امیر اسماعیلی گفت: در بحث اس 300 كه موفق نشديم اين را به كشور وارد كنيم اصلا نگران نيستيم، چون سامانه‌اي بهتر با قابليت بسيار بالاتر با همكاري مراكز دانشگاهي و صنعتمان و توان علمي داخل قرارگاه توانسته‌ايم طراحي كنيم كه روند ساخت آن به نقاط مثبتي رسيده است.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از ایسنا، امير فرزاد اسماعيلي اظهار كرد: ما در شرف اولين سالروز قرارگاه پدافند هوايي هستيم كه دهم شهريور است و علت اين نامگذاري هم در حقيقت دستور تاريخي فرماندهي معظم كل قوا مبني بر تفكيك بخش پدافند از آفند نيروي هوايي مي‌باشد.

وي درباره "علت تفكيك" پدافند هوايي از بخش "آفند" نيروي هوايي گفت: علت تفكيك هم در حقيقت تقويت بخش دفاعي كشور است كه بتواند از همه پتانسيل‌ها، سامانه‌ها و تجهيزات دفاعي كشور اعم از سامانه‌هايي كه در سپاه هست و سامانه‌هاي دفاعي نيروي زميني و نيروي هوايي - در بخش هواپيماهاي طرح پدافندي - نيروي دريايي - در بخش ديده‌باني دريايي - و بسيج كه همان طرح بصيرت يا ديده‌باني شبكه يكپارچه و منسجم دفاع هوايي است استفاده كند.

اسماعيلي درباره تجليل از پيشكسوتان گفت: معتقديم پيشكسوتان و خانواده‌هاي آن‌ها حاميان قرارگاه پدافند هوايي و تنها كساني هستند كه مي‌توانند خاطرات دوران دفاع مقدس در بخش پدافند را زنده نگه دارند و از بيرون گود به داخل گود پدافند هوايي كمك فكري و عملي و فيزيكي برسانند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) ادامه داد: قرارگاه پدافند هوايي هم با اين كه شاكله‌اش جوان است اما به تجربه‌ پير و پيشكسوتان احترام مي‌گذارد و الا محكوم به شكست است.

وي درباره‌ استراتژي دفاعي در اين قرارگاه گفت: در دفاع هوايي بعد از آموزش درست و صحيح و تربيت نيروي انساني متعهد و متخصص به يكپارچگي شبكه‌ پدافند هوايي فكر مي‌كنيم كه بر همين اساس بايد زمينه فرهنگ سازي و يكسوكنندگي‌ درست و صحيح در همه نيروها ايجاد كند چون هر كدام از نيروها با فرهنگ خود در زمينه دفاعي فعاليت مي‌كنند و تعامل بين اين نيروها ايجاد نمي‌شود مگر اين كه ما درك صحيحي از همديگر داشته باشيم و الحمدالله اين اتفاق افتاده و ما به نقطه نظرات خوبي رسيده‌ايم.

اسماعيلي به داشتن تجهيزات در دفاع هوايي تاكيد كرد و گفت: نكته‌ دوم داشتن تجهيزات پا به كار است يك سري سامانه و تجهيزات را ما از قبل داشتيم كه بهينه سازي شده و تغيير و تحول پيدا كرده و تبديل به سامانه‌اي جديد شده است، مثل اس - 200 يا مثل اسكاي گارد بهينه يا سامانه راداري اف - بي - اس 100 يا اي - دي اس 4. همه اين‌ها تنها اسمي از سامانه قديم دارند خود سامانه با دانشي كه در داخل قرارگاه و صنايع و مراكز دانشگاهي بوده است، متحول و بهينه شده است.

وي بر سياست تهيه سامانه‌هاي جديد به عنوان بخش توليد نيز تاكيد كرد و گفت: ما اعتقادي به خريد نداريم قرارگاه پدافند هوايي اصلا قائل به اين نيست كه در كوچكترين و يا استراتژيك‌ترين سامانه‌ها به خريد از خارج فكر كند ما اصلا از تحريم‌ها استقبال مي‌كنيم چون با همين تحريم توليد علم شده است و مراكز دانشگاهي ما به حدي فعال شده‌اند كه ديگر فرار مغزها را نمي‌بينيم ما هر چه اعتبارات داريم در دانشگاه‌هاي خود هزينه مي‌كنيم در اين زمينه هم به جاهاي خوبي رسيده‌ايم.

اسماعيلي با بيان اين‌كه « در سامانه‌هاي دفاع هوايي و بخش دوربرد در حقيقت به برد بيشتر در دفاع عمق فكر كرده‌ايم و پدافند هوايي هر چه دفاع در عمق را افزايش دهد موفق‌تر است» گفت: يعني پدافند هوايي بايد بتواند دشمن را زودتر كشف و عليه آن اقدام كند كه ما اين كار را كرده‌ايم و در بخش كشف در سالروز دفاع پدافند هوايي اين خبر را صد در صد اعلام مي‌كنم كه دل مردم شاد شود، در بحث سامانه‌هاي كشف به نقاط خوبي بالاي هشتاد درصد رسيده‌ايم كه اعلام مي‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبياء (ص) عنوان كرد: در بحث درگيري و ره‌گيري هوايي علاوه بر اين كه هواپيماهاي طرح پدافندي ما توسط نهاجا بهينه شده است از سامانه‌هاي دفاعي نويني كه در بستر سپاه هست هم استفاده كرده‌ايم. سامانه اس 200 خودمان را هم بهينه كرده‌ايم كه در همين روزها اسمش را هم عوض مي‌كنيم، چون فكر مي‌كنيم ديگر آن اس 200 سابق نيست و بهينه سازي شده است. در بحث اس 300 كه موفق نشديم اين را به كشور وارد كنيم اصلا نگران نيستيم، چون سامانه‌اي بهتر با قابليت بسيار بالاتر با همكاري مراكز دانشگاهي و صنعتمان و توان علمي داخل قرارگاه توانسته‌ايم طراحي كنيم كه روند ساخت آن به نقاط مثبتي رسيده است.

وي ادامه داد: اين نويد را هم مي‌دهم كه اين سامانه جديد به فضل پروردگار به شبكه يكپارچه‌ ما اضافه مي‌شود، ضمن اين‌كه سامانه‌هاي ارتفاع متوسط ما كه همان سامانه‌هاي هاگ است تقريبا در ارتفاع متوسط و بالاتر عملكرد خود را نشان مي‌دهد.

اسماعيلي تصريح كرد: سامانه مرصاد ما ديگر همان هاگ قبلي نيست هم موشك آن عوض شده هم رادار آن تغيير كرده است كه دو برابر كشف را دارد و ديگر همان هاگ نيست كه ارتفاع متوسط را پوشش مي‌دهد بلكه بالاتر از ارتفاع متوسط را نيز پوشش مي‌دهد. ضمن اين‌كه تدبيري كه در قرارگاه پدافند هوايي شده تدبير لايه‌هاي پنهان و غافلگير كننده است و توصيه مي‌كنيم كه هيچ كشور فرامنطقه‌اي اين لايه‌هاي پنهان را هيچ گاه امتحان نكند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس