موسسه خیریه

یکی از درد به خود می پیچد و دیگری برای نفس کشیدن هم نیازمند کمک است، اما نیرویی عجیب آنها را با تمام مشکلاتشان به سمت خود می کشد؛ گویی دردهایشان را فراموش کرده اند.

به گزارش سرویس جامعه مشرق- دیگر امیدی به کار دکترها نیست، با همان لباس سفید، سرش را تکان می دهد و رو به همراهش می گوید: فقط برایش دعا کنید؛ رنگی به رو ندارد، نفس هایش به شماره افتاده و سرطان همه چیزش را گرفته است.
به قول خودش دیگر نایِ زنده ماندن هم ندارد و فقط امیدش به خدا و ائمه است. قصه زندگی که به اینجا می رسد، وقتی دوایی برای دردهایت نیست و راه نجاتی روی زمین پیدا نمی کنی، بی اختیار دستانت به سمت بین الحرمینش دراز می شود. به جایی که آخر خط خوبی هاست و کسی قرار نیست دست خالی برگردد.
 
خیریه ای به یاد عاشورا
همه چیز از 12 سال قبل شکل گرفت تا خیریه ای برای حمایت از بیماران محروم و سرطانی ایجاد شود و به نام عاشورا هزینه های درمانشان را تامین کند؛ خیریه ای که در طول این سال ها هزینه های درمان تعداد زیادی بیمار سرطانی را تقبل کرده تا مخارج کمرشکن درمان سرطان، بیماران نیازمند را از ادامه درمان منصرف نکند.
 
موسسه خیریه امدادگران عاشورا سال هاست که به نام عاشورا دستگیر نیازمندان است، آنهایی که تا پیش از بیماری مشکلی نداشتند و حالا هزینه های بیماری بر روی شانه هایشان سنگینی می کند، دار و ندارشان و فروخته اند و غرق در درد بیماری و مشکلات اقتصادی به انتظار نشسته اند؛ به انتظار معجزه ای که از چنگال این بیماری رهایی یابند.
امدادگران عاشورا
با قلب شکسته ات، به جایم زیارت کن
هفته آخر بهمن است، پرواز تهران به نجف مثل همیشه پر مسافر است. اینبار اما جنس مسافرها با همیشه فرق می کند. مسافران کربلا اینبار حال و هوایی متفاوت دارند. مردان و زنانی با شال های زرد رنگ، آدم هایی با قلب های شکسته و دل های سفید. برق امید در چشم هایشان می درخشد، مطمئن به یک معجزه بزرگند؛ آدم هایی که از بین بیش از هزار بیمار صعب العلاج انتخاب شده اند تا به پابوس یار بروند.
 
اینبار موسسه خیریه امدادگران عاشورا، بیمارانش را به مجهزترین مرکز درمانی تاریخ می برد. بیماران گلچین شده ای که طبیب، خود برایشان کارت دعوت فرستاده است.
 
عمار قلعه نوعی معاون فرهنگی این مرکز خیریه می گوید: پیشنهاد زیارت عتبات توسط چند تن از خیرین مطرح شد و با تصویب در هیئت مدیره قرار بر انجام طرحی به نام "به جایم زیارت کن" شدیم. طرحی که در قالب آن بیماران نیازمند و کم توان مالی بتوانند با هزینه خیرین به زیارت کربلا و نجف بروند. به همین خاطر از بین هزار بیمار و مددجوی حائز شرایط، 30نفر انتخاب شدند تا با یک نفر همراه، راهی کربلا شوند.
امدادگران عاشورا
 
کاروان به سمت نجف پرواز می کند. یکی از درد و ضعف به خود می پیچد و دیگری برای نفس کشیدن هم نیازمند کمک است. اما نیرویی عجیب آنها را با تمام مشکلاتشان به سمت خود می کشد. گویی دردهایشان را فراموش کرده اند و فقط به یک چیز فکر می کنند و آن لحظه ای ایستادن در بین الحرمین ارباب است.
 
حال و هوای خاصی در نجف و کربلا حکمفرماست. مهمانان ویژه، حال و هوای ویژه ای به صحن و سرای اباعبدالله داده اند. دردهای بی علاجشان را فراموش کرده اند و برای گرفتن نسخه متوسل به دست های بریده علمدار شده اند.
 
قلعه نویی از حال و هوای مسافران کربلا می گوید، از عاشقانی که با رسیدن به سرزمین عشق حتی دردهایشان را هم فراموش کرده اند و به آرامشی ژرف رسیده اند. او در این باره می گوید: سال قبل عده ای از خادمان موسسه به پاس زحماتی که دراین سال ها برای بیماران کشیده بودند با هزینه خیرین به عتبات سفر کردند. امسال اما خیرین و هیئت امنا نظر دیگری داشتند و قرار بر این شد تا بیماران سرطانی و صعب االعلاج نیازمند شناسایی شوند و پس از قرعه کشی تعدادی از آنها راهی کربلا شوند.
زیارت 30بیمار سرطانی با حمایت خیرین
 
از بین بیش از هزار مددجویی که شرایط این سفر را داشتند، 30نفر پس از قرعه کشی انتخاب شدند تا هریک به همراه یک بیمار به کربلا بروند. نام این طرح را به جایم زیارت کن گذاشتند تا بیماران نایب الزیاره خیرینی باشند که هزینه سفرشان را تقبل کرده اند. به گفته مسئولان این خیریه، "به جایم زیارت کن"، برکات زیادی برای بیماران داشته است. از آرامشی که برایشان به همراه داشته تا آنهایی که با احساس خوبی حرم اباعبدالله را به سمت ایران ترک کردند.
 
امدادگران عاشورا
 
معاون فرهنگی خیریه امدادگران عاشورا می گوید: این سفر برای هر بیمار دو میلیون و 200هزارتومان هزینه داشت که تمامی این هزینه ها را خیرین پرداخت کردند و ریالی از بودجه ای که برای درمان بیماران در نظر گرفته شده بود در این راه هزینه نشد. امیدواریم این حرکت با مشارکت خیرین و نیکوکاران ادامه دار باشد و امکان زیارت نیابتی برای تعداد بیشتری از بیماران صعب العلاج نیازمند فراهم شود.
 
حالا شال زردها به خانه برگشته اند. با حالی معنوی تر و بهتر از دیروز. آرامند و مطمئن از لطفی که ارباب در حقشان داشته و خواهد داشت.
فتحیان: همکاری 1200 پزشک برای کمک به بیماران بی بضاعت
ساعتی با اولین کاروان مبتلایان به سرطان که عازم کربلا شد/ خیّران به بیماران گفتند «به جایم زیارت کن» +عکسوقتی از دکتر نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه خیرین امدادگران عاشورا می خواهیم از تاسیس این خیریه برایمان بگوید، با اشاره به اینکه از سال ۹۱ برنامه پنجساله‌ ای را برای تحت‌پوشش قراردادن ۱۵ هزار بیمار سرطانی و صعب‌العلاج هدف‌ گذاری کردیم، اضافه می کند که خوشبختانه تا پایان برنامه این تعداد به ۲۵ هزار نفر افزایش یافته است که امیدواریم در برنامه پنجساله دوم، تعداد این بیماران را به ۵۰ هزار نفر افزایش دهیم.
وی با اشاره به این‌که در حال حاضر، ۱۲۰۰ پزشک و پزشک متخصص و ۲۳۰۰ پرستار داوطلبانه در این موسسه خدمت می‌کنند، گفت: علاوه برکادر درمانی قوی، تفاهمنامه‌ هایی با بسیاری از نهادها، ارگان‌ها، هنرمندان و ورزشکاران برای حمایت از بیماران سرطانی و صعب‌ العلاج امضاء شده است.

فتحیان به آمار مبتلایان به سرطان در جهان و کشورمان اشاره کرد و گفت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر در جهان ۱۳ میلیون نفر مبتلا به سرطان هستند که سهم ایران از این بیماری بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار نفر است که نسبت به جمعیت کشور و فراوانی جمعیت سرطانی در جهان، شتاب ابتلا به این بیماری در ایران کم است.

مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا با بیان این‌مطلب که ۱۰درصد سرطانی‌ ها و خانواده‌ هایشان به دلیل هزینه‌ های سرسام‌ آور درمان به زیر خط فقر می‌ افتند، گفت: این موسسه تمام هزینه‌ های درمان این افراد را اعم از نگهداری، درمان و دارو با کمک پزشکان خیر و حامیان مالی می‌ پردازد.

وی به تعداد موسسه‌های خیریه امدادگران عاشورا در کشور اشاره کرد و گفت: این موسسه در ۲۵ استان دایر شده است و برنامه‌ ریزی برای تأسیس شش استان دیگر شامل مرکزی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، ایلام، قزوین و اردبیل آغاز شده است.

فتحیان اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ بیمارستان و مراکز درمانی زیر نظر این موسسه فعالیت می‌ کنند و ساخت یک مجموعه درمانی شامل تمام امکانات در خیابان رسالت تهران آغاز و کلنگ ساخت یک مرکز شیمی‌ درمانی با کمک و همراهی خیرین هم به زمین زده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس