در هفتمین کنفرانس تجارت و سرمایه‌گذاری جهان اسلام در مالزی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان یکی از دکترین‌های برتر توسعه اقتصادی کشورهای اسلامی توسط مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشریح شد.

به گزارش مشرق، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به عنوان نماینده ایران در کنفرانس تجارت و سرمایه گذاری جهان اسلام در کوالالامپور شرکت کرده است، امروز به تشریح مدل اقتصادی مبتنی بر دکترین اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.
 
مهدی یوسفی با در نشستی که با حضور نخبگان و کارشناسان برتر اقتصادی جهان اسلام و مسئولان مرکز اسلامی توسعه تجارت برگزار شد به تشریح اقتصاد مقاومتی در ایران و نقش ثبات و شجاعت درمدیریت رهبران جهان اسلام برای پیشبرد اهداف اقتصادی پرداخت و گفت: ثبات در تصمیم گیری یک عامل ضروری در رهبری و مدیریت است و واضح است ثبات و شجاعت در اجرای سیاست‌های اقتصادی مورد تایید رهبران در مقاطع مختلف باعث خواهد شد همواره از سوی مردم از آنان به نیکی یاد شود.
 
وی گفت: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مدل بسیار کارآمدی برای توسعه اقتصادی در ایران تحت عنوان سیاست های اقتصاد مقاومتی که یک الگوی مترقی و متکی به ظرفیت های درونی کشور است ابلاغ کردند که هدف آن عدم وابستگی به برخی قدرت ها در صورت تغییر در روابط ایران با این کشورها است.
 
یوسفی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی یکی ار برترین دکترین‌های توسعه کشورهای اسلامی می‌تواند مبنای عمل و اقدام قرار گیرد، تصریح کرد: اتحاد میان کشورهای اسلامی و ثبات سیاست‌های اقتصادی همواره به عنوان تنها راهکار حل مشکلات مسلمانان جهان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مورد تاکید واقع شده است و به اعتقاد من، با پیاده سازی این مدل در مقیاسی بالاتر در جهان اسلامی، مسلمانان ما خواهند توانست بر همه مشکلات اقتصادی غلبه کنند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر سیاست ایران برای بهبود روابط با همه کشورها به‌ویژه دنیای اسلام گفت: هدف دکترین اقتصاد مقاومتی، «مقاوم سازی اقتصاد» در برابر تکانه‌های ناشی از حوادث جهانی شامل تحریم‌ها و بحران‌های احتمالی در اقتصاد جهان است که در ایران این تئوری به عنوان پایه و اساس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی دولت در همه ابعاد آن اجرا می‌شود.
 
وی افزود: تاکید می‌کنم که در دکترین رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران برای توسعه اقتصادی محدودیتی در ارتباط با دیگر کشورها قائل نیست بلکه حاکمیت عقلانیت برای عدم وابستگی به کشورهای سلطه در برابر برخی شوک‌های اقتصادی است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه نظریه اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب اسلامی ریشه در اعتقادات مذهبی و اسلامی است گفت: چالش‌های ناشی از تحریم، خروج از رکود، افزایش صادرات غیر نفتی و رشد علمی از مهمترین مزیت‌های اقتصاد مقاومتی است و فراخوان رهبر جمهوری اسلامی ایران برای همراهی مردم در این سیاست عامل موفقیت آن خواهد بود.
 
یوسفی با اشاره به افزایش صادرات و رشد اقتصادی در ایران گفت: مشارکت مردم ایران از نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور ما برخودار هستند و نتیجه آن این یکی از ارزش‌های جامعه ایرانی است که همواره سیاست‌های اقتصادی رهبران خود را تایید می کنند و حامی آن هستند.
 
کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت جهان اسلام که همه ساله توسط سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار می‌شود از موثرترین و قدرتمندترین رویدادهای در حال رشد، برای ایجاد فرصت های همکاری بین کشورهای اسلامی شناخته شده و فرصتی مناسب برای بسط و توسعه نفوذ بخش های دولتی و خصوصی در کشور های اسلامی است.همچنین قرار است «10 نخبه برتر اقتصادی جهان اسلام» فردا چهارشنبه (١٩اکتبر)از میان سخنرانان و دانشمندان برتر در این کنفرانس معرفی شوند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس