کد خبر 647643
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷

سفیر آمریکا در مانیل بر ادامه حضور این کشور در فیلیپین برای کمک به مقابله با تروریست ها تاکید کرده است.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از اظهارات رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین که تهدید به اخراج نیروهای نظامی آمریکایی کرده است، سفیر آمریکا در مانیل خواستار ادامه حضور نظامیان این کشور شده است.

فیلیپ گلدبرگ سفیر آمریکا در مانیل در سخنانی تاکید کرد: تهدید امنیتی در فیلیپین بسیار جدی است و گروه تروریستی داعش و سایر سازمان های تروریستی و افراطی به دنبال افزایش فعالیت های خود در منطقه هستند.

وی در مصاحبه با تلویزیون ای بی اس- سی بی ان افزود: ما به فیلیپین کمک کرده ایم تا بتواند تهدیدات امنیتی را کاهش دهد. ولی ما نگران گسترش فعالیت های داعش یا سایر سازمان‌های تروریستی هستیم که به دنبال سوء استفاده از فضای باز ایجاد شده در فیلیپین هستند. بنابر این می خواهیم به حضور خود در این کشور ادامه دهیم.

آمریکا طی سال های 2002 تا 2014 میلادی حدود 600 نظامی را به صورت موقت در فیلیپین مستقر کرده تا سربازان این کشور را برای مقابله با تروریست ها آموزش دهد.

رودریگو دوترته امروز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: من جنگ با واشنگتن را آغاز نکردم ولی اگر برای مدت زمان بیشتری در قدرت باشم، آمریکا می تواند قرارداد نظامی مشترک بین دو کشور را فراموش کند.

وی در ادامه تصریح کرد: من مخالف حضور کلیه نظامیان خارجی در خاک این کشور هستم و آمریکا می تواند توافقنامه همکاری های نظامی با فیلیپین را فراموش کند، اگر من برای مدت زمان بیشتری در قدرت باشم.

رئیس جمهور فیلیپین گفت: ایالات متحده آمریکا نباید با فیلیپین مانند یک سگ رفتار کند. من مشتاقانه منتظر زمانی هستم که دیگر هیچ نظامی یا سرباز را غیر از سربازان فیلیپینی در این کشور نبینم.

دوترته که در ماه ژوئن به قدرت رسیده، روابط متشنجی با آمریکا داشته و اظهارات توهین آمیزی را علیه باراک اوباما مطرح کرده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس