کد خبر 654602
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵

حجت الاسلام شهاب مرادی گفت: یاری نکردن امام حسین (ع) دو وجه دارد، اول کسانی که به کربلا آمدند و راه را بر روی امام بستند که بی رحم ترین افراد بودند و دوم مردم کوفه که امام را دعوت کرده بودند، البته نباید فراموش کرد که کوفیان چه خوب و چه بد همگی منفعت طلب و دنیادوست بودند.

به گزارش مشرق، دومین قسمت از برنامه "پیاده آمده ایم" شب گذشته با حضور حجت الاسلام شهاب مرادی و با موضوع حمایت از دین و اجرای وحید ملتجی به روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

شهاب مرادی در این برنامه گفت: یاری نکردن امام حسین (ع) دو وجه دارد،  اول کسانی که به کربلا آمدند و راه را بر روی امام بستند که بی رحم ترین افراد بودند و دوم مردم کوفه که امام را دعوت کرده بودند، البته نباید فراموش کرد که کوفیان چه خوب و چه بد همگی منفعت طلب و دنیادوست بودند.

وی اظهار داشت: طبق روایات از امام حسین (ع) نقل شده که مهمترین انسان ها،  افرادی هستند که دنیا برای شان مهم نباشد و کسانی که مقابل امام در کربلا ایستادند،  کسانی بودند که دنیا برایشان خیلی اهمیت داشت.

حجت الاسلام شهاب مرادی با بیان اینکه مگر فرماندار ری آن زمان شدن چقدر اهمیت داشت، تصریح کرد: حتی اگر عمر بن سعد همان سال نیز فرماندار ری می شد،  مگر این سمت چقدر باارزش بود؟! با این حال برای کوفیان این مسئله بسیار مهم بود ؛ قطعا افراد به همان اندازه که به دنیا اهمیت می دهند از ارزش خودشان کاسته می شود.

وی گفت: دنیا برای امام خمینی (ره) بی اهمیت بود و به همین دلیل ایشان ترسی نداشتند و زمانی که ایشان از قم به تهران آوردند حتی اگر ایشان را بازداشت و به شهادت می رسانند، هم ایشان ترسی از این مسئله نداشتند.

این کارشناس خانواده با بیان اینکه نواب صفوی هم دنیا برایش مهم نبود، ادامه داد: دنیا جای گذر است ولی عده ای ارزش خود را می فروشند تا دنیا را داشته باشند و به همین دلیل است که می بینیم عده ای وقتی به کربلا رفتند تنها یک سطل گندم نصیب شان شد.

وی گفت: کسی که دنیا را دوست داشته باشد در همان مسیر قدم می زند و شکمش از حرام پر می شود، همان طور که امام حسین (ع) با لشگریان حرف می زد و آنها نیز صدای امام را می شنیدند ولی در قلب آنها تاثیری نداشت و امام حسین (ع) به امام زین العابدین می گوید که با لشکریان حرف زدم و گفتم که پسر فاطمه ام ولی لشکریان قبول نکردند چرا که شکم هایشان از حرام پر شده و وقتی شکم ها از حرام پر شود دیگر گوش آدمی نمی شنود.

شهاب مرادی در پایان در پاسخ به  سوال مجری برنامه در خصوص راه کار یاری امام گفت:  باید انفاق کرد، ازچیز های کم باید شروع کنیم به ببخشیدن تا کم کم بتوانیم آماده انفاق های بزرگ شویم.

پیاده آمده ایم، تا شامگاه اربعین حسینی هر شب از شبکه اول سیما بصورت زنده از کربلای معلی پخش خواهد شد و تیتراژ ابتدایی آن را رضا صادقی اجرا کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس