افراط‌گرايي‌هاي وهابيون و بي بندوباري ليبرال‌هاي سلفي حاكم بر عربستان، معجون تلخي از شيوع فحشا، بي حجابي و همجنس‌گرايي در اين كشور پديد آورده كه شعائر اسلام را زير سؤال مي‌برد.

 به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، كشمكش‌هاي جريان افراطي وهابيت و ليبرال‌هاي حاكم بر عربستان سعودي و افكار مربوط به هر يك از اين جريانات كه بخشي از پازل قدرت در عربستان را در اختيار دارند، باعث شده است كه تناقض‌ها و ابهامات زيادي در بسياري از جنبه‌هاي زندگي اجتماعي و فعاليت‌هاي اسلامي در عربستان ايجاد شود.
يكي از اين موارد، مشكل حجاب‌ستيزي در عربستان سعودي است كه همواره عرصه افراط و تفريط‌هاي مخرب كارگزاران وهابيت در عربستان و جريان ليبرال در خاندان حاكم بوده است.
 
راز افراط و تفريط در مسأله حجاب در عربستان
هيئت امر به معروف و نهي از منكر عربستان، سازماني متشكل از وهابيون افراطي و علماي سلفي سعودي است كه از قدرت بالايي در اين كشور بويژه در شهرهاي مذهبي برخوردار است. اين هيئت، مجري اصلي سياست‌هاي افراط گرايانه سعودي در زمينه حجاب زنان در عربستان است. هيئت امر به معروف و نهي از منکر که نام مقدس يکي از مباني مهم دين اسلام را يدک مي کشد، بنا به دلايل مذهبي و سياسي، كنترل فضاي فرهنگي شهرهاي مدينه و مكه را بر عهده دارد و حجاب در اين شهرها را بر اساس رويكردهاي خاص خود تعريف مي‌كند.
ملك "عبدالله بن عبدالعزيز" شاه سعودي، در حال حاضر رياست جريان چپ‌گراي ليبرال را در آل سعود در اختيار دارد. اين جريان كه معمولاً اهميت چنداني به مسائل ديني نمي دهد، اعتقاد دارد كه حجاب نه يك تكليف ديني، بلكه مسؤوليتي عرفي و اجتماعي است كه جامعه بر عهده مردم قرار داده است. مظاهر فسق و فجور و تجاهر به شرب خمر در ميان مقامات ارشد سعودي از جمله شاه عربستان و دست دادن وي با زنان نامحرم در برخي مراسم ها، ناشي از اين رويكرد است.
به رغم حاكميت اين جريان در عربستان، عبدالله آزادي عمل كافي در اجراي ايده‌هاي خود در زمينه سياست‌هاي فرهنگي را ندارد و نمي‌تواند از زير نفوذ هيئت امر به معروف به نهي از منكر رها شود.
تناقض‌ها و افراط و تفريط‌هاي موجود در زمينه حجاب گاهي در محافل افراطي وهابي نيز رسوخ مي‌كند؛ به عنوان مثال در حالي كه "عبدالرحمن البراك" يكي از مفتيان سعودي در فتوايي افراطي، بي‌حجابي زنان در مقابل يكديگر و بدون حضور مردان را نيز حرام مي‌داند.
"احمد بن قاسم الغامدي" مفتي جوان اهل سنت که سمت‌هاي مهمي در اداره كل امر به معروف و نهي از منكر نيز دارد، بتازگي فتواي عجيبي درباره حجاب صادر كرده و مدعي شده كه آيه وجوب حجاب صرفاً براي حفظ شان زنان پيامبر نازل شده و عموم مسلمانان را شامل نمي‌شود.
در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه، نوع حجاب عمومی خانم‌ها پوششی است که بر اساس آن، زنان حتي بايد دست‌ها و صورت خود را نيز بپوشانند و تنها چشم‌هاي آنها براي ديدن اطراف باز خواهد بود. فضاي عمومي و فرهنگي شهرهاي مكه و مدينه به اين صورت است و همين فضاست كه برخي زائران ايراني را به اين گمان باطل مي‌رساند كه حاكميت عربستان سعودي نسبت به رعايت اصول مربوط به حجاب موفق بوده است و اين درست همان اشتباهي است که برخي درباره نمازهاي جماعت در اين کشور که منحصر به رعايت ظواهر است، مرتکب مي‌شوند.
اما روي ديگر سكه حجاب در ديگر شهرهاي عربستان غير از دو شهر مذهبي اين كشور نمود بيشتري به خود گرفته است. جريان افراطي ديني با وجود قدرت بلامنازع خود، توجه زيادي به حجاب در شهرهاي ديگر نمي‌كند و اين جريان ليبرال حاكم است كه فضاي فرهنگي اين شهرها را مطابق ميل خود پيش مي‌برد، فساد و فحشا در شهرهاي مذهبي كه زير پوسته سنگين نظارت هيئت مذكور قرار گرفته بود، در ديگر شهرهاي سعودي به امري علني تبديل شده و اين روند در ابعاد مختلف زندگي در اين كشور قابل رؤيت است.
 
اينجا عربستان است؟
بر خلاف فضاي سنگين مكه و مدينه، در ساير شهرهاي عربستان مقوله حجاب رنگ ديگري به خود مي‌گيرد، در محل‌‌هاي كاري و تفريحي شهرهاي ديگر نظير رياض و سواحل تفريحي جده فضاي فرهنگي به صورتي ترسيم شده كه بيننده در نگاه اول از مشاهده چنين تصاويري در عربستان سعودي شوكه مي‌شود، بويژه اگر اين بيننده زائري باشد كه تنها شهرهاي مذهبي مانند مكه و مدينه را مي‌بيند و اوضاع آن را به تمام شهرهاي اين كشور تعميم مي‌دهد.
 
بي‌حجابي و هرج و مرج جنسي
شهرها و اماكن تفريحي در عربستان مانند رياض و جده از مناطقي هستند كه ميزان فساد و بي‌حجابي در آنها در حد بي‌سابقه‌اي افزايش يافته است. براي روشن شدن ابعاد اين فساد تنها به ذكر يكي از اماكن تفريحي درشهر جده مي‌پردازيم.
منطقه "درة العرس" تفرجگاهي ساحلي است كه با عبور از حجاب افراطي مد نظر مفتيان وهابي، به اوج بي بندوباري و هرج و مرج جنسي رسيده است. در اين منطقه كه تحت تدابير شديد قرار دارد، از گرفتن تصاوير مربوط به تفريحات ناسالمي كه در آن وجود دارد ممانعت مي‌شود اما چندي پيش، انتشار برخي تصاوير از داخل اين مجتمع تفريحي، عمق رسوايي خاندان سعودي در برداشت چندگانه از مفاهيم ديني را نشان داد. اختلاط دختر و پسر،‌ اسكي روي آب زنان، اختلاط شهروندان سعودي با گردشگران فاسدالاخلاق بيگانه، شرب خمر و بي حجابي از جمله مظاهر ناهنجاري هاي اخلاقي و دين ستيزي در منطقه درة العرس است.
 
روتانا؛ نماد فساد و فحشاء در عربستان
آنچه مي خوانيد گزارشي از خبرنگار خبرگزاري آمريكايي آسوشيتدپرس در مورد كمپاني بين‌المللي "روتانا" متعلق به خاندان حاكم سعودي است:
 
وارد یک شرکت خصوصی می‌شوم، خانم‌هایی با آرایش، کفش‌های پاشنه بلند، کت و دامن و چهره‌هایی که سعی می‌کنند آن را با جذابیت بیشتر به نمایش بگذارند دوشادوش مردان در حال کار کردن هستند، اما اینجا نیویورک یا لندن نیست؛ اینجا شرکت "روتانا" در ریاض است. پایتخت عربستان سعودی يعني همان جایی که حجاب سختگیرانه‌ای برای زنان اعمال می‌شود و تنها چیزی که زنان می‌توانند به نمایش بگذارند، چشمان شان است.
در کشوری که زنان حق رانندگی ندارند و نمی‌توانند تنها به خرید و يا حتي بيمارستان بروند، وجود چنین شرکتي عجیب است. در برخي از اين شركت‌ها با اينكه اجازه وليّ زن براي كار، ضروري است اما هيچ محدوديتي در زمينه رعايت حجاب و حريم روابط زن و مرد وجود ندارد.
 
تنها در زمان خروج از اين محيط‌هاست كه زنان به اين فكر مي‌افتند كه بايد ظاهر خود را بر اساس فرهنگ عمومي عربستان متناسب كنند.
شركت چند رسانه‌اي "روتانا" متعلق به "وليد بن طلال بن عبدالعزيز" شاهزاده ثروتمند سعودي است كه ثروتمندترين فرد در عربستان و يكي از 10 ثروتمند برتر جهان است.

او علاوه بر كمپاني روتانا -كه عمده فعاليت آن در زمينه صنعت سكس، موزيک و سينماست- مالكيت شبكه "العربيه" را نيز در اختيار دارد. مقر روتانا كه عمده‌ترين شركت فعال عربي در زمينه ترويج فساد و فحشاست، در رياض است اما در پايتخت كشورهاي ديگر نظير لبنان نيز دفتر دارد.
 
رواج هم‌جنس گرايي در عربستان
از سوي ديگر افزايش فشارها در مورد روابط طبيعي و مشروع زنان و مردان و نيز تحريم ازدواج موقت و همچنين اختراع ازدواج‌هاي موقت من‌درآوردي توسط مفتيان اين کشور در جامعه سعودي باعث شده است كه انواع فسادهاي غيرطبيعي در عربستان روند رو به رشدي به خود بگيرد.
همجنسگرايان سعودي
 
يكي از انواع اين فسادها رشد گسترده همجنس‌بازي است، رشد اين فعاليت‌ها در عربستان به حدي است كه بتازگي يك دختر سعودي با ظاهر شدن در شبكه ماهواره‌اي "الدانة" در عربستان، از وضعيت دانشگاه‌هاي اين كشور سخن گفت و تأكيد كرد كه 85درصد از دانشجويان دختر در دانشگاه‌ها به همجنس‌بازي روي مي‌آورند. او براحتي از فعاليت‌هاي همجنس‌بازي خود در دانشگاه نيز سخن گفت.
اين اظهارات طبق معمول با واكنش تند وهابي‌هاي سعودي همراه شد و آنها به جاي اينكه به بررسي ريشه‌اي اين مشكل بپردازند، سعي كردند تا با تخريب چهره اين دختر سعودي موضوع را از اساس دروغ فرض كرده و او را متهم به ترويج فرهنگ غرب در اين كشور كنند.
شبكه‌هاي تلويزيوني عربستان نيز هرگز حامي حجاب و رعايت پرده‌هاي عفاف و حيا در جامعه سعودي نيستند و اكثر بازيگران سعودي و فيلم‌ها و سريال‌هاي توليدي اين شبكه‌ها عاري از مفاهيم اسلامي نظير حجاب و عفت هستند.
 
 
همچنین می توان تصاوير تعدادي از زنان مجري و هنرپيشه سعودي را رصد کرد كه با اجازه و اطلاع كامل مقامات و مفتيان وهابي سعودي، آزادانه در شبكه‌هاي داخلي اين كشور به توليد فيلم و مجموعه هاي تلويزيوني مشغول هستند و بدون حجاب در آنها نقش ايفا مي كنند که به دلیل رعایت مسائل اخلاقی از انتشار این تصاویر زننده خودداری می کنیم.
 
سياست‌هاي دوگانه و غلط حاكميت وهابي در عربستان سعودي در كنار عوامل ديگري چون افزايش سن ازدواج زنان و بيکاري مردان سعودي و رواج ماهواره در اين كشور و تماشاي فيلمهاي مستهجن باعث افزايش رو به رشد پديده‌هايي چون آزار جنسي، تجاوز، همجنس گرايي و ناتواني جنسي در ميان جوانان عربستاني شده است، به گونه‌اي كه بيشترين کاربران سايت‌هاي اينترنتي مستهجن و بيشترين بينندگان شبکه‌هاي ترويج دهنده فيلم‌هاي مستهجن را عربستاني‌ها تشکيل مي‌دهند.
 
عکسي از سواحل شهر وهابي نشين عربستان با حذف بخشهاي زننده
 
 
عكسبرداري مخفيانه از منطقه درة العرس در بندر جده
 
 
بي حجابي علني دختران سعودي در جده
 
 
اختلاط برهنه دختر و پسر در آب هاي پايتخت تابستاني عربستان
 
 
اختلاط دختران و پسران خانواده هاي وهابي سعودي با پرچم مزين به عبارات شهادتين
 
 
دختر يك شاهزاده سعودي در حال رانندگي در شهر رياض
 
 
تمسخر روبنده اجباري توسط يك زن وهابي در قلب پايتخت عربستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 194
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 50
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    23 6
    به شما چه
  • سیدحمید ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    7 2
    خدا اینا رو ببخشه که واقعا دارند ضربه می زنند. خدا من رو هم ببخشه که فقط حرف می زنم
  • ياسر ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    10 1
    بازماندگان ابوسفيان ، كه از زمان پيامبر به دروغ اسلام آوردند ... فداي غربتت يا رسول الله ...
  • ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    5 1
    اینه اسلام وهابیت
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    2 6
    شما فساد هستید
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    9 1
    صهیونیسم اسلامی = وهابیت
  • آي خدا ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    6 2
    خانه ي خدا دست ابرهه است ولي كجاست ابابيل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    6 1
    وهابی ها قطعا از یهودی ها بدتر و عوضی تر هستند
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    2 2
    دلیل؟!؟!؟!؟!؟!؟! or whath?!?!?!?!?!?!?!
  • ali ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    9 4
    behtare be fekre khodemon bashim ke to bi ghiraty kamkam darim harf aval to jahan mizanim
  • ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    4 0
    همه تقصیر منافقین و ضد انقلاب ایرانیست
  • مهدي ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    8 0
    دمشون گرم يعني ازاين به بعد به جاي آنتاليا ميشه رفت عربستان هم اعمال حجو به جا آورد و هم عشقوحال كرد؟
  • امید ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    3 5
    کجاش بد حجابی و فحشاس؟
  • nofuzi ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    1 4
    مشرق جان! برو يه خورده مطالعه كن. اكثر سفارت خونه هاي خارجي تو جده هستن. احتمالش خيلي زياده كه اين فساد ها مال سفارت خونه ها باشن. تازه!خيلي از مسيحيا تو جده ساكنن. دقت كنيد كه من از وهابيت حمايت نمي كنم(لعنة الله علي جميع الوهابيون) ولي به نظر من ربطي به وهابيت نداره.
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۴
    4 3
    سلام خیلی ببخشید ولی اوضاع در مورد بحث حجاب و اجباری بودنش توی ایران که خیلی خرابتره بهتره به جای فرافکنی، به فکر مشکلات فرهنگی خودمون باشیم که داره نسل جوان و مولد رو از کشور فراری میده
  • ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    5 1
    از اطلاعات مفیدی که در خصوص مراکز فساد در عربستان با تلاش فوق العاده تهیه کرده و در اختیار عموم مردم قرار می دهید سپاس گذارم
  • ناشناس ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    ممنون از این اطلاعات ولی بنا بر استفتا از دفتر مراجع,انتشار تصاویر بدحجابی برای مقابله با بدحجابی حرام است!
  • kole ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    به تو چه
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    ESlam Amricaei ye shayad ?
  • observer ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    4 0
    یادمه بعضیا به خاتون به خاطر عکساش میگفتن نشریه موهن
  • ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    بدم پدر پدر سوخته شون ررو دربیارند این پدر سوخته ها . . . !!!!!!!!!!!!
  • سهیل بشردوست ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    خیلی خوشحالم
  • سهیل بشردوست ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    4 0
    ابابیل همون 200 تا شاهزاده هستن که بعد از مرگ عبدالله مثل کفتارها به جون هم می افتن
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    نادانی حد و اندازه نداره.
  • امیر ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    بازم که همتون جوش زدید بابا خود حج واقاف یک عمره که از نظر مالی وها بیت عربستان رو ساپورت میکنه هی حا جی میفرسته پولاشونو بدن به برادرهای وهابی
  • ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 1
    همجنسگرا یا همجنس باز؟ استفاده از کلمه همجنسگرايان در خبر درست نیست
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 2
    نفی شی اثبات ماعدا نمیکند وهابیا خیلی خرابن دلیل نمیشه خاتون بد نباشه
  • norman ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 1
    اکثر بازدید کنندگان سطحی نگرند و اهل تحلیل نیستند که البته این مشکل خودشونه. مشرق جان شما کارتو بکن
  • محمد علی ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    برادر من من هیچ فحشایی در این عکس ها نبینم. در کشوری که زن اختیار نداشته باشه رانندگی کنه و نوع پوشش خودشو انتخاب کنه و کلا ازادی نباشه همین میشه . از ایران بدتر نیست که زنان خیابانی کنار خیابان ها می ایتند که ... . چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید . بی حجابی نشانه ی فحشا نیست . بیابید دیگر از برادران مسلمونه خودمون بد نگیم .
  • m.o ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 2
    اینکه فحشا در عربستان هست قبول.اما ای کاش مشرق عزیز یه سری هم به سواحل خزر خودمون میزدن و بعد یه مقایسه هم میکردن.
  • سرباز سایبری ولایت. ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 1
    خاتون در وازه ای این بود به همچین لجن زاری که خفه شد ما اجازه ورود همچین فرهنگی رو نمیدیم که بعد باب بشه و بعد شما ها بگین چرا از همون اول جلوشو نگرفتین؟ ما اجازه نمیدیم یه عده مغرض با غربی ها و وهابی ها کشور رو خراب کنن هرکی خوشش نمیاد هرررررررری
  • ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 0
    میشه ربطش رو بگی ما هم بدونیم
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    عزیزم شما لالا کن کاری به این کارا نداشته باش
  • آنتی ویروس ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    شما ها که جز تمسخر کار مفیدی بلد نیستی مطمئنا کار مفید روزانت از 2 ثانیه هم بیشتر نیست بهتر نیس که خفه بشی؟
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 1
    وهابی ها سگ های صهیونیستها در خاور میانه هستند بخاطر همین تا حالا اعتراضی به یهودی ها نکردند
  • امبر ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    ماشالله تو ایران همه چیز گل بلبله ، هیچکس واسه یه لقمه نون تن فروشی نمیکنه، اختلاف طبقاتی وحشتناک نداریم، فقر و فحشا بیداد نمیکنه، همجنسگرایی اصلا وجود نداره و..... اونوقت حالا گیر دادیم به عریستان
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    یادم باشه یه سر برم عربستان خیلی باحاله ها
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    پدر سوخته... بیام با اون پدر پدر سوخته ات صحبت کنم و ببرم ارشادت کنم....
  • من ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    اولا كه مشرق جان تو چه كاره اي؟ مسائل عربستان به تو چه؟ ثانيا چه دردي داريد كه هر روز كلي از اين عكس ها منتشر مي كنيد. چه درباره گلشيفته چه هر فرد ديگه اي! شما با هدف و قصد اين كارها رو مي كنيد والا ديگه كيه كه ندونه نبايد قبح عمل زشت رو شكست. اين همه تلويزيون و رسانه ها از اعتياد و معضل دختران فراري گفتند، چي شد؟ آيا كم شد يا زياد شد؟ راه حل اين نيست. بعد هم اينكه مگه در قلب جمهوري اسلامي، همجنسگرا نيست؟ مگه در قلب جمهوري اسلامي، پرچم ايران با آرم الله رو با بدترين نوع حجاب روي دوشش نمي دازند؟ مگه در قلب جمهوري اسلامي شركت هايي نيستند كه معلوم نيست به كجا وصل اند و زنها اي كاش اون لچك رو هم از سرشون بر مي داشتند كه خيالمون راحت مي شد؟ مگه در قلب جمهوري اسلامي، معلوم نيست با كدام پشتوانه در هتل هاي معتبر در شهرستان ها درست نزديك مقبره شهداي گمنام، مجالس پارتي با سرو مشروبات و غيره برگزار نمي شه، بعدش هم نيروي انتظامي مياد با چشم پوشي از كنارشون رد مي شه؟ مگه در جمهوري اسلامي، مشكلي به نام نوع پوشش همسران و زنان آقازاده ها وجود نداره؟ مگه در جمهوري اسلامي كم اند آقازاده هايي كه هم رانت دارند، هم مال مردم مي خورن، هم جايگاه دارند و هم دوست دخترهاي متعدد دارند؟ ول كنيد بابا. پا از كفش ديگران بيرون بياريد. يك قدري به مسائل خودتون بپردازيد.
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    داداش گلم چرا اينقدر بي دقي! خاتون قرار بود حجاب برتر رو معرفي كنه و اون عكس ها را كار كرد و اينجا قراره كه بي حجابي عربها مشخص شود! مردم دريا كنار و مردم دروازه غار هر دو عريانند اما اين كجا و آن كجا!
  • حسین ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    تا همین دیروز تو سایتها از قول فرمانده سپاه شیراز نوشته بودین که تهران و اصفهان و ایران رتبه اول بازدید سایتهای مستحجن رو داره ولی باز به خاطر اینکه خبرتون لوث نشه و خراب نشه امروز نوشتین عربستان سعودی رتبه اول در ازدید از سایتهای مستهجن داره (هر دم از این باغ بری میرسد)
  • یک شهروند ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 0
    در اینکه وهابیت با افراطی گری های خودش این مشکلات رو در جامعه به وجود می یاره شکی نیست اما از قم گفتن یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به دیگران اگر نگاهی به تهران و سواحل شما خودمون بندازین وضعیت به مراتب بدتر از این عکسها هست کسی می تونه جواب بده چرا؟ به نظرم به جای گیر دادن به دیگران باید فکری به حال مشکلات جامعه خودمون کنیم متاسفانه پایبندی به مسائل شرعی خصوصا مساله حجاب در کشورما رو به افول هست
  • آل سعود ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    چي شده غيرتي شدي عيبي ندارد شما با حجاب باشيد
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    به ما چه!!!!
  • حسین ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    عزیز جان! سفارت خانه ها در پایتخت کشور ها قرار دارند. آن هایی که شما می گویید احتمالا نمایندگی شرکت های خارجی است.
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    به نظرم بد نیست یه نیگاه هم به خودمون بکنیم یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به دیگران بیاین صادقانه یه مقاله با عکس از فساد وفحشا تو مملکت خودمون بزنیم بعد باهم مقایسه کنیم بد نیستها
  • سهیل لاری ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    دوست دارین از این عکس ها البته خیلی زننده ترش و از نوع ایرانیش براتون بفرستم؟ خیال می کنین کشور ما خیلی بهتره؟؟؟ واقعا چرا اینقد تعصب دارید؟
  • ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    به من چه!
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 1
    نمی دونم چرا ولی من هم خوشحالم... هاااااااااا
  • علی ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 1
    البته نگرانی مشرق از توسعه فحشا در جوامع اسلامی قابل احترام است ولی توجه باید داشت در کشورهاییکه ابزار ترویج فساد وفحشا مانند ماهواره واینترنت براحتی وجود دارد اقدامات جبری برای رعایت حجاب چون حباب کنار آب است که موقتی است درحالیکه زیرپوست این جوامع فساد لجام گسیخته چون سیل همه چی را نابود میکند اگر به نقش قدرتهای غربی در ترویج فساد درکشورهای اسلامی دقت شود متوجه سرمایه گذاری سنگین برای توسعه فساد در بین مسلمین میشویم پس اگر عربستان یا ایران یا هر کشوراسلامی دیگر مظاهر فحشاأرا مشاهده کردیم باید ناراحت شدکه دشمنان قرآن به اهدافشان رسیده اند .دعا کنیم برای بیداری مسلمانان وتعجیل در فرج منجی عالم اللهم عجل لولیک الفرج
  • ناشناس ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اول کشور خودمونو درست کنیم به خیابونای تهران دقت کنید!!!؟؟؟ بعد به دیگران میرسیم .
  • سلمان ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 2
    اسلام آل سعود از جنس مسیحیت مسیحیان هست یعنی وقتی داخل کلیسا (مسجد) هستند آدم خوبی هستند وقتی از اون محیط بیرون میان هر غلطی می خوان می کنند از یک طرف ال سعود(یهود) خودش را خادم الحرمین می نامه از طرفه دیگه هم پیک بوشه و حالا هم کار آمریکایی ها را در نابودی مسلمانان در بحرین راحت کرده! چرا آمریکا هزینه کنه ما مسلمانان خودمون خودمون را می کشیم!!!!!!! ان شاء الله خدا اسلام از نوع سعودیش را نابود کنه و اسلام حقیقی در عربستان و در همه جهان حاکم بشه آمین یا رب العالمین.
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    کاملا موافقم. همجنس باز، کلمه مناسب تری است... مشرق جان مشکوک می زنی...
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    خدا را شکر که اون پدرش سوخته... خودمون چی؟ پدرمون؟ مادرمون؟ برادرمون؟ ....؟
  • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    هر کشوری قوانین خودشو داره اخه به شما چه که میگین میخوان فحشارو گسترش بدن شاید اونا دوست داشته باشن خودشونو بکشن به ما چه ما باید اول خودمونو درست کنیم.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    به اون چه؟
  • کمیل ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اینا که چیزی نیست یه سر به فلکه اول تهرانپارس بزنید می فهمید بی حجابی یعنی چی و ترویج فحشا یعنی چی صد رحمت به وهابی ها
  • خنده ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    تربچه ای بابا.... یکی نیست یه آیینه بده خدمت خودمون .. مملکت خودمون و اصلا خودمون رو ... کو تا عربستان
  • مهدی ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 0
    یادمه حدودا یک سال و نیم پیش مجله تایم هم یه گزارش در مورد روتانا کار کرده بود. اون گزارش هم خیلی جالب بود. مخصوصا عقاید کارمندان زن این شرکت در مورد حجاب
  • ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    حالا چون درباره عربستانه چنان آمارها رو نشون میدید که انگار عین حقیقته! با مرام حتی تو لاس وگاس هم85 درصد دانشجویان همجنس باز نیستن ! آخه چرا هر اراجیفی که ریختن جلوتون (چون میانه مون با اونا خوب نیس) کلهم اجمعین بیایید نقل کنین!!
  • نیکزاد ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 1
    از اهل بیت که جدا باشی یکی میگه خانما وقتی با همهند هم باید محجوب باشند یکی دیگه میگه آیه حجاب فقط برای زنان پیامبر نازل شده.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    با مزه پدر بزرگ من که ادعای ام القرای جهان اسلام و صدارت حرمین شریفین را که نداره ... پس بهتره فیگور به شما چه نیایی
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    مشرق جان یه سری به رامسربزنی ویلا با ژیلارو میبینی.سرمونوکردم توبرف فکرمیکنیم کسی مارو نمیبینه-چه ربطی به ماهواره داره
  • ناشناس ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    بله , وقتی در یک حکومت دین و حجاب اجباری شود نتیجه این میشود , حالا خوب است گفته شده در دین اجباری نیست پس در حجاب هم اجباری نیست , حجاب یک سلیقه است , در ضمن ایران خود مشکلات بیشتری دارد.
  • بطوچه ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    صد رحمت به وهابی ها ی عربستان دختران و زنان ایرانی رو نگو که هر کدومشون یه پا آنجلینا جولی هستند
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    بي تربيت !!!!!!!!!!
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    به نظر من كسي براي يه لقمه نون تن فروشي نمي كنه!!!! براي نون و كره تن فروشي مي كنند .
  • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    دختر شاهزاده سعودی در حال رانندگی واقعا زیبا و برازنده بود
  • ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 1
    حالا تو ایران از این اشغالاکم داریم که میخای بری عربستان
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    مگه ایران از اینا نداره برادر
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    چه طوری
  • ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    منم همین طور
  • ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    یه بوم ودو هوا نمیشه عزیز
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    یا رومی روم باش داداش یا زنگی زنگ سر خدا راکه نمیشه کلاه گذاشت جیگر
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    واییییییییییییییییی
  • عزیز ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    ضربه !به کجا........................
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 1
    کسی که زیر لوای حکومت اسلامی هست باید به قوانین واصول ان از جمله حجاب پایبند باشد وگرنه اجباری نیست برود هرجای دنیا که راحت است اصلا لخت زندگی کند
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 1
    چون حرمین شرفین وکعبه در انجا قرار دارد غلط میکنن غیر از پایبندی به اصول اسلام کار دیگری انجام بدهند
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 1
    حاجی برای چی می فرسته اگه نمیدانی بدان برای زیارت خانه خدا
  • ک ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    شما اقای خبر نگار کلاه خودتو بچسب باد نبره اخه عربستان اینجوره تو میگی فردا قیامت باید جواب پس بدی تو هر کشوری تو بگی انسان مسلمان از خدا ترس وجود داره هم انسان کافر قرار نیست کل عربستان که مرکز ترویج دین اسلام بوده
  • گلی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    چرا نظرات مرا نمی گذارید
  • گلی ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    پس به چه ربط دارد
  • گلی ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    خلایق هر چه لایق
  • گلی ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    دیوانه ادم بد همه جا هست ! انها با اینهمه ادعا در اسلام وازار مسلمانان دیگر به خاطر عقایدشون زشته با اینهمه گستردگی لاابالی باشند بچه هاشون
  • گل ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    چر ا نظرات مرا چاپ نمیکنی
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    معلومه این کاره ای هاااا
  • Anti-Masha ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 2
    شما اسمت رو هم خوب بلد نیستی بنویسی!!
  • رضا ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    ماشینی که اون دختر خانم سواره سوئیچ نداره که. شاید مثل هواپیمای رئیس جمهور، سویچش دست مشائی باشه
  • شیعه ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    1 1
    دوستان محترم کمی دقت کنید کسی نمیخواد وهابی ها رو اصلاح کنه که بعضی میگن "مگه ما خودمون کم داریم بی حجاب؟!" حرف اصلی اینه که این وهابی هایی که فقط خودشونو مسلمون میدونن و ادعا رهبرانشون خادم الحرمینی هست و روی هزارتا قرآن اینو مینوسن و همه جا جار میزنن، زیر پوستی چه طرحایی رو دارن کلید میزنن. دلیل بدحجابی توی ایران با این مساله سناریوی عربستان از زمین تا آسمون باهم فرق داره. توی ایران چیزی که باعث بدحجابیه ؛ برنامه های غرب هست که رهبر و بقیه مسئولین متعهد ایران مخالف اون هستن و اگر توی این میون کسی بخواد همراستا با غرب حرف بزنه صدای همه در میاد و هزارتا مطلب نوشته میشه و اونا رو سرجاشون میشونن(مثل جریان خاتون). اما توی عربستان؛ قضیه برعکسه! این برنامه ها با همکاری خود مسئولینه. درک این مطلب سخت نیست. وقتی آل سعود دستش به خون مردم غزه و بحرین که انسان هستن آلوده بشه و حرام قطعی اسلام رو علناً مرتکب بشه دیگه این برنامه های ضدحجابی که براشون چیزی نیست!
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    کی گفت ۸۵درصد؟!
  • :)) ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    lol
  • mostafa ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    با سلام سایت جالبی دارین.من شمارو با همین اسم لینک میکنم شمام منو لینک کنین با این اسم مرندیز89 به لاتین ممنون
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    چشاتو بيشتر وا كن ميبيني
  • nofozi ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۹
    0 0
    حسين جان!عزيزم تا حالا جند بار رفتي عربستان؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    سلام با این اوصافی که شما از وهابیت میگین تهران خودمون پره از وهابیت(ماشاءالله حسرت دیدن یه باحجاب به دل آدم می مونه!)
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    واقعا اینجا جاش نیست که درباره ی مشکلی که کشور خودمون درگیرشه بیایم و کشورهای دیگه رو به سخره بگیریم وقتی نمی تونیم(که البته باید بتونیم)جلوی نفوذ وهابیت به کشور خودمونو بگیریم چرا کورای دیگه رو متهم میکنیم؟ مثل اینه که من حرام بخورم بعد بغل دستیمو به خاطر حرام خوردنش مسخره کنم
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    درست نیست که تمام مسیحیان رو اینجوری خطاب کنی! بسیاری از اونها پایبند شرعیات خودشون هستند و خدا و رسولش هم اینطور که شما صحبت میکنید خطابشون نکردند!
  • ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
    0 0
    به مشرق چه ؟! :D
  • nofuzi ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    اقاي ناشناس !من كه نوشتم سفارت خونه ها و مسيحيا اونجا فساد ايجاد كردن!
  • nofuzi ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    0 0
    مادري
  • divone ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
    0 0
    aghlet enghad kame ke nemifahmi
  • یوسف ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    0 0
    به پیامبرم رحم نکردن این این عربها... پیامبر ایرانی است..... از مهندس اسفندیار رحیم مشایی
  • مولکولی از ایران ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
    0 0
    الان با فتوشاپ یه سوییچ برات می زارم!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
    0 0
    این حرفها یعنی چی کاسه داغتر از آش یعنی شما عربستان مهد اسلام ناب حالا همین مونده ما به اونا درس بدیم خیابان ها و شرکتهای ایرانی خیلی از اینها بدترند
  • دوست ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    حجاب سلیقه ای نیست و واجب بودن آن در قرآن به صراحت آمده. عزیز بزرگوار، حجاب افراطی آنطور که وهابیون می گویند نادرست است نه کل مقوله حجاب. موفق باشی
  • ... ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
    0 0
    عاقل باشیم
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۴
    0 0
    وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای خسته ام از این همه نفهمی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! به دشمن میدان میدید که هر غلطی خواست با ذهن و روح جوونای بدبخت و نفهم ایرانی بکنه،بعدش میگید یه سوزن به خودت یه جوالدوز به دیگران............ای واااااااااااای
  • ایران ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 1
    مسخرس.چیزایی که اینجا گفته دقیقا تو ایرانم هست.بیاین مملکت خودتونو درست کنین
  • كبوتر ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    همه دنيا شده نيرنگ و مردم شدن ملعبه دست سياستمدارن هر روز نيرنگي جديد .... و ما غافليم و دوريم از فطرت پاكمان. دارد از ياد ميرود اين فطرت پاك خدايي. كجايي اقاي خوبي (عج) دلم گرفته......
  • حیدر ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۷
    0 0
    به خدا از سگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگهای وهابی انقدر بدم ممممممممممممممممممیاد سرشونو مییییییییییییییییییبورم با چاقو سگ صفتن زندیق وناصبی ین بی ناموسن
  • محسن از ایران ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۲
    0 0
    از دختر های ایرانی حجابشون بهتر بود
  • فرشید ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
    0 0
    عالی گفتی پسر
  • امیر ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    0 0
    خوب به شما چه مربوطه؟ فساد مال سیستمک مالی شماست که هر روز دارید رکورد خودتونو میزنید . ابله هم خودتونید !!!
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    از توهمات بیرون بیاییم!!وهاب به ما چه!ما به وهاب چه!هرکه باید خود باشد!
  • سارا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    بنام خدا از عربستانی که مدافع سیاستهای آمریکا و صهیونیستهای کثیف است بیش از این انتظاری نیست همین عربستان است که شیعیان و حتی سنی مذهبان معترض را سالها به تبعید و ترور و شکنجه محکوم کرده است و مترسک حقوق بشر آمریکا زبانش به اعتراض اینهمه وحشی گری و نقض حقوق بشری میچرخد .چه دوستان خوبی
  • حمید ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    همه جا فاحشه هست؟؟؟!!!!
  • امین ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    ترویج فساد وابتذال در هر کشور مسلمانی مایه فروپاشی فرهنگ و مبانی و تعالیم آسمانی است . چه در ایران و چه عربستان واین انتظار بجای است که مبارزه با ابتذال را ازدرون کشور خودمان آغاز کنیم .اما این نیز یک نکته مهم است که ما چهره وهابیت شیعه کش و جنایتکار را نیز برای آنها که می پندارند اسلام در عربستان به شکل دقیق اجرا می گردد معلوم کنیم آمریکا و غرب در هر جا که مستقر شد اول فرهنگ برهنگی را آورد و سپس کشورها رامستعمره خود ساخت.
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    0 0
    این چی بود اصلا؟ گزارش بود؟ چی بود؟ به چه درد مردم خورد؟ هدفش چی بود؟ اصلا به من چه
  • بندۀ خدا ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    1 0
    چی بگیم؟ متاع کفر و دین، بی مشتری نیست. گروهی این پسندند و گروهی آن
  • پارسا ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    0 0
    آخه چرا بعضی ها مث خیلی از دوستانی که نظرشون رو ارسال کرده بودن نمی خان بفهمن که بابا عربستان فقط دم از اسلام میزنه!!! اسلام واقعی یعنی قرآن با اهل بیت ـ علیهم السلام ـ درسته؛توی ایران خودمون هم هزارتا فحشا صورت می گیره اما خداایش ما دیگه نفاق نداریم(بعضی که این نظر رو میخونن لطفا مته به خشخاش نذارن ـ عاقلانه فکر کنید) اگه آخوندامون میگن امام حسین واقعا امام حسینی هستن(اگه شما سراغ ندارین من سراغ دارم) نه مث یه پست فطرت و شهوت پرست(وهابی ها) که توی دیار وحی(مکه) هس و فقط اسلام منفعتی طلب میکنه!!!!! عاقلانه فکر کنیم ( آخه همه فکر می کنن ولی از روش درستش فکر نمی کنن) یا علی
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۱
    0 0
    بر وهابی و وهابی دوست لعنت
  • سها ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق خدا ازت نگذره مردم از خنده چرا این نظرای بی خودو تایید کردی؟
  • حقیقت ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    بنی ادم اعضای یک پیکرند که در افرینش زیک گوهرند روحت شاد سعدی ناشناس جان به هم نوع خودت فحش میدی ولی مثل تف سربالاس عزیزم باور کن
  • حقیقت ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    اقا جون عربستان میگه اسلام یعنی اینی که تو کشور منه ایران میگه اسلام اینیه که تو کسور منه وهابیت همینطور طالبانم همینطور جنگ هفتادو دوملت همه را عذر بنه چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند.......
  • سردار ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    0 0
    بييشبار
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    0 0
    بهتره یه سری هم به سواحل شمال و مناطق توریستی کشور بندازین ....خوبه ها همه چادری و با حجاب کاملند اینه الگوی ایرانی اسلامی ما
  • ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    قربون حرفت
  • ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۲
    0 0
    ساغ اول ياشاشين تراختور
  • gogoori ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۴
    0 0
    تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی بابا ما اگه بیل زنیم باید باغچه خودمونو اول بیل بزنیم
  • به ما یک تکه گوشت بدهید ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    0 0
    سلام عقل کل ها جهان منظورش این بود که تبعیض وجود داره خاندان سعودی هر غلطی میکنن رانندگی،فحشا،بی حجابی و... اما مردم عادی باید چشماشون معلوم باشه . . . لعنت خدا بر خاندان سگ صفت وهابی سعودی
  • ایرانی ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    0 0
    با سلام. متشکرم.گزارش خوبی بود.
  • mm ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    0 0
    من به این نظرات کاری ندارم می خوام بدونم کسی شماره ی اون دختر شاهزاده ی عرب رو نداره که بریم نهی از منکرش کنیم بالاخره از یه جایی باید شروع شه!!!:d
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    0 0
    تر ویج خو بی نبود
  • جواد ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    1 0
    ناشناس جان ظاهرا مطلب را کامل نخواندی روتانا متعلق به همان کسانیست که حجاب افراطی را بر زنان در مکه و مدینه اجبار کردند آیا سیاست ما هم همینه؟ اگه سواحل خزر مشکل داره باید دنبال راه چاره باشیم اونم با فرهنگ سازی و منطق و شناساندن ارزش حجاب نه اینکه بگیم چون خودمون مشکل داریم باید به کثاقت کاری های دروغ گویان کاری نداشته باشیم
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    سایت مزخرف و تک جانبه و دگمی دارید...حافظ منافع حاکمین هستید
  • سامان ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    خواهشا این قدر سطحی کار نکنین....آوردین چهارتا عکس از سواحل و بی حجابی های شهرهای وهابی نشون دادین بعد می گین که : ببینید وهابیت داره فحشا رو گسترش میده!!! خی مرد حسابی اگه به نفر از سواحل شمالی ایران یا همین تهران عکس بگیره که از عکس هایی که شما نشون دادین بدتره!!! من موندم چجور می تونین این قدر آبکی کار کنین!!
  • Unforgiven ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۴
    0 0
    من قبول دارم كه وهابيها منفور هستن ولي اين كزارش ترويج فحشا ربطي به وهابيت نداره همونطور كه خودتون ميكيد بي حجابي تو ايران ربطى به مسئولين ما نداره نميشه سياست يه بأم و دو هوا داشته باشيد أنصاف داشته باش مشرقي بعدي شما إز كجا فهميديد اون دختر شاهزادست؟ شاهزاده هاي سعودي اين ماشينها براشون مثل برايد خودمونه  
  • عاصی ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۵
    0 0
    دمتون گرم عجب عکسهایی گذاشتید , اگه دارید باز هم رو کنید , خیلی باحال بود .
  • ناشناس ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
    0 0
    مشرق برو بيرون!!
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    وضع فساد و بي حجابي در ايران بدتر از عربستان است . ما مشكل داريم به ديگران خرده مي گيريم .
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    0 0
    پس به كي چه؟
  • محسن ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    0 0
    به منو شما چه ربتی داره ؟
  • احمد ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوندذلیل کندوهابیت را
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست عزیز سعدی گفت بنی ادم اینا که آدم نیستن.
  • moso ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    چرا به حیوانات توهین می کنید
  • moso ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    یک گزارش از دفاتر نوکیا و سونی اریکسون در تهران تهیه کنید.
  • ممد ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    اگر مردها غيرت و شرفشون را حفظ مي كردند زنها غلط مي كردند به اين روز ها بيفتند مرد اگر بالاسر زن باشه زن هيچوقت به اين لختيگري ها نميافته
  • لوس ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    پس به کی چه!!
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    به نظرت این قدر علنی و فجیعه؟!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    ماانسانیم وباید انسانیتمون رو ثابت کنیم اگر ما در فلسطیندخالت نمیکردیم چه بسا اکنون این بلا سر ما میامد
  • هیچکس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    شما فساد هستید یا فاسد هستید بی سواد
  • هیچکس ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    به همه تون همه چی نظر من اینه که اونجور آدما رو باید ...
  • على ناخدائى ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    كس نيست كه افتاده اين زلف دوتا نيست در ره كزر كيست كه دامى زه بلا نيست و همينتور در ثناياى اين شعر .. كر بير مغان مرشد من شد جه تفاوت در هيج سرى نيست كه سرى زه خدا نيست. حساب و كتاب انسان بيش خدا است با ما هيج ربطى ندارد . از خدا فقط بخاهيد كه به ما هدايت اهدا كند و براى ديكران فقط دعا كنيم جون انسان امارة بسوء است .
  • یوسف ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
    0 0
    وهابیت این مذهب خرافاتی وبی اساس همان نقشی ایفا می کندکه انگلیس خبیث ایفا می کند.
  • وحید ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    از اونا توقعی نیست اسمشون روشونه وهابی.ولی ما که ادعای پایتختی جهان اسلام و داریم و خیره سرمون شیعه ی امیر المومنین هستیم وضعمون بهتر؟اینا اگه تو خیابون و ساحل بی حجابن ما ادارات دولتی مون داره به لجن کشیده میشه.
  • طلا ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
    0 0
    شما یه سر برو بام سبز خودمون ببین اون بغل مغلا چه خبر!!!!
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 0
    آره واقعا تو ادارت دولتی ، وجود 3 زن و سه مرد در یک اتاق البته با در باز ، عبور مردان و زنان از راه پله ها و راهروها از بغل هم- ببخشید از کنار هم- و گفتگوهای مشکوک همکاران مرد با مرد و زن با زن و زن با مرد و مرد با زن به صورت تکی و گروهی و آبدارخانه های مشترک و ورودی و خروجی مشترک و صدها به لجن کشیده شده دیگر دیده می شه. ( وحید آقا خجالت بکش )
  • سکوت ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
    0 0
    عزیز این درست ولی این عکسا واسه اونایی خوبه که فکر می کنن اونا خیلی مسلمون ترن. این سیمای واقعی وهابیت و عربستانه.
  • فرقانی ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۵
    0 0
    با تشکر از شما - ضمنا می توانید ماهیت واقعی وهابیت را در این وبلگ ببینید salaf.mihanblog.com
  • ناشناس ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
    0 0
    وحید جان درست میگی.از لجنم گذشته
  • ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
    0 0
    هرچه می کشیم از این گونه کوته نظری ها است.
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۰
    0 0
    به نظر شما اگه هم جنس بازی فهشا نیست پس به چی میگی فهشا.ایران خودمون خیلی ام خوبه
  • پرهام ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    0 0
    ما باید از این که وهابیت داره میترکه خوشحال باشیم .دمتون گرم
  • سعید ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    همه ی اینها به خاطر اینه که من و شما بیشتر با چهره ی واقعی وهابی ها و آل سعود آشنا بشیم و گرنه کسی نخواسته ، فساد و فحشاء داخل کشور را انکار کنه حرف سر اینه که کشوری که خودش را آخر اسلام و مسلمانی میدونه و راه به راه میاد دیگران را تکفیر میکنه وضعش چیه؟ چرا علمای وهابی جلوی اینها را نمیگیرن و راه به راه میان ریختن خون شیعه ها را حلال اعلام میکنن و برای کشتن شیعیان پاداش ورود به بهشت اعلام میکنن؟!
  • سعید ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    اینجا کسی را مسخره نکردن فقط افشاگری کردن
  • سعید ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    شما می خوای به وهابی ها کاری نداشته باشی ، ولی مطمئن باش اونها باهات کار دارن میلیاردها دلار برای تخریب چهره ی شیعیان در بین مسلمانان و غیر مسلمانان و کشتن اونها هزینه میکنن و خودشون را مرکز اسلام و عین یک مسلمان حقیقی معرفی میکنن ، بالاخص این وهابی های آل سعود موضوع سر این نیست که کی حجاب را بهتر رعایت میکنه ، موضوع اینه که چهره ی این مدعیان دروغین اسلام و مسلمانی معلوم بشه خیلی از فقهای ما همچین ادعایی ندارن که ما عین اسلام و مسلمان بودن هستیم ولی بسیاری از این علمای فاسد وهابی از خودشون و از حاکمان و جامعه ی عربستان همچین چهره ای ارائه میدن
  • سعید ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    0 0
    خدا لعنت کنه همه ی وهابی ها ، بهائی ها ، بابی ها و آل سعوده اینها در دین خدا آشکارا بدعت وارد کردن
  • mehdi78 ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
    0 0
    متاسفانه ام القرأجهان اسلام تبديل به ام الفسادشده .مهدى جانم بيابيا
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    0 0
    به ما همه چه!!!!! چون اینها با استفاده از اسلام شیعیان را قتل عام می کنند و شیعیان را کافر می دانند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • محب علی ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    0 0
    روزی برسد که همه نابودی ال سعود را ببینند.یاالله
  • سينا ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 1
    من يه مجموعه خيلي عالي از جنایات فرقه های وهابی ديدم توي يه فروشگاه اينترنتي وقتي تهيش كردم ديدم واقعا بي نظيره يعني هيچ جا همچين مجموعه ي كاملي در مورد اين فرقه ي خونخوار نيست. توضيحات سايتش : مجموعه بی نظیری از جنایات فرقه های وهابی و تکفیری که عمق جنایات و قساوت اعضای این گروه ها را در فتنه انگیزی و کشتار مردم بی گناه را در جهان اسلام به نمایش می گذارد در بیش از 5 ساعت فیلم مستند . این مجموعه مستند شامل موارد زیر است : - جنایت تاسوکی : کشتار مردم سیستان توسط فرقه ریگی ( 17 دقیقه) - جنایات گروهک ریگی انفجار سراوان و حمله کمین گروهک به نیروهای مرزبان(11 دقیقه) - مستند سرانجام تاریک درباره گروهک تروریستی الفرقان در سیستان ( 30 دقیقه) - مستند توطئه نافرجام درباره فعالیت وهابیت در حوزه های علمیه اهل تسنن چاه جمال از توابع شهرستان ایرانشهر (17 دقیقه) - بمبگذاری در مسجد علی بن ابیطالب (ع) زاهدان (25 دقیقه) - اعدام های گروهک های تکفیری در عراق و افغانستان(37 دقیقه) - مستند دوباره بقیع : بمبگذاری در حرمین عسکریین در سامرا و تاریخچه تشکیل وهابیت ( 67 دقیقه) - تصاویر داخل حرمین عسکریین و ضریح حرم پس از بمبگذاری و مراحل اولیه بازسازی(40 دقیقه) - ترور آیت الله محمد باقر حکیم توسط بمبگذاری در حرم حضرت علی (ع) در نجف(23 دقیقه) - صحبت های دکتر عصام الحسام وهابی شیعه شده عربستانی درباره ماهیت فرقه وهابیت در برنامه ماه عسل و کلیپ مفتاح(55 دقیقه) منبع: http://www.peymancenter.ir/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=95&virtuemart_category_id=24&Itemid=123
  • ساسان ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    خدایا جهان اسلام را از دست این فرقه جاهل ومرتد از دین را که باعث ننگ جهان اسلام هستند نجات بفرما الهی امین
  • ساسان ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 1
    خدا لعنت کند پدرو مادر عبدل وهاب را برای ساخت این دین از هر نظر باطل را الهی امین
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    1 1
    بی حجابند تن فروش نیستند که ...
  • سحر ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    0 1
    مطالب جالب و خوبی بود اگه بیشتر اطلاع رسانی بشه خیلی عالی میشه راستی وهابیت مرام هست و مذهب و فرقه نیست برای اطلاع بیشتر حتما تو نت سرچ کنید موفق باشید
  • معلا ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    1 0
    با سلام هموطنان عزیز بهثر اسث وقتمان را صرف کارهای بی فایده نکنیم
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    2 0
    بابا عقاید هر جایی برای خودشون محترمه اینقدر مسخرشوم نکنین پس فردا هم اونا عکسهای ماهارو میذارن توسایت و مسخره میکنن
  • pari ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    2 0
    هرکسی افکار وعقاید خودش رو داره!!!!!!!!نه اینکه ما تو ایران دچار این وضع نیسیم!!!!!!!!یکی نیس از خودمون انتقاد کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مریم ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    2 1
    خدایی این دختر شاهزاده عربستان خیلی ماهه ولی جدای از شوخی به جون خودم کشورهای دیگه هم از بی حجابی های ما عکس میذارن و مسخرمون میکنن که بیاین شیعه های مسلمون علی رو ببینین . ترو خدا هرکس حضرت علی رو دوست داره یذره تو حجابش تجدید نظر کنه .
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 1
    خدا بده غیرت
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    0 1
    چون برا خودت عادی شده اینارو فحشا نمیدونی
  • جعفر ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
    0 1
    از کسانی که دین ندارتد انتظار دینداری تباید داشت.اینها همان نسل ابو سفیان و معاویه (لعنت الله علیهم) هستند.
  • سید حسن ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
    0 1
    خدا رو شکر بر منکرین حق مولایم علی (ع)لعنت
  • سعید ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
    0 1
    مشکل وهابی ، بد حجابیش نیست بلکه بد عقیدتیشه بدحجابی یا بی حجابی گناه بزرگی است که مستحق عذاب الاهی در برزخه ولی بی عقیدگی است که باعث رفتن به جهنم میشه لطفا روی مسائل عقیدتی حساس بشید یاعلی
  • ناشناس ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
    0 0
    من با نظر سامان موافقم
  • طاهر ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    0 0
    سلام حالا اونارو ول کنید اونا حابشون جداست دلتون را برا کسی بسوزانید که اولا اثری داشته باشه دوم اینکه ارزش داشته باشه ! ما باید بیشتر موازب خودمان باشیم اگر ناراحت نمی شید تابستونا یه سری به سواحل شمال بزنین لطفا ! ممنون!
  • حساس ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 1
    حالا خوبه مکه مدینه بی حجاب نیستن وگرنه حجم نمتونستیم بریم خدایا ریشه وهابیت را بسوزان. بگو امین
  • بی نام ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
    2 1
    بهتر نیست بجای ذره بین گذاشتن تو عربستان به فکر خودمون باشیم یه سوزن بزن بخودت یه جوال دوز به مردم
  • donya ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 0
    من حوصله ندارم این متن طولانی درباره وهابیون بخونم چون ارزش ندارن ولی گمراهی و چرت و پرت بودنشون خیلی واضحه اصلا فکر کردن نمیخواد که
  • ناشناس ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۲
    2 1
    خوب اونا در مرکز اسلام هستند وخیلی زودتر ازما مسلمان بودن یعنی ما کاسه داغتر از اش هستیم
  • مهدی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    0 0
    باید همه مسلموما متحد باشن شاید بگین چجوری با سنی ها یکی باشیم درسته بایدجبهه مون یکی باشه درسته اعتقادات متفاوته ولی تفرقه چیزیه که دشمنای امیرالمؤمنین میخوان تفرقه میندازن ما رو به جون هم میندازن میشنن از دور میخندن باید یکی بود تو یه جبهه هر چند با احزاب متفاوت اللهم عجل لولیک الفرج
  • خالد ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
    1 0
    ببخشید منفی دادم اشتباهی
  • مسلم ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    0 0
    چرا ازاعتقادات وهابی ها صحبتی نمیشه که اصلا با تمام اصول اسلامی مخالفند؟ درباره اعتقادشان به اصل نبوت، معاد،توحید ودرنهایت به قرآن سخنی گفته نمسشه . این وهابی ها کل اسلام را قبول ندارند ونماز جماعت های آن چنانی واین همه تاکید روی حجاب را برای اغفال مردم خودشان وسایر مردم دنیا اعمال می کنند که بازار ودرآمدشان به جاباشد وحکومتشان را پابرجا نگه دارند.
  • مهسا ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
    1 1
    اصلا برای ما مهم نیست که اونا مارو مسلمون میدونن یا کافر؟آیا برای انسان مهمه که یه حیوان چه فکری دربارش میکنه؟فقط همونطور که اگه یه حیوان بهمون حمله کنه دفعش میکنیم درمورد وهابیا هم همینطوره هروقت بخوان ضربه بزنن لهشون میکنیم.حیف نام خوک که روی وهابیت بذاریم.همینا اسفل السافلین هستن بی شرف های لایعقل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس