وزارت خارجه عراق اعلام کرد که ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک اعلام کرده است که حاضر است به حضور نظامیان خود در شمال عراق پایان دهد.

به گزارش مشرق، دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که مقامات ترکیه برای پایان دادن به بحران ایجادشده بین دو کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری المعلومه عراق، «سعد الحدیثی» سخنگوی دفتر «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق روز شنبه (امروز) با اعلام این خبر، گفت،دولت ترکیه از طریق چندین کانال دیپلماتیک و پس از سفر هیأت ترکیه‌ای به بغداد، پیام‌هایی را فرستاده و ابراز تمایل کرده است که به بحران ایجاد شده بین دو کشور در خصوص حضور نظامیان ترکیه‌ای در خاک عراق پایان دهد.

وی ادامه داد، ولی محتوای این پیام‌ها هم سو با خواسته‌های دولت عراق نبوده است که خواهان پایان دادن به حضور نظامی در شمال عراق است.

سخنگوی دفتر العبادی با تأکید بر اینکه نیروهای ترکیه‌ای باید خاک عراق را ترک کنند، اظهار داشت که عراق در رابطه با حضور نظامیان ترکیه‌ گزینه‌های دیپلماتیک رجوع خواهد کرد.

حدیثی همچنین از مقامات ترکیه خواست به حاکمیت ملی عراق احترام بگذارند و در امور داخلی آن دخالت نکنند.

دولت ترکیه همزمان با آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل، اصرار داشت نیروهایش در این عملیات شرکت کنند که دولت عراق با این پیشنهاد ترکیه مخالفت کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی اذری ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
    0 0
    خخخخخخخخخخ ای بوزگوردیهای دم بریده از همه جا رانده شده
  • ابوحسین ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۳
    0 0
    ترسوهای بزدل مزدورحالالطفا"دست ازپادرازترعقب گردخخخخخخخخخخجججججججججججج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس