های نظامی کره جنوبی اعلام کردند که مدل دقیق این موشک مشخص نیست اما از نوع بالستیک بوده که از منطقه «دونگ چانگ ری» در نزدیکی مرز کره شمالی شلیک شده است.
 
پس از انتشار این خبر، سخنگوی دولت ژاپن نیز با تایید این پرتاب ها اعلام کرد که سه فروند از 4 فروند موشک شلیک شده به سمت دریای شرقی صورت گرفته و در نزدیکی آبهای منطقه اقتصادی تحت کنترل این کشور فرود آمده است.
 
پرتاب این موشک ها همچنین امروز اعتراض شدید شینزو آبه نخست وزیر ژاپن را نیز در پی داشت و او از جامعه بین المللی خواست با شدت هر چه تمامتر پیونگ یانگ را برای متوقف کردن فعالیت های موشکی و تسلیحاتی تحت فشار قرار دهند.
 
کره شمالی ماه گذشته نیز یک فروند موشک جدید بالستیک جدید که گفته می شود قابلیت حمل کلاهک هسته ای را دارد و در حالیکه «کیم جونگ اون» رهبر این کشور بر انجام آن نظارت داشت به صورت آزمایشی شلیک کرد.
 
یونهاپ خبرگزاری کره جنوبی نیز امروز اعلام کرد که پس از شلیک این موشک نشست امنیتی با حضور مقامات نظامی این کشور تشکیل شده است.
 
کره شمالی براساس قطعنامه های سازمان ملل از توسعه فناوری موشک های اتمی و بالستیک منع شده است اما در یک سال اخیر چندین بار پرتاب های آزمایشی انجام داده است.
 
از زمانی که «کیم جونگ اون» در اواخر سال 2011 رهبری کره شمالی را به دست گرفت، این کشور تاکنون بالغ بر 30 پرتاب از انواع موشک از جمله موشک های مدل «موسودان» و «رودونگ» را تجربه کرده است.
 
این کشور همچنین از سال ۲۰۰۶ میلادی تاکنون پنج آزمایش اتمی انجام داده که دو مورد آن فقط در سال گذشته میلادی صورت گرفت که انجام آنها باعث شد شورای امنیت دو قطعنامه تحریمی علیه پیونگ یانگ صادر کند.
 
رهبر کره شمالی در پیام سال جدید میلادی اعلام کرده بود که کشورش باید توان نظامی خود را قوی تر کند و این مهم در سال 2017 با جدیت بیشتری همانند سال قبل دنبال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس