رید هافمن (Reid Hoffman) زاده پنج اوت 1967، کارآفرین، سرمایه ‌گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۲ شرکت لینکدین را تاسیس کرد و در این دوره از انتخابات آمریکا، در فهرست حامیان کلینتون معرفی می شود.

 به گزارش مشرق، تارنمای «لوفیگارو» در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به معرفی برخی میلیاردرهای آمریکایی پرداخت که با پیوستن به کارزار نامزدان دو حزب عمده در این انتخابات از آنها حمایت مالی می کنند، که از جمله معروفترین آنها جرج سورس در میان حامیان هیلاری کلینتون نامزد دمکرات ها و شلتون ادلسون در میان حامیان دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان هستند.
 
نام ها و اطلاعات ذکرشده درباره آنها در این داده نمای تارنمای روزنامه فرانسوی به شرح ذیل است:

***میلیاردرهای حامی کلینتون در انتخابات هشتم نوامبر

- وارن بافِت (Warren Buffett) زاده 30 آوریل 1930 و سومین مرد ثروتمند جهان و یک دموکرات قدیمی است، که ترامپ را با این درخواست که اظهارنامه مالیاتیش را افشا و در این زمینه توضیح بدهد، به چالش کشید.

رسانه ها وی را کارآفرین، بازرگان، سرمایه ‌گذار و نیکوکار آمریکایی معرفی می کنند که به ‌عنوان موفقترین سرمایه‌ گذار قرن بیستم شناخته می ‌شود و هم ‌اکنون به ‌عنوان مدیرعامل اجرایی و رئیس هیات مدیره شرکت «برکشایر هاتاوی» فعالیت می ‌کند.

بافِت از سیستم شناور برای سرمایه ‌گذاری بر روی شرکتش استفاده کرده ‌است. او در ابتدای کارش در برکشایر بر روی سرمایه‌ گذاری بلندمدت در بازار بورس متمرکز شده ‌بود، اما بتازگی تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد.

بافت با استفاده از این راهبرد و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت‌ های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد، که به ‌عنوان نمونه می ‌توان به گایکو، دیری کوئین، هاینز و مارس اینکورپوریتد اشاره کرد.

وی همچنین دارای سهام قابل ‌توجهی در شمار زیادی از شرکت ‌هاست که مشهورترین آنها عبارتند از ولز فارگو، شرکت کوکاکولا، آمریکن اکسپرس و آی.‌بی.‌ام.

وارن بافت در سال ۲۰۰۸ به ‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شد و هم‌ اکنون پس از بیل گیتس و آمانسیو اورتگا، در رتبه سوم از فهرست میلیاردرهای جهان در سال ٢٠١٦ قرار دارد.

- جرج سوروس (George Soros) زاده 12 اوت 1930 و رئیس هیات مدیره بنیاد سوروس است. وی همچنین بنیانگذار و رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت سرمایه سوروس و از حامیان اصلی جبهه دمکرات هاست.

رسانه ها وی را تاجر ارز، سرمایه ‌گذار و بازرگان آمریکایی معرفی و مجله فوربز، جرج سوروس را با ثروت خالص ۱۱٫۰ میلیارد دلار به عنوان نفر ۲۹ فهرست ثروتمندترین افراد جهان رده ‌بندی کرده است.

سوروس از سال ۱۹۷۹ تاکنون، بیش از ۶ میلیارد دلار به دلائل مختلف کمک مالی کرده ‌است. او همچنین یکی از سه بنیانگذار اصلی مرکز پیشرفت آمریکا و عضو هیات امنای آن است.

به نظر روسیه و دیگر ناظران غربی، سوروس در بنیانگذاری و سازمان دهی شورش موسوم به انقلاب گل سرخ در گرجستان نقش حیاتی داست؛ هرچند که خود سوروس معتقد است نقش او بزرگ نمایی شده ‌است. در ایالات متحده آمریکا او را بخاطر تلاش ناموفقش پس از اختصاص مقادیر عظیم پول در مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۰۴ علیه جرج بوش، می ‌شناسند.

- رید هافمن (Reid Hoffman): زاده پنج اوت 1967، کارآفرین، سرمایه ‌گذار، نویسنده، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۲۰۰۲ شرکت لینکدین را تاسیس کرد و در این دوره از انتخابات آمریکا، در فهرست حامیان کلینتون معرفی می شود.

وی به عنوان ۵۱مین ثروتمند در عرصه فناوری در سال ۲۰۱۵ و ۳۴۱مین میلیاردر جهان در همان سال و ۶۵مین فرد قدرتمند در سال ۲۰۱۳ شناخته شده است.

هافمن کار خود را در سال ۱۹۹۴ و با عنوان مدیر محصول اپل آغاز کرد و بعد از آن به عنوان عضو هیات مدیره و معاون رئیس پی پال (PayPal) خدمت کرده است.

او در سال ۲۰۰۳ لینکدین را به عنوان یک سرویس شبکه اجتماعی که دارای بیش از ۴۰۰ میلیون عضو در بیش از ۲۰۰ کشور است، تاسیس کرد.

***میلیاردرهای حامی تراپ در انتخابات هشتم نوامبر

- جان پولسون (John Paulson): پولسون طبق گزارش لوفیگارو، ثروت خود را با شرط بندی در بازار مسکن پیش از بحران سال 2008 به دست آورد و برای انتخابات هشتم نوامبر، آئین شامی جهت جمع آوری رای به نفع ترامپ برگزار کرد.

وی زاده 14 دسامبر 1955 و یکی از مهمترین نام ها در امور مالی و مردی است که بزرگترین ثروت در تاریخ وال استریت را کسب کرده است.

- تی.بون پیکنز (T. Boone Pickens): زاده 22 مه 1928 و رئیس شرکت پوشش سرمایه BP است. چندی پیش گفته است که حاضر به قمار بر روی پیروزی ترامپ است.

رسانه ها وی را یک نجیب زاده و نیکوکار معرفی می کنند که 500 میلیون دلار به دانشگاه ایالتی اوکلاهاما کمک مالی کرده است.

- روبرت مرسر (Robert Mercer): زاده 11 ژوییه 1946 است، که رسانه ها وی را دانشمند حوزه کامپیوتر معرفی می کنند. به گزارش لوفیگارو، سرمایه گذاری او و دخترش در کمپین انتخاباتی ترامپ 500 هزار دلار برآورد می شود.

- شلدون ادلسون (Sheldon Adelson): سرمایه ‌دار یهودی آمریکایی و یکی از ثروتمندترین افراد زنده جهان است. وی سهام ‌دار عمده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت لاس ‌وگاس سندز، مالک بسیاری از هتل ها، سالن ‌های گردهمایی و قمارخانه ها در سراسر جهان از جمله در شهرهای لاس‌ وگاس در ایالات متحده آمریکا، ماکائو در جمهوری خلق چین و سنگاپور است.

وی یهودی ‌تبار است و تاکنون ده ‌ها میلیون دلار به سازمان ‌های یهودی در سراسر جهان، کمک مالی کرده است.

به گفته رسانه ها، ادلسون مالک روزنامه عبری «اسرائیل امروز» و از حامیان مالی عمده حزب جمهوری‌خواه در ایالات متحده آمریکا و حزب لیکود در رژیم صهیونیستی است و از دوستان شخصی بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر این رژیم به شمار می رود و کمک‌ های گسترده مالیش به سازمان ‌های لابیگر و مراکز مطالعاتی حامی اسرائیل در واشنگتن، او را به یکی از پر نفوذترین حامیان گروه ‌های طرفدار تحریم و برخورد نظامی با ایران تبدیل کرده است.

گفته می شود که ادلسون یکی از مخالفان سرسخت سیاست باراک اوباما رئیس ‌جمهوری آمریکاست و در انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور در سال ۲۰۱۲ میلادی افزون بر ۶۰ میلیون دلار کمک مالی به گروه ‌های سیاسی حامی نیوت گینگریچ و سپس میت رامنی، رقیب جمهوری‌خواه اوباما کرد.

بر اساس گزارش لوفیگارو، وی معتقد است که نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات هشتم نوامبر آمریکا به صورت عادلانه برنده انتخابات مقدماتی شده است.

- استیون منوچین (Steven Mnuchin): متولد 1963، بانکدار، تهیه کننده فیلم، بازرگان و بنیانگذار صندوق RatPac است و بر اساس گزارش لوفیگارو وی مسئول جمع آوری کمک مالی برای نامزد جمهوری خواه در انتخابات 2016 شده است.

وی در انتخابات 2012 آمریکا از میت رامنی حمایت کرد و در ماه می 2016 بصورت رسمی حمایت از نامزد جمهوری خواه را اعلام کرد.

- استفان فینبرگ (Stephen Feinberg): زاده 29 مارس 1960 سرمایه دار آمریکایی، مدیرعامل صندوق سرمایه گذاری سربوس کپیتال منیجمنت (Cerberus Capital Management) است.

وی از حامیان مهم حزب جمهوریخواه و یکی از مشاوران اقتصادی مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ترامپ در انتخابات 2016 به شمار می رود.

***حامیان کلینتون در حوزه فناوری و صنعت

- مگ ویتمن (Meg Whitman): زاده ۱۹۵۶، مدیر کسب و کار و رئیس و مدیر ارشد اجرایی هیولت - پاکارد (Hewlett-Packard /HP) است. او برای فرمانداری کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ نامزد شد اما رقابت را به جری براون واگذار کرد. وی در انتخابات پیش رو به صورت علنی از کلینتون حمایت کرده است.

- برایان چسکی (Brian Chesky): متولد 29 آگوست 1981 در نیویورک، کارآفرین و بنیانگذار شرکت Airbnb و جزو حامیان تشکیل دولت توسط کلینتون است.

- جیم سیکانی (Jim Cicconi): وی از مقامات سابق دولت و وکیل است. وی برای انتخابات 2016 از نامزد دموکرات حمایت و در بیانیه ای اعلام کرده است که کلینتون باتجربه و واجد شرایط یک رئیس جمهوری خوب است.

به گزارش لوفیگارو، سیکانی از سال 1976 از تمام نامزدهای جمهوریخواه حمایت می کرد، اما این بار تغییر موضع داده و توقف حرکت سیاسی ترامپ را اقدامی حیاتی ارزیابی کرده است.

- رید هاستینگ (Reed Hastings): متولد هشت اکتبر 1960 در بوستون، کارآفرین و بنیانگذار نت فلیکس(Netflix) و جزو کسانی است که در فهرست حمایت از رئیس جمهوری کلینتون قرار دارد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، وی عضو هیات مدیره فیس بوک و بسیاری از سازمان های غیرانتفاعی است.

- درو هیوستون (Drew Houston): کارآفرینی آمریکایی است که بنیانگذار و مدیر عامل شرکت «دراپ ‌باکس» (Dropbox) سرویس میزبانی فایل مبتنی بر رایانش ابری است. دراپ ‌باکس در سال ۲۰۰۷ توسط وی و «آرش فردوسی» بنا نهاده شد.

بر اساس گزارش لوفیگارو نام هیوستون در فهرست حامیان کلینتون آمده است.

- دیوید کارت (David Karp): متولد 6 ژوییه 1986 در نیویورک، کارآفرین و بنیانگذار و مدیر عامل شرکت تامبلر (یک تارنمای ارائه ‌دهنده خدمات شبکه اجتماعی) و از حامیان کلینتون است.

وی در سال 2007 با ایجاد پلت فرم میکروبلاگینگ تارنمای Tumblr، به یک رقیب بالقوه برای شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر تبدیل شد. وی در سال 2010 توسط مجله آمریکایی فناوری ریویو (Technology Review) به عنوان یکی از بزرگترین مخترعان زیر 35 سال جهان معرفی شد.

- اریک اشمیت (Eric Emerson Schmidt): زاده 27 آوریل 1955 در واشنگتن رئیس هیات مدیره و مدیر اجرایی شرکت گوگل است که پیشتر عضو هیات مدیره شرکت اپل بود. وی توسط هواداران کلینتون در لیست حامیان این نامزد دموکرات معرفی شده است.

به گزارش رسانه ها، دارایی خالص اشمیت در سال ۲۰۱۳ برابر با ۸.۳ میلیارد دلار برآورد شده است که وی را در رتبه ۱۳۸ ثروتمند ترین افراد جهان قرار می دهد.

گفته می شود که وی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز، ارتش سایبری ایران را بسیار قدرتمند خوانده و اعلام کرده است: ایرانیان صاحب استعدادی غیرمعمول در حوزه عملیات سایبری هستند.

- شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg): متولد 28 اوت 1969 و بر اساس گزارش لوفیگارو، قدرتمندترین زن فیس بوک است و پیش بینی می شود که در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات هشت نوامبر به عنوان وزیر آینده خزانه داری تبدیل شود.

وی مدیر حوزه فناوری، کنشگر و نویسنده آمریکایی است و در ژوئن ۲۰۱۲ برای عضویت در هیات مدیره فیس بوک انتخاب شد تا نخستین زن در این مقام باشد.

تا پیش از پیوستن اش به فیس بوک، نائب رئیس بخش عملیات و فروش آنلاین جهانی گوگل بود و در راه ‌اندازی شاخه انسان دوستانه گوگل و بنیاد گوگل نیز نقش داشت. سندبرگ پیش از حضور در گوگل، رئیس ستاد وزارت خزانه ‌داری ایالات متحده آمریکا بود.

بر اساس گزارش ها، وی در سال ۲۰۱۲ در فهرست سالانه ۱۰۰ نفر تاثیرگذار در سطح جهانی به انتخاب مجله تایم قرار گرفت و با در نظر گرفتن سهامی که او در فیس بوک و شرکت ‌های دیگر دارد، میزان ارزش ثروت او در ژوئن ۲۰۱۵ بیش از یک میلیارد دلار گزارش شده است.

- مارک پینکاس (Mark Pincus): زاده 13 فوریه 1966 و جزو بنیانگذاران شرکت توسعه بازی Zynga برای تلفن های همراه و جزو لیست حامیان کلینتون است.

بر اساس گزارش مجله فوربس، ثروت پینکاس دومیلیارد دلار برآورد می شود.

- راب مارکوس (Rob Marcus): مدیر عامل سابق اوپراتور تلفن «تایم وارنر کابل» و یکی از نامهای منتشر شده در فهرست حامیان کلینتون است.

- آلیس والتون (Alice Walton): متولد هفت اکتبر 1949، دختر بنیانگذار امپراتوری «وال مارت» است که بر اساس سنت خانوادگی به یکی از حامیان مالی مبارزات انتخاباتی دموکرات ها تبدیل شده است.

وی در سال ۲۰۱۲ با دارایی خالصی معادل ۲۶٫۳ میلیارد دلار، دومین زن و سیزدهمین فرد ثروتمند مستقر در ایالات متحده آمریکا شناخته شد.

- دن اکرسون (Dan Akerson): متولد 21 اکتبر 1948 کالیفرنیا، از مدیران عامل موفق شرکت خودروسازی جنرال موتورز و حامی نامزد دموکرات انتخابات 2016 آمریکاست.

وی دارای مدرک کارشناسی در رشته مهندسی در آکادمی نیروی دریایی و کارشناسی ارشد اقتصاد در دانشکده اقتصاد لندن است.

- ریچارد اچ اندرسون (Richard H. Anderson): کارآفرین، حقوقدان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که هم اکنون به‌ عنوان مدیرعامل اجرایی شرکت دلتا ایرلاینز فعالیت می‌ کند و از حامیان کلینتون در انتخابات هشتم نوامبر معرفی شده است.

اندرسون در فاصله سال‌ های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۴ مدیر عامل شرکت «نورت‌ وست ایرلاینز» بود و از ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ به ‌عنوان معاون رئیس شرکت «یونایتد هلت گروپ» فعالیت می ‌کرد.

- جف براتمن (Jeff Brotman): متولد 1943، وکیل و تاجر آمریکایی و یکی از بنیانگذاران و رئیس Costco است. نام وی در انتخابات 2016 آمریکا در لیست حامیان نامزد دموکرات مطرح شده است.

***حامیان ترامپ در حوزه فناوری

- پیتر تیل (Peter Thiel): زاده 11 اکتبر 1967، کارآفرین، سرمایه گذار، مدیر، منتقد و بنیانگذار پی پل (Paypal) است و از ترامپ به دلیل برنامه اقتصادی اش، حمایت می کند.

وی به عنوان ۶۲مین فرد ثروتمند در زمینه فناوری در سال ۲۰۱۵ و ۸۴۷ امین میلیاردر جهان شناخته شده است و دارایی خالص او در سال ۲۰۱۵ حدود ۳٫۳ میلیارد دلار و هم اینک ۲٫۸ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

تیل به همراه دو تن از دوستان خود پی پال را تاسیس کردند. او از نخستین سرمایه گذاران خارجی فیسبوک بود که در سال ۲۰۰۴ با ۵۰۰ هزار دلار توانست ۱۰٫۲ درصد از سهام این شرکت را از آن خود کند و به عنوان عضوی از هیات مدیره این شرکت فعالیت کند.

- کارل ایکان (Carl Icahn): زاده ۱۶ فوریه ۱۹۳۶، کارآفرین، سودا‌گر و سرمایه‌ دار آمریکایی است که در زمینه مبادلات سهام اختصاصی، مدیریت سرمایه ‌گذاری، معاملات املاک و مستغلات و مدیریت قمارخانه فعالیت می ‌کند و از او در فهرست هواداران ریاست جمهوری ترامپ یاد شده است.

وی فعالیت حرفه‌ ای خود را از سال ۱۹۶۱ در وال ‌استریت آغاز و در سال ۱۹۶۸ شرکت آیکان اینترپرایسز را تاسیس کرد.

ایکال هم اکنون با دارایی خالص ۲۶٫۴ میلیارد دلار در رتبه ۲۳ از فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

وی تاکنون مالکیت سهام شرکت ‌های بسیاری را در اختیار داشته است، که برای نمونه به شرکت‌های تکزاکو، شرکت نفت فیلیپس، وسترن یونیون، ویاکوم، مارول کامیکس، یو.اس. استیل، موتورولا، رولون، موتورولا سولوشنز، استراتوسفر لاس وگاس، هتل‌ های فئرمونت، بلاکباستر، بلک ‌بری لیمیتد، تایم وارنر، موتورولا موبیلیتی، هربالایف، تالیسمن انرژی، تیک - تو اینتراکتیو و نتفلیکس می توان اشاره کرد.

چهل و پنجمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فردا (سه شنبه 18 آبان) به انجام می رسد. 
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس