کد خبر 615449
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵

امروز ۲۲ سال از واگذاری نخستین سیم‌کارت در ایران می‌گذرد.

به گزارش مشرق، 19 مرداد 1373، با واگذاری 4 سیم کارت به کارکنان نهاد ریاست جمهوری، عرضه سیم کارت تلفن همراه در ایران رسماً آغاز شد.
 
بهره برداری از اولین فاز شبکه تلفن همراه کشور، در مرداد ماه سال 1373 در شهر تهران با 24 سایت BTS و با ظرفیت 9200 شماره آغاز شد.
 
به دنبال استقبال غیرمنتظره و بی نظیر مردم از این پدیده، شرکت مخابرات ایران درصدد گسترش پوشش آن از تهران به کل کشور بر آمد. بنابراین با توجه به نیاز و تقاضای مردم به این پدیده، فعالیت هایی متناسب با جهت گیری جهانی برای توسعه شبکه تلفن همراه در اهداف عالی مجموعه مخابرات کشور صورت گرفت.
 
در ادامه این برنامه هیأت وزیـــران بنا بــه پیشنهــاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اساسنامه شرکت ارتباطات سیار را با سرمایه 2000میلیارد ریال تصویب کرد و کلیه وظایف امور ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران به شرکت ارتباطات سیارایران واگذار شد.
 
با جدی شدن خصوصی‌سازی صنعت مخابرات کشور و اهمیت حضور در بازار رقابت تجاری، این شرکت از سال 1386، دارای «نام (همراه اول)»، «نشان (دو حلقه)»، «رنگ (فیروزه ای و نارنجی)» و «شعار (هیچکس تنها نیست)» تجاری وی‍ژه خود شد.
 
همچنین در سال 1389 پس از خصوصی شدن شرکت مخابرات ایران، این شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شد. شرکت ارتباطات سیار ایران در 28 آذر 1389، پنج درصد سهام (معادل 103 میلیون سهم) خود را در فرابورس عرضه کرد. روز 29 مرداد 1392 نماد همراه اول در بازار بورس بازگشایی شد و این شرکت از آن سال در بازار بورس حضور دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس