نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: عملکرد آخوندی نه تنها در حوزه انتخابیه بنده که در سیستان و بلوچستان هم عملکرد بسیار ضعیف بوده و تقریبا هیچ کاری بعد از دولت قبلی در حوزه راه‌وشهرسازی انجام نشده است.

به گزارش مشرق، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استیضاح عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی، اظهار داشت: راجع به اینکه مجلس چه رأیی برای استیضاح خواهد داد اصلا قابل پیس‌بینی نیست چرا که لابی دولت در این زمینه بسیار قوی است.

وی افزود: در هرصورت زمان استیضاح،‌ به نمایندگان قول می‌دهند که در حوزه‌های انتخابیه برخی کارها را انجام می‌دهند؛ در مجلس متاسفانه این لابی‌گری‌ها رواج دارد و تعداد زیادی از کسانی که ابتدا استیضاح را امضا می‌کنند ممکن است با وعده‌های وزیر، امضای خود را پس بگیرند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ در هرصورت صحن علنی مجلس باید رای بدهد؛ صحن علنی هم معمولا وقتی استیضاح مطرح می‌شود 160 نفر حداقل حضور پیدا می‌کنند.

شهریاری ادامه داد: ما هم از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر راه بودیم و هم بنده از وزیر سوال کردم؛ عملکرد آخوندی نه تنها در حوزه انتخابیه بنده که در سیستان و بلوچستان هم عملکرد بسیار ضعیف بوده و تقریبا هیچ کاری بعد از دولت قبلی در حوزه راه‌وشهرسازی انجام نشده است، کارهایی که انجام شده بیشتر پروژه‌هایی بوده که از قبل شروع شده و بیشتر این پروژه‌ها بیشتر شبیه خاک بازی بوده و نگهداری وضعیت، تا اینکه بخواهند کار مثبتی انجام دهند به همین دلیل هم بنده در حوزه انتخابیه خود هم از آخوندی سوال کردم.

شهریاری در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد:‌ متاسفانه پروژه روستایی استان سیستان بیشترین مشکل را دارد و بیش از 2 هزار کیلومتر مشکل جاده روستایی داریم؛ وضعیت این استان از متوسط کشور بسیار بدتر است.

نماینده مردم زاهدان برهمین اساس اضافه کرد:‌ استان سیستان و بلوچستان حتی یک کیلومتر آزادراه هم ندارد آنهم استانی که بزرگ‌ترین و پهناورترین استان کشور است. آمار تصادفات و تلفات ناشی از آن هم در این استان به علت عدم توجه به جاده‌ها متاسفانه سال به سال بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت نه تنها در حوزه راه‌وشهرسازی که در سایر حوزه‌ها هم در استان سیستان و بلوچستان کاری انجام نداده، گفت:‌ دولت به جز کار سیاسی در این استان کاری نکرده است، کار سیاسی‌‌شان هم تنها برای انتخابات ریاست جمهوری و جمع‌آوری رای است.

«اینکه راه می‌افتند و در استان‌ها و شهرها به ریش‌سفیدها و معتمدان پول و کارت هدیه بدهند تنها برای جذب رای انتخابات است. امیدواریم دولتمردان خدا را هم در نظر بگیرند چرا که مردم ما مردم مظلومی هستند.»

شهریاری همچنین عنوان کرد:‌ به جز مقام معظم رهبری که توجه ویژه‌ای به مسائل دارند، در این زمینه دولتمردان اصلا موفق نبودند، حتی سفرهای رهبری در استان را هم نتوانستند به سرانجام برسانند.

وی افزود:‌ ما مشکلات زیادی در حال حاضر داریم حتی اگر کل دولت را هم استیضاح کنند حقشان است؛ اصلا نمایندگان عدم کفایت سیاسی روحانی را باید امضا می‌کردند که شاید با توجه به فضای کشور چنین اتفاقی نیفتد اما با توجه به وعده‌های ریاست جمهوری هیچکدام محقق نشد. اقتصاد صد روزه، وضعیت اشتغال جوانان و معیشت مردم هیچکدام تحقق پیدا نکرد.

شهریاری با بیانی اینکه ما استیضاح را قطعا انجام داده و رای می‌دهیم،‌گفت: آنچه در این میان مهم است ما به وظیفه‌ای که برای آن قسم خوردیم که همان دفاع از حقوق مردم است را انجام می‌دهیم ولی مجلس فضای خود را دارد و لابی‌گری ها هم قوی است؛ باید دید نمایندگان چه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس