رئیس اقلیم کردستان عراق از احزاب سیاسی اقلیم خواست تا رئیس جدیدی را برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی این اقلیم انتخاب کنند.

 به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق از احزاب سیاسی این اقلیم دعوت کرد که تا زمان برگزاری انتخابات جدید، برای این اقلیم رئیس و دولت جدیدی انتخاب کنند.

بارزانی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مانند هر شهروند کردستانی دیگری خواهان پایان مشکلات و بحران‌هایی هستم که اقلیم کردستان از آن رنج می‌برد. مشکلات زیاد است که برخی از آنها سیاسی، برخی اقتصادی و برخی نیز امنیتی هستند که از جمله آنها جنگ علیه تروریسم، کاهش قیمت نفت، قطع بودجه اقلیم و پناه دادن به آوارگان است.

بارزانی همچنین بخشی از مسائل اقلیم کردستان را ناشی از «مشکلات داخلی و درگیری‌های سیاسی» قلمداد کرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق افزود: «برای حل بحران سیاسی در اقلیم، باید احزاب سیاسی برای گفت‌وگو با هدف فعالیت مجدد پارلمان و انتخاب هیئت رئیسه جدید دور هم جمع شوند. کسانی که خود آنها باعث بحران هستند نمی‌توانند ریاست پارلمان را به دست بگیرند.»

بیانیه بارزانی در شرایطی منتشر شده است که دو استان «سلیمانیه»، «حلبچه» و دیگر مناطق در روزهای اخیر شاهد تظاهرات معلمان و کارمندان بوده است. این افراد به قطع بخشی از حقوق و تاخیر در پرداخت آن از طرف دولت اعتراض داشتند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس