کد خبر 692125
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲

قهر ملی اتفاق نیافتاده که سخن از آشتی ملی به میان آید، مسئله این است که گروهی به نظام ظلم کردند و ایام سخت و تلخی بر این ملت تحمیل کردند و اکنون می خواهند بدون این که هزینه اعمال خود را بپردازند و بدون این که کمترین اقدامی برای عذرخواهی از ساحت ملت بزرگ کرده باشند، به صفوف ملت برگردند و به احتمال زیاد طلبکار هم باشند و بر سر ملت و نظام نیز منت بگذارند!

آشتی با چه کسانی؟
به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در یادداشتی در کانال شخصی خود در رابطه با مطرح کردن بحث «آشتی ملی» نوشت: مردم که با همدیگر مشکلی ندارند و با سلایق و علائق مختلف در راهپیمایی 22 بهمن هم شرکت کرده‌اند و قهر ملی اتفاق نیافتاده است که سخن از آشتی ملی به میان آید. مسئله این است که گروهی به نظام ظلم کردند و ایام سخت و تلخی بر این ملت تحمیل کردند و اکنون می خواهند بدون این که هزینه اعمال خود را بپردازند و بدون این که کمترین اقدامی برای عذرخواهی از ساحت ملت بزرگ کرده باشند، به صفوف ملت برگردند و به احتمال زیاد طلبکار هم باشند و بر سر ملت و نظام نیز منت بگذارند! آیا انصاف است که با نام آشتی ملی آدرس غلط داده شود؟

متن این یادداشت به شرح زیر است:

« روز 22 بهمن در میان جمعیت پرشور راهپیمایان، برادر عزیزی دقایقی چند همراهیم کرد و پرسید: تا کی بناست موضوع فتنه را ادامه دهید و آیا نقطه پایانی برای آن متصور نیست؟ و ادامه داد: حالا که جمعی سخن از آشتی ملی می‌زنند، چرا نظام آغوش خود را به روی آنها باز نمی‌کند و اقدام به برطرف ساختن کدورتها نمی‌کند؟

از آن برادر عزیز خواستم به این سوال پاسخ دهد که آیا کسانی که در سال 88 نظام را متهم به تقلب در انتخابات کردند و فراخوان حضور در خیابانها دادند و آن حوادث تلخ و سیاه را پدید آوردند، آیا تا کنون یک کلمه اظهار پشیمانی کرده‌اند و از مردم عذرخواهی داشته اند؟ و آیا فکر می‌کنید هم اکنون حاضر به عذرخواهی هستند؟

پاسخ این برادر عزیز منفی بود و بسیار منصفانه پذیرفت که تا کنون چنین اتفاقی نیافتاده است و بعید هم می‌دانست که حاضر به چنین عذرخواهی شوند!

به این برادر عرض کردم: مردم که با همدیگر مشکلی ندارند و با سلایق و علائق مختلف در راهپیمایی شرکت کرده اند و قهر ملی اتفاق نیافتاده است که سخن از آشتی ملی به میان آید. مسئله این است که گروهی به نظام ظلم کردند و ایام سخت و تلخی بر این ملت تحمیل کردند و اکنون می خواهند بدون این که هزینه اعمال خود را بپردازند و بدون این که کمترین اقدامی برای عذرخواهی از ساحت ملت بزرگ کرده باشند، به صفوف ملت برگردند و به احتمال زیاد طلبکار هم باشند و بر سر ملت و نظام نیز منت بگذارند! آیا انصاف است که با نام آشتی ملی آدرس غلط داده »

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس