کد خبر 626425
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹

یک روزنامه لبنانی از احتمال دیدار قریب‌الوقوع روسای جمهور سوریه و ترکیه در مسکو طی اواخر ماه جاری میلادی خبر داده است.

 به گزارش مشرق، در حالی‌که اظهارات متعددی از جانب مقام‌های ارشد دولت آنکارا درخصوص روابط با سوریه و عادی‌سازی روابط با آن مطرح می‌شود، روزنامه لبنانی «السفیر» نیز با مطرح کردن دیدار قریب‌الوقوع بین «بشار اسد» و «رجب طیب اردوغان» روسای جمهوری سوریه و ترکیه، احتمال آشتی طرفین را تقویت کرده است.

براین اساس، السفیر در مقاله‌ای به قلم «محمد بلوط» از دیدار قریب‌الوقوع بشار اسد و رجب طیب اردوغان با وساطت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در اواخر ماه جاری (سپتامبر)، خبر داد.

محمد بلوط در مقاله خود تحت عنوان «پوتین، اسد و اردوغان را گرد هم می‌آورد؟»، نوشت: از زمان سفر اردوغان به «سن پترزبورگ» در نهم آگوست، مقدمه‌چینی‌ها برای دیداری سه‌جانبه آغاز شده است.

نویسنده این مقاله این دیدار احتمالی را به سفر رسمی «علی مملوک» رئیس امنیت ملی سوریه به مسکو، که در حال انجام هست، ربط داده و به نقل از منابع دیپلماتیک روسی و غربی ناشناس تأکید کرده است احتمال می‌رود مملوک موعد دیدار بین اسد و اردوغان را طی سه‌شنبه آینده اعلام کند.

نویسنده مقاله اضافه کرد: برنامه این دیدار پس از سفر «هاکان فیدان» رئیس اطلاعات ترکیه به دمشق در نیمه ماه جاری  قطعی خواهد شد.

این در حالی است که منابع رسمی، تاکنون از سفر هاکان فیدان به دمشق خبر نداده‌اند و همچنین درباره تصمیم اسد و اردوغان به دیداری دوجانبه گزارشی منتشر نکرده‌اند.

از سویی دیگر، منابع روسی، سوری و ترک هم از تلاش برای آماده‌سازی زمینه چنین دیداری در مسکو اظهارنظر یا اطلاعاتی مطرح نکرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    خیلی دوس داشتم این دیدار تو تهران یا تبریز انجام بشه همه کارارو ما حلش میکنیم بعد به اسم روسیه تموم میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس