کد خبر 613597
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵

صالح مسلم رهبر شبه نظامیان کرد گروه ی.پ.گ روز گذشته تاکید کرد که این گروه و سایر گروه های کرد سوری بدنبال کشور مستقل کردی نیستند.

گروه جهان مشرق- صالح مسلم رهبر شبه نظامیان کرد گروه ی.پ.گ روز گذشته تاکید کرد که این گروه و سایر گروه های کرد سوری بدنبال کشور مستقل کردی نیستند.

رهبر کردهای سوری:دولت مستقل نمیخواهیم!

بنابر این گزارش، وی روز گذشته در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به روابط رو به گسترش برخی از جریانات کردهای سوریه با روسیه بر علاقمندی خود به گسترش آن تاکید کرد. وی اضافه کرد که روسیه دولتی قوی و دارای نقش تاثیر گذار در سوریه بوده و همواره حمایت خود از مردم سوریه را اثبات نموده است. مسلم گفت که کردهای سوریه بدنبال تجزیه این کشور نبوده بلکه خواهان سیستم فدرالی از طریق ایجاد دولت محلی در آنچه کردستان سوریه نامیده هستند. این در حالی است که بافت مناطق مورد هجوم شبه نظامیان کرد چند ملیتی (ترکیه، عراق سوریه) در شمال این کشور عموما عرب نشین بوده و گزارش ها حکایت از کوچ اجباری ساکنین آنها از خانه و کاشانه با هدف پاکسازی قومی منطقه حکایت دارد. 

رهبر کردهای سوری:دولت مستقل نمیخواهیم!

ناظران اظهارات صالح مسلم را نوعی عقبگرد رسمی در پی بهبود روابط میان ترکیه، سوریه و روسیه ارزیابی می کنند. طی ماه های اخیر شبه نظامیان کرد با حمله به مناطق شمالی استان های رقه، حسکه و حلب در صدد جداسازی آنها و تشکیل دولت مستقل بودند. تشکیل گروه شبه نظامی آسایش، درگیری های شدید نظامی و حمله به مراکز دولتی سوریه در قامشلی و حسکه از جمله تلاش های آنها برای تجزیه سوریه بشمار می رود. در رابطه با موضوع همکاری های شبه نظامیان کرد با آمریکا نیز صالح مسلم مدعی شد که سطح ان بسیار محدود! بوده و تنها فرودگاه کوچکی برای نقل و انتقال مهمات در اختیار آنها قرار داده شده است. 

رهبر کردهای سوری:دولت مستقل نمیخواهیم!

این در حالی است که دولت سوریه بارها نسبت به این موضوع اعتراض رسمی کرده و خواستار خروج اشغالگران آمریکایی از خاک این کشور شده است. اظهارات وی در حالی است که رسانه های بین المللی تصاویری از حضور گسترده مزدوران چند ملیتی و صدها نظامی آمریکایی در صفوف شبه نظامیان کرد در رقه و حلب سوریه منتشر کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    ناگهانی که نمیتونه بگه استقلال میخوان، الان داره میگه فدرالیسم و خودمختاری، بعد سه چهار سال با بارزانی می ریزن رو هم میگه استقلال.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس