سازمان سیا روسیه را متهم به دخالت در روند انتخابات اخیر آمریکا کرده است، خبرنگار روزنامه لس‌آنجلس تایمز معتقد است که این قبیل اتهامات در ماجرای انتخابات آمریکا اتفاق تازه‌ای نیست.

  به گزارش مشرق، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا(CIA) دولت روسیه را متهم کرد که در روند انتخابات آمریکا دخالت و در ایجاد زمینه برای پیروزی دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون تلاش کرده است.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات اطلاعاتی آمریکا، سازمان اطلاعاتی این کشور افرادی را شناسایی کرده که با روسیه در ارتباط بوده‌اند و با هک کردن هزاران ایمیل از کمیته ملی دموکراتها، آن را در اختیار سایت افشاگر ویکی لیکس قرار داده‌اند.

ترامپ نیز در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را مسخره خواند و دموکراتها را مقصر اصلی اینگونه فضاسازی‌های رسانه‌ای دانست.

رامین مستقیم، خبرنگار"روزنامه لس آنجلس تایمز" آمریکا گفت: اتهام به یک دولت خارجی مبنی بر دخالت در انتخابات آمریکا که از جانب اوباما در رسانه‌ها نقل شده، اتفاق تازه‌ای نیست.

وی افزود: در دوران بیل کلینتون و ریگان هم سیاست‌مداران به دریافت کمک‌های هنگفت اظهار نشده متهم شده بودند. با شروع جنگ نرم در فضای سایبری بین آمریکا با کشورهای چین، کره شمالی و روسیه، این نخستین هک سایبری است که منجر به افزایش آراء برای نامزدی شده است که  دولت روسیه به او علاقه بیشتری دارد. البته در انتخابات اخیر آمریکا، اسنودن هم یکی از اجزای بازی بود که روسیه از آن در ازای اعطای پناهندگی استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس