حذف‌ محترمانه عارف از نامزدی انتخابات 96/ کارنامه ضعیف ضد دامپینگ دستگاه های اجرایی/ میزان فروش آب سنگین به آمریکا و روسیه
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 
*********

 
 کیهان
 
سخنگوی داعش در میان اصلاح‌طلبان خود را لو داد
یک رسانه وابسته به دربار آل‌سعود از مقاله یک شبه‌اصلاح‌طلب در نکوهش حضور ایران در سوریه ذوق‌زده شد.
پایگاه اینترنتی العربیه که گرایش‌های علنی به صهیونیست‌ها دارد، نوشت: یدالله اسلامی (دبیرمجمع نمایندگان ادوار مجلس ایران - از احزاب اصلاح‌طلب)  حضور ایران را در سوریه به چالش می‌کشد. او در سایت انصاف‌نیوز به بشار اسد حمله می‌کند و مسئولیت جنگ را متوجه وی می‌کند. او می‌گوید آیا اگر ایران وارد نبرد سوریه نمی‌شد، جنگ با داعش به شهرهای ایران کشیده می‌شد؟
یادآور می‌شود نامبرده مدیر روزنامه توقیف شده فتح است که توسط تیم زنجیره‌ای مدیریت می‌شد. وی همچنین در فتنه و آشوب نیابتی سال 88 مدتی بازداشت شد.
یدالله اسلامی توضیح نداده که آیا ایران دخالتی در افغانستان داشت که طالبان (نسخه قدیمی‌تر داعش) 13 دیپلمات ایرانی را به شهادت رساندند؟ یا اینکه داعش اصلا چرا برای اشغال شمال عراق و شرق سوریه تشکیل شد؟ آیا مقامات اطلاعاتی و نظامی و امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی (حامیان فتنه سبز) بارها نگفته‌اند که راه‌اندازی و تقویت داعش صرفا برای ضربه زدن به اقتدار ایران بوده است؟ آیا شعور این مدعی دروغین اصلاح‌طلبی قد نمی‌دهد یا می‌داند و کتمان می‌کند که اصالتا اغلب اعضای گروهک تروریستی داعش سوری نیستند و به واسطه همکاری شبکه مالی سعودی با شبکه جاسوسی برخی کشورهای غربی، از طریق سربازگیری از کشورهای مختلف (غیرسوری) تشکیل شده است؟!  آیا او نمی‌داند داعش به محض تشکیل به سمت مرزهای ایران (و نه سوریه) هجوم آورد و صراحتا جنگ با ایران را از اهداف اصلی تشکیل خود عنوان کرد؟ چرا یک مدعی اصلاح‌طلبی باید به تطهیر جنایتکارترین گروه‌های تروریستی عالم بپردازد و حق را به جانب او بدهد؟ آیا سند روشن‌تر از این که منطق شورش جنبش (فتنه) سبز همسو با منطق تشکیل داعش است؟!

دروغ بزرگ غربگرایان درباره برجام و اسرائیل برملا شد
9 ماه پس از اجرای برجام،‌معاون صدراعظم آلمان در آستانه سفر به تهران به اشپیگل گفت «ایران تنها زمانی می‌تواند رابطه متعارف و دوستانه با آلمان داشته باشد که اسرائیل و حق بهای آن را به رسمیت بشناسد».
رجانیوز با انتشار این مطلب نوشت: این موضوع فقط اظهار نظر یک مقام اروپایی نیست که بشود به راحتی از کنار آن گذشت، بلکه در شرایطی که ایران تمام تعهدات خود را در عمل انجام داده و توان هسته‌ای خود را در بسیاری از حوزه‌ها تا مرز نابودی پیش برده، یک پیش شرط مهم از سوی آلمانی‌ها برای رونق تجارت با ایران مطرح می‌شود که البته این پیش‌شرط حرف جدیدی نیست زیرا همین مضمون را یک دهه قبل نیز آنگلا مرکل رئیس وقت حزب دموکرات مسیحی آلمان در تاریخ 7 اسفند 83 در خلال عقب‌نشینی‌های پی‌درپی حسن روحانی و تیم مذاکره کننده وقت، به او اعلام کرده بود، «اعتمادسازی بسیار مهم است. ایران فعالیت شدیدی در زمینه تولید موشک‌های میان برد دارد. به چه منظوری این کار انجام می‌شود؟ این موشک‌ها در ارتباط با سلاح‌های کشتار جمعی بسیار خطرناک شمرده می‌شوند. مهم این است که شما موجودیت اسرائیل را قبول ندارید.» (صفحه 422 کتاب امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای/ خاطرات هسته‌ای روحانی)
این موضوع، یعنی به رسمیت شناختن اسرائیل حرف اصلی است! کما اینکه پیش از همه اینها 12 آبان 78 رهبر انقلاب چنین فرمود: «در این سه، چهار سال اخیر، گاهی آمریکاییها در گوشه و کنار گفتند که ما مایلیم با ایران ارتباط داشته باشیم! سه، چهار سال است که گاهی این حرفها را می‌زنند. البته این که گفتن نداشت؛ معلوم است که می‌خواهند ارتباط داشته باشند؛ اما هدف آنها از این ارتباط چیست؟ این را پوشیده نگه می‌داشتند؛ تا این اواخر که یکی از دولتمردانشان- حالا دولتمردان که چه عرض کنم؛ طرف، خانم بود!- ساده‌لوحی به خرج داد و چیزی را که آنها نمی‌گفتند، او در کلماتش افشا کرد! گفت ما با ایران رابطه برقرار می‌کنیم؛ لیکن شرط این رابطه این است که ایران اول باید مسئله‌اش را با اسرائیل حل کند! بله؛ اصلاً قضیه همین است. این را همیشه ما می‌گفتیم، اما بعضی‌ها ملتفت نبودند! مسئله اصلی آمریکا در رابطه با هر کشوری و بخصوص در رابطه با ایران اسلامی- که امروز بلندترین پایگاه مبارزه با اسرائیل این جاست- همین مسئله است. صهیونیستها گردانندگان سیاست آمریکایند.»
تمام پازل برجام، FATF و... نیز همین نقطه را هدف قرار گرفته و تلاش آنها برای «استانداردسازی» رفتار ایران با نظم فعلی مطلوب غرب است و بزرگترین استاندارد آن نیز به رسمیت شناختن موجودیت اسرائیل است. در غیر این صورت پذیرش استانداردهای ریز و جزیی دیگر دردی را دوا نمی‌کند و با صدها برجام و قرارداد مشابه دیگر نیز مشکلی حل نمی‌شود!
یادآور می‌شود مطالبه به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی غرب پس از اجرای برجام، ‌در حالی است که طیف غربگرای حامی برجام با انتساب منتقدان به صهیونیست‌ها ادعا می‌کرد حساب آمریکا و غرب از اسرائیل جداست و منتقدان برجام با صهیونیست‌ها همنوا و همراه هستند. اما اکنون معلوم شده که صهیونیسم بین‌الملل بر کلیت سیاست غرب سیطره دارد و با رژیم‌هایی مانند آلمان و فرانسه و حتی دولت آمریکا مانند مستمره رفتار می‌کند. حضور سران غربی در مراسم دفن شیمون پرز آن هم با کلاه یهودی این واقعیت را بیشتر روشن می‌کند.

پس‌انداز خوب است آقای وزیر اما اول فکری به حال جیب مردم بکنید
یک روزنامه اصلاح طلب ادعای وزیر راه و شهرسازی درباره روش خانه‌‌دار کردن مردم را به چالش کشید.
روزنامه فرهیختگان نوشت: عباس آخوندی معتقد است که با اجرای سیاست‌های جدید در بخش مسکن از جمله صندوق پس‌انداز یکم، این بخش به صورت غیرتورمی از رکود خارج می‌شود زیرا متقاضیان به تدریج وارد بازار می‌شوند و خرید مسکن هم به صورت پس‌انداز صورت می‌گیرد. او که در همایش سیاست‌های توسعه مسکن صحبت می‌کرد با بیان اینکه مفهوم پس‌انداز در دولت نهم از بین رفت، می‌گوید که تا سال 83 تعداد پس‌اندازکنندگان در بخش مسکن به سه میلیون نفر می‌رسید که با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت قبل، سیستم برنامه‌ریزی و پس‌انداز در بخش مسکن با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد و اگرچه تقاضا برای خرید مسکن در شهرهای کشور رو به گسترش بود اما در دولت گذشته عرضه واحدهای مسکونی در خارج از شهرها صورت گرفت و بازار خصوصی مسکن در اختیار دولت قرار گرفت و یک مداخله عظیمی در این زمینه انجام شد.
این روزنامه می‌افزاید: در میان این اظهارات سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا روش «پس‌انداز» می‌تواند مردم را خانه‌دار کند و راه‌حلی برای درمان مشکل بخش مسکن باشد؟
محمدعلی پورشیرازی، عضو هیئت مدیره سندیکای شرکت‌های ساختمانی معتقد است پس‌انداز در شرایط فعلی نمی‌تواند جوابگو باشد. علت نیز از نگاه او این است که بین درآمد و هزینه‌ها فاصله زیادی ایجاد شده است و هر چقدر هم که مردم پس‌انداز داشته باشند، نمی‌تواند موثر واقع شود. او می‌گوید هرچند پس‌انداز سیاست خوبی برای خانه‌دار کردن مردم است اما مسئله مهم در این میان این است که در شرایطی که هزینه‌های سبد خانوار افزایش یافته اما درآمدها تغییر خاصی نداشته است، چطور می‌شود پس‌انداز کرد.
با این اظهارات هر چند روش پس‌انداز در بخش مسکن راهکار موثری است اما دولت از نگاه کارشناسان خود باید  فکری هم برای شکاف بین هزینه و درآمد خانوارها داشته باشد.

حذف‌ محترمانه عارف از نامزدی انتخابات 96
محمدرضا عارف در اقدامی رندانه از سوی پدرخوانده‌های جبهه اصلاحات در ریاست شورای موسوم به سیاستگذاری اصلاح‌طلبان ابقا شد.
پیش از این برخی زمزمه‌ها از سوی اصلاح‌طلبان درباره لزوم انحلال شورای مذکور یا گرفتن ریاست آن از عارف و واگذاری به پدرخوانده‌ها مطرح بود. اما آخرین تصمیم طیف تصمیم‌گیر اصلی آن بوده که شورای مذکور ابقا شود و عارف رئیس بماند. این در حالی است که تصمیم اصلی خارج از شورای مذکور اتخاذ می‌شود.
محمدرضا عارف پس از دور خوردن در انتخابات ریاست‌جمهوری 92، شاکی بود. او در انتخابات مجلس 94 به عنوان سرلیست ائتلاف امید به مجلس رفت اما در انتخابات ریاست مجلس از سوی طیفی موثر از اصلاح‌طلبان دور خورد. او پس از این اتفاقات احتمال نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 را رد نکرد و حتی گفت که فراکسیون امید در انتخابات 96 از نامزد اصلاح‌طلبان حمایت خواهد کرد. عارف حتی در ضیافت افطار روحانی حاضر نشد.
اکنون به نظر می‌رسد با سپردن ریاست شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، عملا و به شکل محترمانه و زیرکانه، فرصت نامزدی از وی سلب شده است؛ چرا که منطقا رئیس شورای سیاستگذاری نمی‌تواند شخصا نامزد هم باشد.

وعده 100 روزه کجا و نشستن به امید بیگانه کجا؟
وعده‌های 100 روز آقای روحانی درباره گشایش اقتصادی به جایی نرسیده و دولت همچنان امیدوار است این گشایش با چشمداشت به بیگانگان اتفاق بیفتد!
به گزارش شفاف، عمر دولت یازدهم رو به پایان است اما نگرانی خانواده‌ها برای آینده فرزندانشان در زمینه اشتغال پایان نیافته است؛ انگار همین دیروز بود که روحانی در اولین نشست خبری خود در بیست و هفتم خرداد در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید شما در سخنان انتخاباتی گفته بودید که جشن پیروزی را زمانی می‌گیریم که جوانان کشور شاغل شده باشند و بیکاری از کشور رخت بر بسته باشد و اکنون برنامه اقتصادی شما برای اشتغال جوان چیست،؛ گفت: «مشکلات را قدم به قدم رفع کنیم و امیدوارم شاهد آن باشیم که در همان سال اول اولین آثار این مسئله را ببینیم و هر روزی که رقم بیکاری تک رقمی شد جشن کوچکی خواهیم گرفت و وقتی به حد جهانی رسیدیم، جشن ملی خواهیم گرفت.»
هرچند افزایش آمار بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی واقعیتی است که مردم با گوشت و پوست خود پس از گذشت این سه سال حس کرده‌اند و در همین راستا سخنان وزیر کشور در هفته جاری در برنامه پایش نیز دلیل دیگری بر این مدعا شد که کشور از منظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارد؛ امری که شاید چندان برای دولتمردان مهم نیست و تلاشی برای رفع آن نمی‌کنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی با حضور خود در برنامه پایش آمار بیکاری در برخی شهرهای کشور را شصت درصد اعلام کرد و گفت: متوسط بیکاری در کشور از 14 درصد در سال 1391 به 11 درصد رسیده است اما در حال حاضر آمار بیکاری در برخی از شهرها شصت درصد است.
این آمار نگران کننده آن هم از زبان وزیر کشور نشان دهنده آن است که نه تنها وعده‌های صدروزه دولت یازدهم برای حل مشکلات اقتصادی محقق نشده است بلکه آمارها از این موضوع حکایت دارد که دولت هیچ گونه برنامه وطرحی در خصوص رونق اشتغال ندارد و در این سه سال نیز هیچ کاری جز توجیه کردن و ارائه آمارهای غیرواقعی در خصوص کاهش نرخ بیکاری انجام نداده است.
اکنون امیدها به نا امیدی پیوسته و کلید تدبیر و امید نیز نتوانست قفل اشتغال و بیکاری جوانان را باز کند و شاید قفل دیگری بر آن خورده باشد؛ چرا که یکی از مهمترین وعده‌های روحانی تک رقمی شدن نرخ بیکاری در کشور و افزایش اشتغال بود تا جایی که روحانی در شعارهای انتخاباتی خود شعار باز کردن قفل بیکاری با کلید طلایی را مطرح کرد. بدون اغراق می‌توان گفت دولت یازدهم به جای توجه به حل مشکلات اساسی اقتصادی کشور و توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب بر آن بارها تأکید کرده‌اند از همان ابتدا تمام توجه خود را بر مذاکره با غربی‌ها معطوف و از پیگیری جدی مشکلات کشور غفلت کردند تا آنجا که نوید حل همه مشکلات از بیکاری، رونق صنایع تا تأمین آب شرب را نیز به رفع تحریم‌ها گره زدند و حتی پس از آن نیز رشدبالای بیکاری را به رکود، تورم، عدم نقدینگی، کاهش قیمت نفت حاصل از دولت سابق مرتبط دانستند.
سخنان اخیر روحانی مبنی بر اینکه صنعت گردشگری یکی از راه‌های مهم برای اشتغالزایی جوانان است که برای رسیدن به آن باید به توسعه فناوری و جذب سرمایه بپردازیم نشان دهنده آن است که رئیس جمهور دولت یازدهم هنوز در پی آن است تا با جذب سرمایه خارجی بتواند اشتغال جوانان کشورمان را بهبود سازد امری که اگر قرار بود در این زمینه تغییری صورت گیرد، باید ثمرات آن را مشاهده می‌کردیم؛ هر چند این سخن رئیس جمهور سخن تازه‌ای نیست و در نشست خبری خود پس از سفرش به فرانسه نیز اعلام کرد: «در نشست مطبوعاتی که با رئیس جمهور فرانسه داشتم، آقای اولاند درباره سرمایه‌گذاری‌ها در ایران گفت که یکی از اهداف آن برای کار با ایران، ایجاد اشتغال برای جوانان ایرانی است بنابراین اشتغال امر بسیار مهمی است که یکی از اهداف بزرگ دولت یازدهم محسوب می‌شود.»
واضح است که وقتی مجریان کشور به دنبال آن باشند تا بیگانه برای اشتغال جوانان فکری کند، نتیجه جز شصت درصد بیکاری در شهرهای کشور مشاهده نخواهد شد.  
 
 
 خراسان

برنامه جدید دولت برای اطلاع  از خارجیان ممنوع الورود
با توجه به این که براساس قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار، مقرر شده ظرفیت های روابط خارجی و نمایندگی ‌های سیاسی کشور در خارج در خدمت تولیدکنندگان داخلی و سرمایه‌ گذاران در ایران قرار بگیرد و در عین حال، با عنایت به اهمیت رصد ورود و خروج اشخاص و هیئت های خارجی به کشورمان، یک مسئول مهم کابینه با ارسال نامه ای به مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری، از آن ها خواسته است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی، برای ایجاد پایگاه اطلاعاتی و اخذ فهرست به روز خارجیان ممنوع الورود از نهادهای مربوطه اقدام شود که این موضوع مورد موافقت قرار گرفته است.


کارنامه ضعیف ضد دامپینگ دستگاه های اجرایی
بر اساس گزارش یک مقام مسئول به هیئت دولت، اعلام شده است که به رغم آن که مطابق ماده 104 قانون برنامه پنجم توسعه، دولت باید تدابیر و اقدام‌ های مؤثر حفاظتی، جبرانی و ضد قیمت ‌شکنی (ضد دامپینگ) را در مواردی که کالایی با شرایط غیر متعارف و با امتیاز قابل توجه به کشور وارد می ‌شود، اعمال کند، به دلایل مختلفی چون درج نکردن عنوان بندی و شفافیت لازم و نیز فقدان جزئیات ضروری، این دستور مهم در مرحله اجرا توفیقی نداشته است.

 
آرمان
 

ورود پیکر ۷۸ شهید از مرز شلمچه

پیکر گلگون کفن ۷۸شهید دوران هشت سال دفاع وحماسه صبح دیروز از مرز بین‌المللی شلمچه وارد میهن اسلامی شد. مسئول کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این شهدا مربوط به عملیاتهای والفجر یک، خیبر، والفجر ۸ ، ایزایی و کربلای ۴ هستند که در مناطق عملیاتی زبیدات، شرق دجله، مجنون، ام الرصاص و غرب اروندرود به شهادت رسیدند. سردار باقرزاده افزود: از این تعداد پیکر ۲۰ شهید شناسایی شده است.

 

دیدار چند استاندار باروحانی

استانداران فارس و سیستان و بلوچستان در دیدارهای جداگانه با رئیس جمهور، گزارشی از آخرین وضعیت استان و اقدامات انجام شده در راستای عملیاتی کردن مصوبات سفر دولت به این استانها ارائه کردند. سید محمدعلی افشانی و علی اوسط هاشمی استانداران فارس و سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در دیدارهای جداگانه با حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان، گزارشی از آخرین وضعیت استان و اقدامات انجام شده در راستای اجرایی و عملیاتی کردن مصوبات سفر دولت به این استان ها ارائه کردند. رئیس‌جمهور در این دیدارها با اشاره به اختصاص اعتبارات لازم برای اتمام طرح‌های دولت یازدهم در بخش‌های عمرانی، اقتصادی، سرمایه گذاری، بهداشتی و درمانی و همچنین سایر زمینه‌ها، بر ضرورت عمل به وعده‌ها و اتمام طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اجرایی و عملیاتی شدن مصوبات سفرهای استانی کاروان تدبیر و امید به این استان ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

 

درگیری سپاه با تروریست‌ها در مرزهای کرمانشاه

فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی و هلاکت ۱۲ تن از اشرار مسلح خبر داد. سردار محمد پاکپور با اعلام درگیری دیروز رزمندگان قرارگاه نجف در منطقه مرزی استان کرمانشاه، گفت: هوشیاری رزمندگان نیروی زمینی سپاه و نیروهای بومی منطقه یک تیم از اشرار وابسته به ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی تحت حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی که امروز قصد رخنه به داخل خاک میهن اسلامی برای ایجاد ناامنی را داشتند توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی قرارگاه نجف شناسایی شدند. وی افزود: پس از گرفتار شدن اشرار و ترویست‌ها در تور رزمندگان اسلام طی یک درگیری شدید، این تیم به طور کامل منهدم و ۱۲ عضو آن به هلاکت رسیدند. سردار پاکپور با تحسین اقدام قاطع و به موقع رزمندگان سپاه اسلام و همکاری نیروهای بومی در این عملیات گفت: در این عملیات تعداد ۳ تن از رزمندگان اسلام مجروح و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات از تروریست‌ها از اشرار مسلح به‌دست آمد.

 

نهایی شدن گزارش۶ماه دوم برجام

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تکمیل و نهایی شدن گزارش شش ماهه اجرای برجام تا یکشنبه هفته آینده خبر داد. سید حسین نقوی حسینی با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از تأسیسات هسته‌ای فردو و اراک و گفت‌وگوهای انجام شده با کارشناسان دستگاه‌های مرتبط با اجرای برجام توسط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: با جمع‌بندی این اطلاعات، گزارش ۶ماهه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک حداکثر تا یکشنبه هفته آینده آماده می‌شود. وی تصریح کرد: ممکن است تا آن روز بازدیدی از UCF اصفهان نداشته باشیم، چرا که گزارش‌های لازم از این بخش را هم گرفته‌ایم.

 

آغاز مانور دریایی عربستان در تنگه هرمز

عربستان مانوری دریایی را در دریای عمان، تنگه هرمز و خلیج فارس آغاز کرد. در این مانور واحدهایی از نیروی دریایی پادشاهی از ناوگان شرقی مشارکت دارند که شامل کشتی‌های پادشاهی، قایق‌های تند رو، هواپیماهای نیروی دریایی، تفنگداران دریایی و نیروهای اطلاعات دریایی عربستان می‌شوند. ماجد القحطانی فرمانده این مانور اعلام کرد که مانور «سپر‌خلیج» از بزرگ‌ترین مانورهایی است که عربستان در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز انجام می‌دهد. وی افزود که این مانور شامل تمامی عملیات‌های دریایی می‌شود که در برگیرنده نبرد هوایی، سطحی و زیر سطحی، جنگ الکترونیک، مین روبی، پیاده کردن تفنگ داران در ساحل و تیراندازی با گلوله جنگی است.

 

میزان فروش آب سنگین به آمریکا و روسیه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تا کنون به دو کشور آمریکا و روسیه آب سنگین فروخته‌ایم وپول آن را هم دریافت کرده ایم میزان فروش آن را نیز اعلام کرد. مجتبی ذوالنوری گفت: تاکنون ۳۲ تن آب سنگین به آمریکا و ۲۸ تن به روسیه فروخته شده است. وی تصریح کرد: تاکنون بدون پرداخت پول به هیچ کشوری آب سنگین نفروخته ایم و تا این لحظه فقط به آمریکا و روسیه آب سنگین فروخته ایم. ذوالنوری با بیان اینکه فروش‌ آب سنگین در انحصار چند کشور بیشتر نبود اظهار داشت: با این وضعیت جدید ما هم به جمع فروشندگان آب سنگین پیوسته‌ایم. وی خاطر نشان کرد: تاکنون فقط دوکشور آمریکا و روسیه از ما درخواست آب سنگین داشته‌اند ولی باید بازاریابی شود و ایران به عنوان تولید کننده و فروشنده آب سنگین در دنیا مطرح شود. ذوالنور تصریح کرد: ما آب سنگین را کمتر از قیمت جهانی فروخته ایم و تفاوت قیمت برای ما مهم نبوده است.

 

احمدي‌نژادي‌ها به روحاني راي دهند

«احمدي‌نژادي‌ها به روحاني راي دهند!» اين جمله را عباس سليمي نمين كه بيش از هر جايگاهي خود را به عنوان تاریخ نویس معرفي كرده، چنين سخن گفته است. او هيچگاه ارتباط نزديكي به رئيس دولت سابق نداشت وی زماني كه عنوان كرد احمدي‌نژادي‌ها به روحاني راي دهند، مولفه‌هايي را در ذهن داشت به نحوي كه گفته بود:« آقاي احمدي‌نژاد طرفداراني دارد كه منتظر بودند تا رأي سوم را هم به او بدهند و سه باره رئيس‌جمهورش كنند. اينكه رأي‌هاي احمدي‌نژاد به كدام سمت برود، بستگي به نوع كارهايي دارد كه در ماه‌هاي منتهي به انتخابات از خود نشان خواهد داد و اينكه او چه هدف‌هايي را براي خود در نظر خواهد گرفت. البته با توجه به اينكه در سال ۹۲ «رحيم مشايي» به «روحاني» رأي داد، مي‌توان اين تصور را داشت كه در انتخابات بعدي هم چه رويكردي از خود نشان خواهند داد.»

 
ایران
 
نظر دیوان عالی درباره پرونده مطهری

وکیل ‌مدافع علی مطهری از اعلام نظر قضات دیوان عالی کشور درباره بخش نظامی در پرونده حادثه دانشگاه شیراز خبر داد. مصطفی ترک‌همدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: پس از آنکه دادسرای نظامی شیراز خود را صالح رسیدگی به پرونده متهمان آمران حمله به علی مطهری ندانست، این پرونده برای رسیدگی به دادسرای انقلاب شیراز فرستاده شد و دادسرای عمومی و انقلاب شیراز نیز با توجه به اینکه هویت تمامی متهمان نظامی بود، خود را شایسته به رسیدگی ندانست و پرونده را برای تعیین تکلیف به دیوان عالی کشور فرستاد. وی افزود: این پرونده در شعبه یازدهم دیوان عالی کشور مطرح بود که روز گذشته قضات دیوان عالی نظرشان را اعلام کردند. نظر قضات این دیوان به صالح دانستن دادسرای نظامی شیراز در رسیدگی به پرونده حمله به علی مطهری است؛ زیرا متهمان این پرونده، همگی نظامی بودند.


شکایت جیسون رضاییان علیه ایران

خبرنگار روزنامه واشنگتن پست که چندی پیش در ایران آزاد شد، در دادگاه‌های فدرال امریکا علیه کشورمان شکایت کرده است. به گزارش ایسنا، جیسون رضاییان با ادعای آزار جسمی و روحی در دوران محکومیتش در زندان علیه ایران به دادگاه فدرال امریکا شکایت کرد. رضاییان مدعی شده است که بازداشت او برای تأثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای تهران با گروه 1+5 بوده است. رضاییان ۴۰ ساله که تابعیت ایرانی- امریکایی دارد به اتهام جاسوسی تیرماه 93 بازداشت و بعد از  ۱۸ ماه آزاد شد. او همزمان با اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 به همراه نصرت‌الله خسروی رودسری، امیر میرزایی حکمتی و سعید عابدینی که همگی تابعیت ایرانی- امریکایی داشتند، از زندان آزاد شدند. امریکا نیز در ازا، ۷ ایرانی را از زندان‌های خود آزاد و اتهامات علیه چند ایرانی دیگر را لغو کرد.



اجاره ساختمان دونالد ترامپ توسط یک بانک ایرانی

کنسرسیوم بین‌المللی روزنامه‌نگاران تحقیقی ICIJ که چندی پیش با انتشار گزارشی جنجالی در مورد فسادهای مالیاتی رهبران بزرگ دنیا به واسطه مؤسسه موساک فونسکا بر سر زبان‌ها افتاد، اخیراً گزارشی منتشر کرده است که نشان دهنده یک رابطه تجاری و مالی میان بانک ملی ایران و دونالد ترامپ است.  به گزارش «تابناک»، بر اساس این گزارش، از سال 1998 تا 2003 دونالد ترامپ اقدام به اجاره دادن یک دفتر کار در ساختمان General Motors در منهتن نیویورک به بانک ملی ایران کرده است. این رابطه تجاری بین بانک ملی و مؤسسه املاک و مستغلات دونالد ترامپ برای بیش از 4 سال ادامه داشته است. اجاره این دفتر کاری با مساحت  740 مترمربع، سالیانه نیم میلیون دلار بوده است.
 
 
جمهوری اسلامی
 
درس تروریسم بودن مقاومت فلسطین در کتابهای مدارس عربستان!
 
* با اینکه کتاب‌های درسی عربستان سعودی، مقاومت فلسطین را تروریسم می‌داند، وزارت آموزش و پرورش این کشور از پذیرش مسئولیت درباره کتابی که مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست را "عملیات تروریستی" دانسته، خودداری می‌کند! به گزارش العالم، این وزارت، وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی را مسئول دانسته و می‌گوید این کتاب در مدارس خصوصی "عالمیه" در کشور تدریس شده و ربطی به وزارت آموزش و پرورش ندارد. مدارس العالمیه زیرنظر کمیته‌ای متشکل از طرف‌های دولتی است که بر شیوه‌های آموزشی، صدور مجوز تحصیلی و هزینه‌های تحصیل در این مدارس نظارت دارد، با این حال این مدرسه کتاب مزبور را برای مدت زمانی تدریس نمود که خانواده‌های دانش آموزان به آن اعتراض کردند.
 
تعطیلی مقام امام‌حسین در قاهره در تاسوعا و عاشورا!

* وزارت اوقاف مصر می‌گوید در مسجد راس‌الحسین قاهره امسال هم مراسم تاسوعا و عاشورا برگزار نخواهد شد. بعد از آنکه یکی از سلفی‌های مصر شیعیان را به جلوگیری از برگزاری مراسم عاشورای حسینی تهدید کرد، وزارت اوقاف این کشور اعلام کرد مقام امام حسین(ع) روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهد بود. وبگاه خبری «الیوم السابع»، این اقدام وزارت اوقاف بعد از آن صورت گرفت که «ولیداسماعیل» یکی از مبلغان سلفی تهدید کرده است با نشر تفکر شیعی مقابله خواهد کرد. وی تاکید کرده است که روز عاشورا در مسجد امام حسین(ع) در قاهره حضور خواهد داشت و از بزرگداشت این روز و انجام مراسم مربوط به آن توسط شیعیان جلوگیری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    عارف پیشرفت کرده قبلا میومد بعدا می انصرافوندنش حالا کلا قبل از اومدن حذفش میکنن!
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    0 0
    مرگ بر آل سعود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس