کد خبر 626586
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت:‌ سرشماری نفوس و مسکن از 3 تا 24 مهرماه به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، نعمت الله ترکی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از سال 90 سرشماری نفوس و مسکن هر 5 سال یک بار شده است گفت: این سرشماری از سوم مهر ماه آغاز می شود.

وی افزود: این سرشماری در دو مرحله اینترنتی و حضوری انجام می‌شود و با توجه به اینکه تهرانی‌ها 90 درصد دسترسی به اینترنت دارند استقبال از سرشماری اینترنتی بیشتر خواهد بود که این تاریخ از 3 تا 24 مهر ماه خواهد بود.

ترکی اظهار داشت: از 25 مهر تا 25 آبان ماه سرشماری حضوری انجام می‌شود و ماموران آمارگیر با تب لت آمارگیری خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران گفت: 6369 نفر مسئولیت آمارگیری تهران را برعهده دارند که 5172 نفر از آنها آمارگیران هستند و مسئولیت آمارگیری در شهرستانها برعهده فرمانداران است.

ترکی گفت: کل بودجه در نظر گرفته شده برعهده مرکز آمار است که تهران 380 میلیون تومان برای تامین تجهیزات تامین کرده است. ماموران سرشماری لباس فرم و کارت شناسایی ویژه ای دارند که اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران در ادامه در مورد سرمایه گذاران خارجی در تهران گفت: چین سرمایه گذار تصفیه خانه و مترو و قطار شهری تهران شده و در سایر بخش‌ها هم 78 کشور جهان در تهران حضور پیدا کردند و ما هم استقبال کردیم. آنها به دنبال فروش تکنولوژی بودند که قبول نکردیم و تنها 24 کشور انتخاب شدند چون نیازهای ما را تامین می‌کنند. بعنوان مثال کشور پرتغال برای بهداشت و درمان وارد شد و 2 تفاهم نامه نهایی شده است. کشور ایتالیا هم در بخش سلامت وارد شده و تا امروز 2 میلیارد دلار کار آغاز شده است.

ترکی گفت: ستاد و سایت جذب سرمایه گذاری در تهران فعالیت خود را با پتانسیل بالا آغاز کرده و مشوق‌های خوبی هم برای جذب سرمایه گذاران خارجی اعلام شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تهران از ایجاد پایانه صادرات گل و گیاه و محصولات کشاورزی استان تهران تا دهه فجر در پیشوا و پاکدشت خبرداد و گفت: ایجاد شهرک تولیدات گلخانه‌ای بخش دیگری از برنامه‌های تهران است که تاکنون 200 هکتار از بخش سنتی به گلخانه‌ای تبدیل شده است. همچنین در بخش صنعت و معدن بالای 3 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که موجب اشتغال زایی جوانان شده است.

ترکی ساماندهی صنوف را دستور کار تهران عنوان کرد و گفت: زمین را معرفی کردیم تا به زودی شهرک تولید پوشاک در اسلامشهر یا بهارستان ایجاد شود.

وی گفت: باید سالانه 120 هزار فرصت شغلی در تهران ایجاد شود و از سال 92 تا 94 حدود 480 هزار شغل ایجاد شده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس