فرمانده ارشد دفاع هوایی روسیه از پیوستن سامانه دفاع موشکی اس-500 که بردی برابر با 600 کیلومتر مربع دارد و می‌تواند همزمان ده موشک بالستیک و فرا صوت با سرعت 7 کیلومتر در ثانیه را رهگیری کند، خبر داد.

به گزارش مشرق، سرلشگر «آندری چبورین» فرمانده تیپ یکم دفاع موشکی بالستیک روسیه از ایجاد سامانه دفاع هوایی یکپارچه با افزوده شدن سامانه دفاع موشکی «اس-500» که نام دیگر آن «ترامتور –ام 55R6M» است، خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سرلشگر چبورین در گفت‌‌وگو با روزنامه روسی «کراسنایا زوزدا» گفت که این سامانه یکپارچه دفاع هوایی بعد از دریافت سامانه دفاع موشکی سطح به هوای اس-500 و رادارهای پیشرفته نهایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، سامانه اس-500 اینک در دست ساخت قرار دارد و مقام‌های دفاعی روسیه هنوز مشخص نکرده‌اند که آزمایش نسل جدید سامانه دفاع هوایی در این کشور چه زمانی شروع خواهد شد.

گفته می‌شود سامانه دفاع موشکی اس-500 که از سوی شرکت «آلماز آنتی» طراحی شده است، بردی برابر با 600 کیلومتر مربع دارد و می‌تواند همزمان ده موشک بالستیک و فرا صوت با سرعت 7 کیلومتر در ثانیه را رهگیری کند.

این سامانه جدید ضد موشکی قادر به زدن اهدافی تا ارتفاع 200 کیلومتری است. این سامانه همچنین می‌تواند پرنده‌های رادار گریز را رهگیری کرده و نیز ماهواره‌های واقع در سطح پایین زمین را نابود سازد.

 در حال حاضر سامانه دفاع موشکی اس-400 در خدمت نیروهای مسلح روسیه قرار دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس