کد خبر 669825
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا گفت: به توان تولید زره کنتاکت ۵ به طور کامل دست یافته‌ایم و حتی به نمونه‌های پیشرفته‌تر از آن هم دست یافته‌ایم.

به گزارش مشرق، امیر سید مسعود زواره‌ای رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با اشاره به تولید تانک ذوالفقار و ماجرای تحویلش به وزارت دفاع، گفت: آن دانش است که دارد به وزارت دفاع می‌رود. این گرید از تانک‌ها قابلیت فعالیت در فضای آینده را ندارند و دیگر حتی، تانک آبرامز هم نقشی در فضای جنگ‌های آینده نخواهد داشت.

وی افزود: سوال اینجاست که طراحی تانک ذوالفقار چه زمانی اتفاق افتاده است؟ طراحی این تانک برای یک زمان خاص بوده و امروز "دانش تولید چنین تانکی"، مهم است که ما آن را به طور کامل در اختیار داریم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ما وظیفه تولید محدود تانک‌ها از جمله ذوالفقار را داریم و تولید انبوه بر عهده وزارت دفاع است و مقام معظم رهبری هم تاکید کرده‌اند که تولید باید در وزارت دفاع صورت بگیرد؛ مهم، دانش تولید این تانک است که به وزارت دفاع برود که این دانش منتقل شده است.

امیر زواره‌ای ادامه داد: این که چنین دانشی، تبدیل به چه محصولی بشود، نیاز آینده تاکتیکی نیروهای مسلح تعیین می‌کند که یک تانک باید چه خصوصیتی داشته باشد.

وی همچنین درباره توان این سازمان در تولید زره‌ نیز اظهار داشت: به توان تولید زره کنتاکت 5 به طور کامل دست یافته‌ایم و حتی به نمونه‌های پیشرفته‌تر از آن هم دست یافته‌ایم.

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش گفت: زره کنتاکت 5 برای تانک تی 90 بوده و این تانک برای دهه 90 است، لذا ما قرار نیست که فقط کنتاکت 5 داشته باشیم بلکه نمونه‌های پیشرفته‌تر را هم داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس