در دیدار یک مقام ارشد نظامی چین با وزیر دفاع سوریه، درباره گسترش همکاری های انسانی و نظامی میان ارتش دو کشور توافق‌هایی حاصل شد

سرویس جهان مشرق - پکن و دمشق توافق کرده اند که ارتش چین کمک های انسانی برای دولت سوریهفراهم کند. این را یک افسر ارشد ارتش آزادیبخش خلق چینPLA در مصاحبه با خبرگزاری دولتی چین، «شینهوا» اعلام کرد. این افسر چینی اضافه کرد که تعلیم پرسنل نظامی سوریه توسط ارتش چین هم بین مقامات نظامی دو کشور به بحث گذاشته شد.

تامین کمک های انسانی و افزایش فعالیت مستشاری چین در سوریه
 
مدیر دفتر همکاری های نظامی بین المللی در کمیسیون مرکزی نظامی چین، «گوان یوفِی»، روز سه شنبه به دمشق رفت تا با وزیر دفاع سوریه، «فهد جاسم الفریج» دیدار و گفتگو کند.

در جریان این گفتگو، گوان گفت که چین تلاش دیپلماتیک مستمر خود را برای ریاض راه حل سیاسی برای بحران سوریه ادامه می دهد و تاکید کرد که پکن به دنبال همکاری های نظامی با دمشق است:

" ارتش های چین و سوریه به طور سنتی روابط دوستانه دارند و ارتش چین می خواهد مبادلات و همکاری های خود را با ارتش سوریه تقویت کند."

گوان و الفریج درباره ارتقاء آموزش نیروهای سوری توسط چینی ها مذاکره کردند و بر سر تامین کمک های انسان دوستانه از سوی ارتش چین به توافق رسیدند. شینهوا جزییات بیشتری از این توافق ارایه نکرد.

گوان همچنین با یک ژنرال روسی هم در دمشق دیدار کرد.

علی رغم عضویت دایم چین در شورای امنیت سازمان ملل و اتکاء آن به نفت غرب آسیا، تاکنون چین چندان مایل به درگیر شدن در مناقشه سوریه را نداشته است.

پکن تا امروز ترجیح می داد که بر مسایل داخلی خود و چالش های ارضی با همسایگانش در دریای چین جنوبی متمرکز باشد.

اما چین همواره از مبارزه علیه تروریزم در سوریه، به ویژه کارزار هوایی روسیه ضد گروه های تروریستی تمجید کرده است.

سال گذشته، گزارش هایی وجود داشت مبنی بر این که چین شماری از مستشاران نظامی خود را برای کمک به دولت سوریه در مبارزه با گروه های تروریستی به دمشق فرستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • shadman ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
    0 1
    محور مقاومت و تو چه می می دانی از محور مقاومت. چه سری است که چین و روسیه محور مقاومت را تقویت میکنند. آیا روسیه که از شوروی سابق منشعب شده پی به قدرت الهی ایران برده است. ایرانی که هر جا انگشت حمایت گذاشته شکست نبوده. آیا کسی فکر می کرد جنگهای 33، 22 و 51 روزه با شکست اهداف دشمن توام باشد. در سوریه و یمن و لبنان چه طور. دولتهای مصر، لیبی و تونس که دولتمردان آن به خویش غره بودند که از حمایت غرب مخصوصا امریکا بهره می برند چه شدند. چه تکیه گاه سستی. و اما در سوریه که این اتفاق نیفتاد چون حامی آن نه غرب که ایران بود. زنده باد مقاومت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس